12 mei 2025, 07:35:33

s'nachts uit logeren in een kooi?

Gestart door Bianca, 16 juli 2005, 19:08:45

« vorige - volgende »

Bianca

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, ik ben flink aan het stuntelen, denken en uitprutsen hoe ik het aan moet pakken om de valkjes goed tam te krijgen op een goede manier.
Zowiezo controleer ik iedere dag de blokken en vanaf ong.1,5 2 weken haal ik ze eruit om alvast aan me te wennen, en korte periodes te knuffelen.

Nu had ik bedacht dat het mischien een goede optie is nadat ze uitvliegen om ze overdag in de voliere te zetten zodat ze nog lekker gevoerd worden door paps en mams en dat ik ze dan 's avonds mee neem naar binnen, nog een avondmaal geef en dat ze dan al 's avonds en 's nachts kunnen wennen aan een kooi, huisgeluiden en lekker lang knuffelen met 'zo'n "mensgeval".
En dan 's ochtends weer de voliere in.
Dat moet toch kunnen?

Graag jullie vizie hierop want ik wel gewoon superlieve tamme valkjes kunnen overhadigen aan de nieuwe eigenaren.

Alvast weer heel er bedankt,
Bianca

achter af lijkt dit meer iets voor "tam maken"

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ik heb hem voor je verplaatst Bianca  ;)

Ik kweek zelf niet in een buitenvolière, maar ik denk dat als ik dat wel zou doen dat ik ze als ze niet al te wild zijn ook gewoon tot 5 1/2 week bij paps en mams zou laten en dan een week lang binnenhouden en veel aandacht geven. Van te voren natuurlijk wel dagelijks knuffen. Misschien dat iemand met een buitenvolière je beter advies kan geven.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Bianca,

Ik weet dat iemand dat ook zo doet die haalt ze ook elke avond naar binnen en die worden dan heel erg tam.
En ze gaan dan overdag gewoon weer naar de ouders toe.
Vanaf dat ze uitgevlogen zijn zou je dat kunnen doen en dan binnen gewoon met de hand voeren en proberen ze trosgierst te laten eten bijvoorbeeld.

Groetjes, Paul

Bianca

Het werkt Super!!!!!
Ze worden echt hartstikke tam en kunen overdag lekker gevoerd worden door mams en paps.
Ze kunnen trouwens al aardig zelfstandig eten dus ik denk dat ik ze gewoon steeds langer binnen houdt, de oudtste hou ik vanaf vandaag helemaal binnen.............beetje het gewicht in de gaten houden...........
Het zijn zulke snoepjes!!!!!
Ik zal nog vandaag nog even een paar foto's plaatsen van de humpies!

Bianca ;D ;D ;D

Bianca