28 maart 2024, 20:21:18

onder het BLOED

Gestart door ~Natas~, 10 juli 2005, 23:37:20

« vorige - volgende »

~Natas~

Hallo allemaal,

Ik kom net thuis van mijn avonddienst.
En tot onze grote verbazing zat Joepie's kooi + grond helemaal onder het bloed.
Wij dus op onderzoek gegaan en toen zagen we dat zijn hele kip stok (pedi perch) stok onder het bloed zat.
Nu zit zijn hele poepgat onder het bloed en zijn pootjes ook.
Joepie is wel tierig en fluit wel.
Ook vliegt Joepie normaal.
Ik moet ook zeggen dat Joepie al een paar dagen dunne ontlasting heeft :'(  :'(  :'(  :'(  :'(
Wat kan dit nu zijn?????

HELP IK WEET HET NIET MEER.

:'(  :'(  :'(Joepie en  Natas :'(  :'(

Karin

Kun je zien waar het bloed vandaan komt Probeer hem voorsichtig schoon te maken met een nat watje of zo. Misschien heeft hij een nagel gescheurt ? Of komt het echt uit zijn cloaca ? Als dat het geval is een dierenarts waarschuwen, als het alleen het nageltje is goed schoon maken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Natasja,

Het lijkt erop dat Joep jeuk heeft gehad en heeft zitten schuren up die stok :(
In elk geval zoals Karin zei de wond schoonmaken met gekookt water en dan als je echt wondjes ziet wat betadine erop doen.
Het kan zijn dat er bij de cloaca wat ontlasting klem heeft gezeten en dat Joep dat zo kwijt is geraakt en nu kan de ontlasting ook beter eruit weer vandaar nu weer normale ontlasting.
het is maar een idee dat het zoiets kan zijn je moet in elk geval goed kijken waar het gebloed heeft want als het inwendig is moet je echt meteen naar dr Feld gaan.
Beterschap met Joep.

Groetjes, Paul

trienke

hoi natas

hoe is het nu met joep?

groetjes Trienke

valkje-jacco

hoi,

een week geleden zat mijn valkje ook onder het bloed en ik ben er inmiddels achter waar het door komt.
Midden in de nacht issie gaan spelen met zijn trappetje :-\
en ik daarachter blijven hangen.... zat er geen speelgoedje los?
misschien kan het daaraan liggen...???

vraagje:
mijn valkje heeft altijd dunne ontlasting. ik dacht dat da normaal was..  wat moet ik daartegen doen dan?
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Natas

Hallo,

Ik ben er intussen achter waar het bloed vandaan komt.
Na het ruimen van bloed en zijn hele kooi weer schoon gemaakt  :( te hebben, zag ik tot mijn verbazing dat zijn linker achter teentje het nageltje is afgebroken.
En tot zover dus dat het leven erbij is geraakt.
In zijn paniek is Joep door zijn hele kooi gefladderd en overal op gaan zitten.
Nu zie ik wel dat Joepie zijn teentje nu niet gebruikt en dat zijn teentje zelf rood is.
Ook zit Joepie er nu veel aan te knabbelen?
Wat kan ik nu doen, of waar moet ik op letten.

Groetjes,

Natas

valkje-jacco

hoi,

omdat het rood is kan het pootje ontstoken zijn.
ik weet het ook niet precies.... ???

groetjes:Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Gerda

Hoi Natas,

Joepie zal nog wel pijn aan zijn teentje hebben en hem daarom niet gebruiken. Houd het maar goed in de gaten, maar als alleen de nagel afgescheurd is en je hebt dit goed ontsmet, moet het wel goedkomen.  ;)
Misschien is ie ergens in blijven steken met zijn nageltje en heeft ie daarbij zijn teentje een beetje gekneusd.
Wanneer het niet te veel pijn doet zou je kunnen kijken of hij het teentje nog beweegt, door voorzichtig je vinger tegen de onderkant van zijn teentje te duwen. Als hij zijn teentje kan bewegen is het ip niet gebroken. Hopelijk is dat het geval.

Een kneuzing moet gewoon wat rusten.

Arme Joepie :(

Gelukkig weet je ons nog te vinden, al is de reden erg vervelend.

Lieve groetjes, Gerda
En een kuifkriebel voor Joepie

Karin

In ieder geval een paar keer per dag schoonmaken met bijvoorbeeld wat dettol in water vermengd of biotex handwas ( even weken ), maar omdat het rood is wel goed in de gaten houden en als het niet snel minder wordt contact opnemen met een dierenarts voor een antibioticakuur.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves