Kokkie en Gabbertje en hoe het verder gaat

Gestart door Kokkie, 7 mei 2003, 02:18:35

« vorige - volgende »

Mandy

26 mei 2003, 02:41:09 #15 Last Edit: 8 juni 2003, 02:19:56 by Mandy
Hoi Anneke,

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! ;D
Hij (denk ik...?) was hier inderdaad ook al wat groter dan Dazzle. Ik denk toch dat ze allebei anders van geslacht zijn. Kokkie een man en Dazzle een pop, dat gevoel heb ik gewoon, maar ook vanwege uiterlijk en verschillend gedrag. Maar toch zou ik dat ook vreemd vinden, want ik weet nu bijna  zeker dat Pino dat geparelde bij zich draagt daar het 4e jonkie dat ik van Truus=cinnamon (&Pino=bont) heb gered; Plukkie, ook gepareld is. En het is hetzelfde soort gepareld als Kokkie en Dazzle.
Marrie (=lutino), moeder van Kokkie en Dazzle, heeft twee jaar geleden met een andere man (grijs pastel) al eens een gepareld jong gehad, maar die was cinnamon gepareld, veel zachter, en dat is zeker een pop, want die zit bij een collega en heeft al rm eieren gelegd!
Dus deze geparelden (Kokkie en Dazzle) moeten van Pino z'n genen komen. Maar daarom denk ik ook dat ze eigenlijk van hetzelfde geslacht zouden moeten zijn. Of weet iemand hier dat dat niet zo hoeft te zijn, hier ben ik nog niet zo'n ster in? :-/
Maar hij ziet er goed uit en leuk ook dat het zo goed gaat met Gabbertje! Als hij/zij straks na de rui z'n parels gaat verliezen dan weten we zeker of het een man is en ik zal dan ook nog wel van Karin horen wat Dazzle is, ben benieuwd.

Enne Trudie, denk er maar rustig over na hoor, ik heb er straks genoeg, een stuk of 20 als het goed is. Drie geparelde witmaskers en een wildkleur zijn al besteld, allemaal handtam en zit dan eigenlijk meteen aan m'n limit, maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken hoor Trudie! ;D
Je hou het maar in de gaten in m'n dagboek en als jullie straks een mooi valkje zien op een foto wijs je 'm maar aan! ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Gewoon doen,
Mandy doet het met hart en ziel. Dat vind je in de valkjes terug :) :) :) :)

Gr. Anneke

Mandy

Hoe gaat het nu met Kokkie en Gabbertje Anneke?

Ik ben er inmiddels via gepuzzel van Karin achter dat deze geparelden poppen moeten zijn!? Dus dan heeft ons gevoel het mis en zou Kokkie dus ook een pop moeten zijn. Wel mooi eigenlijk want dan blijven alle parels! ;D
Kijk maar eens in het dagboek van Karin; Mijn valkparkieten, door Kazoo (=Karin).
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Hoi Mandy,

Het gaat harstikke goed met deze twee. Ik merk dat Gabber haar eigen rustige karakter blijft houden. Maar ze is wel een stuk kwieker geworden. Ze kan nu heel goed vliegen ( van Kokkie afgekeken). Gabber zit ook helemaal vol met nieuwe pennen. Op haar kopje, vleugels e.d. Haar kuif is ook groter geworden. Het lijkt wel of ze helemaal opbloeit. Maar wie weet wat ze allemaal heeft meegemaakt voordat ze bij mij kwam. Ze zat gewoon op straat en was helemaal suf.

Ze eten ook allebei heel erg goed. Dus ze krijgen alles binnen wat ze nodig hebben. Ik heb het alleen de laatste weken gigadruk gehad met mijn werk. En dus s'avond heb ik extra aandacht aan ze besteed. Maar dan merk je echt dat ze allebei willen knuffelen.  
En aanstaande donderdag gaan ze bij mijn vriending Monique logeren. Wat dan ga ik twee en halve week met vakantie. Dat zullen ze ook wel spannend vinden. Het is een heel goed adres, dus ze zullen zich daar prima vermaken. En ik denk ook dat het voor Kokkie heel goed is om in zijn jonge leven dit ook mee te maken. Dat socialeert haar alleen maar. ( nog meer).
Maar ik zal ze best wel missen. Want ze zijn zo liieeefff.

Het samen wonen in de kooi beperkt zich tot samen op een stok slapen met een afstandje ertussen en samen uit de voerschaal gaat ook erg goed. Maar bij elkaar knuffelen doen ze (nog?) niet. Wie weet mogen we dat ook nog eens meemaken.

En als Kokkie een pop blijkt te zijn is het mij ook goed. Ik ga er niet mee kweken.

Ik zal voor ik op vakantie gaat nog een paar foto's van het stel toevoegen.

Groetjes en succes met de kleine valkjes.

Anneke

Kokkie

Zoals beloofd nog een paar foto's van het duo. Deze zijn vandaag gemaakt, dus vers van de pers.
We beginnen eerst met de hobby van Kokkie. Luxaflex hangen; heel leuk :D

En nog een favoriet spelletje van Kokkie: verstoppertje;
Jullie zien mij vast niet zitten!!!


En na al dat ravotten is het toch wel heerlijk rusten op de knie van het baasje.



En Gabber, ja die maakt zijn eigen niet zo druk. Na een paar keer zijn vleugels uitgeslagen te hebben moet er gewoon alleen maar gekroeld worden;




Het is gewoon een heerlijk stel. Allebei een eigen karakter maar ook heel tevreden met elkaar. Daar kunnen sommige mensen nog een hoop van leren.

Groetjes, Anneke

demi

hoi anneke leuk hoor dat het zo goed met jou kanjers gaat!!!
en ook heel ondernemend leuk joh :P


heel veel liefs diana w

Mandy

Leuke foto's Anneke! ;D

Heerlijk dat het zo goed gaat hoor!

En ze worden vast goed opgevangen in de vakantie en jullie lekker genieten hé! 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Hoi allemaal,

Ik ben net terug van vakantie en moet Kokkie en Gabber nog ophalen. Dat zal wel morgen worden.
Ik heb wel begrepen dat Kokkie op het logeeradres behoorlijk machogedrag heeft vertoont.
Voor de vakantie was hij al nieuwsgierig naar mijn drie cavia's. Heel de tijd op de kooi en als hij de kans kreeg erin te kruipen. De caviabeer vond dat maar niets en joeg Kokkie er direct weer uit. Cavia's beertjes kunnen ook heel macho zijn.
Op het vakantieadres (waar ook de cavia's logeerden) is hij verder gegaan met het spelletje. De caviabeer loopt daar ook regelmatig los en Kokkie is met zijn vleugels wijd op hem af gegaan. Ook is hij dat op een gegeven moment bij mijn vriendin gaan doen. En omdat we dachten dat Kokkie een vrouwtje zou zijn, ga ik daar nu heel sterk aan twijfelen.
Het is toch echte kereltjes gedrag, dat imponeren met de vleugels wijd... Dus ik wacht het af of Kokkie een dametje is????

Gr. Anneke

Mandy

Goh....wat vreemd...ik ben benieuwd hoor! ::)
Vlgs de erfelijkheidsleer zouden er alleen maar geparelden poppen uit Pino kunnen komen daar hij daar split voor is.
Mijn geparelde witmaskers blijken nu ook niet alleen maar poppen te kunnen zijn. Maar dat klopt nu wel vlgs die tabel (http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html) en Parel die ik gehouden heb vertoont ook van dat duidelijke mannelijke macho gedrag. Ook fluit ie al volop, loopt met de vleugels wijd, vindt de vrouwtjes wel interessant en ik heb 'm vandaag met z'n snavel zien roffelen. Dus ik ben er aardig van overtuigd dat het een man moet zijn, maar er schijnen ook poppen te zijn die ook wel eens dit gedrag vertonen, dus toch nog ff de rui afwachten. Ik zou het eigenlijk wel jammer vinden als die mooie pareltjes verdwijnen... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Onze Dizzy, toch echt een pop want ze is bijna een jaar en heeft al haar pareltjes nog, loopt ook met haar vleugels omhoog  ;D Eigelijk al mijn valken doen het, alleen de verlegen Breezer niet. Het wordt toch spannend en afwachten maar  ;D  Dazzle heeft ook weer een grote mond, veel meer geluid dan de andere poppen, maar toch ook weer heel anders dan de mannen. We zullen zien Mandy ! Of de colour pallet klopt.  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,
Geparelde mannen verliezen meestal niet na de eerste rui al hun parels maar soms  na twee jaar pas of soms zelfs helemaal niet heb ik wel eens gelezen.
Het blijft dan alleen aan het gedrag te zien of het een man of een popje is.
Of gewoon afwachten tot ze een ei gaan leggen dan weet je het zeker :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Hahahaha, tja, we zullen zien. ::)
Van mij mogen die parels nog wel ff blijven zitten hoor, vind ze zo mooi. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl