Kokkie en Gabbertje en hoe het verder gaat

Gestart door Kokkie, 7 mei 2003, 02:18:35

« vorige - volgende »

Kokkie

Voor de mensen die het verhaal van de kale parels hebben gevolgd, is het misschien wel leuk om te lezen hoe het nu verder gaat met Kokkie en zijn nieuwe vriendin Gabbertje.

Ik heb Kokkie gereserveerd nadat mijn valkje Peppie was weggevlogen. Als ze dan terug kwam hadden we in ieder geval een leuk koppeltje.  Maar tot op heden niets meer vernomen van haar, en ik kan alleen maar hopen dat het goed met haar gaat. Wel ben ik gebeld door iemand die een zielig valkje van de straat had geplukt.  Ik heb deze valk mee naar huis genomen, en ze aangemeld bij Amivedi. Ook de kweker achterhaalt. Maar eigenaar tot op heden niet gevonden.  Afgelopen zondag heb ik Kokkie opgehaalt bij Mandy. Vanaf het begin gelijk bij Gabbertje in de kooi gezet en tot op heden accepteren ze elkaar. Ze eten samen uit een bakje. Geen dikke liefde maar wel gezellig samen. Wie weet wat er nog gaat komen.

Kokkie en Gaber wonen samen op mijn hoofd en schouders. Je kan merkten dat Kokkie nog vol met jeudige ondeugd zit. Maar knuffelen vind kok ook heerlijk. Er is gelukkig geen jaloezie tussen deze twee.  Kokkie is nu aan het stoeien met een mini-knuffelkonijn en Gabber zit lekker rustig op mijn schouder het allemaal eens te bekijken. Het is een  heerlijk stel.

Gr. Anneke

Mandy

Hoi Anneke,

Wat leuk zeg dat het zo goed gaat! ;D
Ze zien er leuk uit zo samen. Het zou best wel eens kunnen dat het straks een man en pop blijken te zijn.
En wat vind je man van Kokkie?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Ron vind Kokkie geweldig. Maar dat kan toch ook niet anders met zo,n. Leukerd. Hij loopt nu voor het toetsenbord het konijn voor zich uit te duwen. Heb even een foto gemaakt, zodat je de ondeugd kan zien.

Mandy

 :DGeweldig joh! ;D
Het is een wilde deugniet! ;)
Als tie maar niet zo met Gabber gaat lopen! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

We zijn inmiddels weer een dikke week verder.
 8) 8) Kokkie heeft het samen met Gabbertje goed voor elkaar. Ze zitten graag samen op je hoofd. Ze zijn allebei erg aanhankelijk, en als ze los zijn moeten ze er constant bij zijn. Heel de avond moet er gekroeld worden. Gabber valt op een gegeven moment in slaap in vindt het wel best zo. Kokkie moet af en toe zijn streken uithalen. En gaat dan op pad. Maar op zon manier dat hij ons toch in de gaten kan houden. Als ik naar boven loop, komt hij achter mij aan.
Maar op een gegeven moment wordt Kokkie ook moe en komt dan bij me zitten kroelen. Hij kan heel hard knarsen met zijn snavel. Hij zit dan intens te genieten.  En dan gaat Gabber op een gegeven moment ook mee doen. Het lijkt net een orkest.
Het gaat dus harstikke goed met deze twee.
Voor de liefhebbers nog een paar foto's;

Kokkie

En dan nog een paar van Kokkie op strooptocht:

Kokkie


Mandy

Hallo Anneke, :)

Wat ontzettend leuk om te lezen en te zien hoe goed het met Kokkie gaat! ;D
Het is wel een deugniet hé, ik begon hier ook al van die streken te zien. En knabbelt ie ook overal aan enzo?
Iedere dag denk ik nog wel aan Kokkie, want Chico maakt nog steeds dat tjilpgeluidje van 'm! :D
Ik wacht met plezier weer op de volgende verhalen en foto's. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kokkie

Het is zeker een ontzettende (leuke) deugniet.
Hij is trouwens best wel groot. Hij is groter dan Gabber en het lijkt wel of hij steeds breder wordt. Hij eet enorm goed.
Ik ben benieuwd als we een jaartje verder zijn. Of het echte een mannetje is. Voor mijn gevoel wel, maar ja je weet het gewoon niet.
Kokkie is ook enorm sterk in zijn vleugels. Ik kwam vandaag thuis en liet ze uit de kooi. Kokkie greep met zijn pootjes mijn vinger vast en ging heel hard zijn vleugels uitslaan. Heel apart. Op een gegeven moment voelde je dat hij mijn vinger los liet en vloog hij heel vlot door de kamer. En manoevreren dat hij kan. Gabber vind het wel goed en vliegt af en toe mee, maar is minder fanatiek als Kokkie. Wat dat betreft vullen ze elkaar ook goed aan.
Ik zag ook dat jij ook al weer kleintjes heb en dat er aardig wat aan komen.  Je hebt het er maar druk mee. Maar het is ook erg leuk allemaal.

Groetjes, en ik hou je op de hoogte.

Anneke

Kokkie

26 mei 2003, 00:38:26 #9 Last Edit: 26 mei 2003, 00:39:59 by Kokkie
Het is weer hoog tijd om eens wat over Kokkie en Gabber te vertellen. Het is een leuk duo aan het worden. Ze zijn steeds meer samen en letten ook goed op als een van de twee iets uit zit te halen. Meestal is Kokkie degene die iets uithaalt en Gabber degenen die er met zijn neus bovenop zit. Zo dat ze het goed kan zien. Zitten samen op je hoofd, samen  op je schouder en samen op de stoel is weer wat nieuws van ze.
Ze vinden de televisie ook heel interresant, en bovenop de stoel zit je lekker bij de mensen en bij de televisie.
Gabber kon in begin niet zo goed vliegen, maar dat heeft ze van Kokkie aardig overgenomen. Ze vliegen samen door de kamer en manoevreren heel handig om elkaar heen.
Dazzle het nestgenootje van Kokkie was kleiner dan Kokkie. Kokkie is echt een enorme flinke valk. Nog maar twee maanden en zijn nek wordt ook steeds breder. Ben erg benieuwd hoe Kokkie zich verder ontwikkelt.
Het is een prachtige vogel met een heel lief karakter. Hij/zij vindt het heerlijk om te kroelen. En lief voor Gabbertje.
Groetjes van Anneke en alle dierenvriendjes.




Kokkie

En natuurlijk nog een foto van vandaag.

Speedy

Wat heb jij schitterende mooie valkjes, vooral die geparelde is erg mooi.

Groetjes,
Trudie

demi

hoi kokkie


jazeker trudie ze zijn zeker mooi ik ben ook helemaal weg van die geparelde (kokkie)
wat een lief stel!!!!!

heel veel liefs van je ouwe stadsgenootje kokkie!
diana w

Kokkie

Dank je wel Trudie,

De geparelde heb ik bij Mandy vandaan. En de lutino is een aankomertje. Er is tot op heden geen eigenaar, dus wij zijn heel erg gehecht aan haar geraakt.
Gelukkig gaat het samen ook heel erg goed.

Gr. Anneke

Speedy

Nou ze boffen dan maar zo samen bij jou....geweldig gewoon.
Ik moet maar gauw een beslissing nemen of ik ook een valkparkietje ga bestellen bij Mandy hoor....ze zijn inderdaad wel heel erg mooi en zeker heel erg lief ook.

Groetjes,
Trudie