6 mei 2025, 03:48:15

Poema en Panter(grauw)

Gestart door Chica1984, 21 juli 2005, 21:33:24

« vorige - volgende »

Rianne

Ik krijg bij Poema een 'man gevoel'. Bij Panter nog niks haha. Maar ik ben geen waarzegster dus kan het altijd mis hebben. ;)

Chica1984

Ik heb vandaag Panter gewiekt, nadat Poema een beetje gewond raakte doordat hij ook wilde vliegen. En Panter werd een beetje eigenwijs en koppig. Ik heb hier heel goed over nagedacht, niet zomaar impulsief gehandeld, maar ook Poema's veiligheid kwam in gevaar omdat hij zag dat Panter naar mij toe vloog en dat ook wilde doen.
Maar wij hebben echt twee aparte vogels. Poema bijvoorbeeld. We hadden vandaag visite en de birdies zaten op de stok en in een keer maakte Poema tsjilp-geluidjes wat een beetje leek op lachen. Echt dat uitlachen, dat heeft hij nog nooit gedaan. Sinds Panter er is, fluit Poema wat meer en Panter kan het ook zo mooi. Alleen met mij fluiten doen ze nog niet. Ze fluiten heel sneaky als ik net de kamer uit ben en als ik dan weer kijk of terug fluit, gaan ze kusgeluidjes maken. Grrr.
En Panter maakt zo'n kusgeluidje als hij gekroeld wilt worden en dan vooral door Poema ;D Dan hoor je zo'n aanhoudend kusgeluid en gaat Panter steeds dichter bij Poema zitten en buigt zijn koppie. Poema gedraagt zich ook zo, maar alleen bij mij. Dan wrijft hij zijn koppie tegen mijn hand aan of als hij op de schouder zit, tegen mijn oor of in mijn haar. Dan weet ik dat hij graag gekriebeld wil worden.
Ik vind het wel jammer dat ik niet kan zien wat voor sexe ze nou zijn.
Poema mist ook een gedeelte van zijn kuif. Hij heeft zo'n kale plek op zijn achterhoofd, echt een grote. Ik vermoed dat zijn lijn veel te lijden heeft gehad onder inteelt, want bij andere lutino's, die ik heb gezien, is de kale plek veel kleiner. Maar hij zet nu vaker zijn kuifje op en dan lijkt het wel wat op die van Panter, alleen dan zonder wat kleine veertjes op het achterhoofd.
En weet je wat Panter ook nog es doet? Als ik bezig ben met voeren, dan valt hij halverwege zowat in slaap ;D ;D. Echt dan vallen zijn oogjes in een keer dicht en dan heeft hij zijn voeding nog niet eens compleet gehad. Dan moet ik hem eerst weer wakker maken door met een doekje zijn snavel af te vegen.

Dinsdag mogen ze trouwens extra trots zijn. Dan worden ze bruidsvalkjes op onze bruiloft. Meenemen naar het stadhuis doen we nog net niet, maar hun kooi word wel versierd en ze krijgen extra aandacht.

Bianca

maak er wat van he dinsdag!
Probeer zoveel mogelijk in je op te nemen, want het is zo voorbij en dan weet je echt niet meer wat er allemaal gebeurt is..

Ik wist van sommige mensen echt niet meer dat ze waren geweest, is dat erg?!!!!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Lin

Hey,

dat kortwieken wil ik ook nog wel een keer leren van een ervaren iemand. Maar dat komt nog wel een keer. En leuk dat poema wat meer gaat fluiten nu. Laat het wel weten als er een leuk melodietje komt!

Ik wens je ontzettend veel plezier morgen en ik hoop dat het de dag wordt die je verwachtte!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Chica1984

Ik heb Poema door iemand anders laten kortwieken en na uitvoerig bestuderen van de vleugel van een vogel, kan ik het nu zelf. Op parrotbunch.com staat ook een pagina met een beschrijving en foto's van waar je wel kan knippen en waar absoluut niet. Het is echt belangrijk dat je goed weet hoe de vleugel in elkaar zit en waar je de veren mag knippen, want anders kun je hem zo verkeerd knippen, dat je een stukje van zijn vel zelf knipt. Dan ben je ver van huis.
Mijn vader laat zijn papegaaien door een vogelarts wieken, dat is meest verstandig als je niet weet hoe je moet wieken. Ik raad natuurlijk niemand aan om massaal vogels te gaan wieken. Ik wiek mijn valkjes omdat ik een huis een gevaarlijke omgeving vind voor ze en ze niet de hele tijd in een kooi laat zitten of angstvallig alle deuren ga dicht houden, toevallig omdat ik hun op de schouder heb. Als ik een voliere had met valkparkietjes, dan was het anders. Dan zouden ze een goeie omgeving hebben waar ze kunnen vliegen zonder in afwaswater, frituurpan te belanden of dat ze tegen een raam aanknallen. Maar goed, da's mijn standpunt en niemand hoeft die met mij te delen. Gewoon doen wat jij vindt dat goed is voor je beesje.

Lin

Hey,

wij hebben ook grote ramen en mijn moeder wil niet dat de gordijnen de hele dag dicht gaan. Dus een jong valkje kan dan wel gewiekt worden en later zal hij wel wennen aan de omgeving.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Ik zie nu dat ik in je verkeerde dagboek heb geschreven :-[ sorry stom van me.

Maar nogmaals...wat sneu dat je Poema en Panter weg moet doen. Ik hoop dat iemand ze graag in huis wil hebben gezien ze tam zijn en van kroelen houden.

Veel succes

Chica1984

Och verkeerde dagboek. Maakt niks uit.

Maar ja, Poema en Panter zijn dol op kroelen. Ze gaan extra hun koppie buigen zodat ik ze lekker kan kriebelen.

hippysuus

29 augustus 2005, 23:50:50 #39 Last Edit: 29 augustus 2005, 23:54:15 by hippysuus
Ik lees net dat die Jasper toevallig gisteren op het forum had geschreven dat ie graag 2 valkjes wilde aanschaffen. Misschien is hij wel net een klein geschenkje uit de hemel voor je valkjes?

zie hier:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12380.0.html

Chica1984

29 augustus 2005, 23:55:48 #40 Last Edit: 17 oktober 2006, 09:31:18 by *Marianne*
Ik had het al gelezen. Ik denk dat hij wel te vertrouwen is hoor. Had die topic inderdaad al gezien

Dagboek is gesloten omdat er 1 jaar niets meer in is veranderd of geschreven.
Weer open, neem dan contact met mij op.
Groetjes Marianne