28 maart 2024, 18:53:21

Cédé-Mix protein

Gestart door Annouschka, 9 juli 2005, 08:06:25

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

laatst zag ik bij de dierenwinkel een nieuw soort 'eivoer' (dacht ik toen) staan van Cédé.  Ik was nieuwsgierig en heb het goedje meegenomen.
Na dit te hebben opengemaakt, was het tot mijn verbazing geen eivoer maar iets wat heel erg stonk :D, de verpakking eens goed gelezen en idd, dit is een bijkomende voeding voor tropische vogels, grote- en kleine parkieten en wildzangvogels, waarin verwerkt zitten: bakkerijprodukten, ei, suiker, eiwitextracten, insekten, vruchten, oliën, vitaminen, mineralen, aminozuren en gist.
Ik vertrouwde het niet voor 100% maar besloot het toch eens te proberen ::)
Ze keken eerst heel verdacht naar de potje want de geur die vrijkwam was voor mij niet te harden :-X maar eens er eentje geproefd had, waren ze er niet meer bij weg te slaan :) ze vinden het heerlijk, ik heb het in combinatie met eivoer gegeven.

Nu is mijn vraag, kent iemand dit produkt?  Ik had het nog nooit eerder gezien iig. :-\ Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn de bevindingen?

Hier een paar foto's:
het testpanel ;D:







groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Ik ken het inderdaad wel het is er al een hele tijd maar niet elke winkel heeft het.
Ik vond zelf die gedroogde  rupsjes en insecten die erin zaten geen fijn gezicht maar ze zijn er vaak wel dol op.
Het is toch wel een soort eivoer alleen met extra toevoegingen erdoor.

Groetjes, Paul

Joke

Ik heb ongeveer twee maanden geleden ook zo'n pak gekocht omdat ik ook benieuwd was wat dit was en normaal gewoon eivoer gebruikte  ::)
Bij mij vinden ze het allevier echt lekker en zijn ze er dol op.
Omdat ze bij mij nu allevier in de rui zijn meng ik het om de dag door het gewone voer om ze die extra vitaminen etc te geven voor de rui.
Er staat ook op de verpakking buiten rui dat het dan tweemaal in de week gegeven mag worden en ik denk dat ze anders misschien te dik ervan worden  :P :P omdat ze er echt van snoepen hahahaha
Ik vind het dus wel een goed product en blijf het ook gebruiken. Er zitten inderdaad zoals Paul zegt gedroogde insektjes in maar daar zijn ze echt dol op en ik denk dat ze in het wild ook wel insektjes en zo eten (zitten vaak vol met eiwitten en proteinen die goed voor ze zijn).

Ik heb er dus goede ervaringen mee  :)

Groetjes,
Joke

Karin

Die van mij lustte het niet  ::) Ik heb het ooit gekocht voor het bredseizoen, maar heb het opgevoerd aan de buitenvogels  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joke

hahaha Karin  ;D ;D

volgens mij als ik dadelijk Zazoe en Indy heb, moet ik die een speciaal eten geven dan de mijne  want alles wat de mijne lekker vinden vinden jouw valkjes minder.... :D

Groetjes,
Joke

Annouschka

Hoi,

bedankt al voor jullie reacties.  Hier vinden ze het enkel lekker als ik het meng met gewoon gerult eivoer, zeg maar als extra toevoeging op hun eivoer.
En blijkbaar is het nog gezond ook om af en toe eens te geven.

Als er nog mensen zijn die er ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag.

groetjes
Annouschka

Gerda

Hoi Annouschka.

Ik heb er geen ervaring mee, misschien een keer proberen. Jammer dat het zo stinkt. Voor de mens dan ;) Bij valkjes is de geur het minst ontwikkelde zintuig. Dus zij zullen het niet zo erg vinden  :D
Maar inderdaad het idee van dode insekten erin is een beetje raar, omdat je elk ander voer waarin je een insect zou aantreffen direct in de vuilnisbak zou mikken!!

Groetjes Gerda

Annouschka

Hoi,

ja het stinkt wel, vind ik toch maar er zitten natuurlijk veel eiwitten in die dode insecten en dat is wel gezond voor valkjes, natuurlijk, overdaad schaadt maar voor een paar keers per week kan het geen kwaad denk ik.

groetjes

Saskia

Ik ken het ook.Ik heb het ze een tijdje gegeven, maar bij mij vinden ze gewoon eivoer veel lekkerder.