12 mei 2025, 07:09:28

valkparkiet met legprobleem

Gestart door annemoon, 10 juli 2005, 16:30:17

« vorige - volgende »

annemoon

10 juli 2005, 16:30:17 Last Edit: 10 juli 2005, 17:10:31 by Paul
hallow mensen,

ik zit met een probleem mijn valkparkiet heeft legproblemen tenminste dat denk ik want hij zit met zijn kont omhoog en het is een vrouwtje en piept dan heel zacht kan der alleen niet aanraken of oppakken dan bijt ze of heel hard of vliegt ze door de hele kooi ik weet nie hoe ik haar nu kan helpen want vind et egt heel zielig en wil der graag helpen mah hoe kank nou die slaolie erachter opdoen als ik der nie mag aanraken of oppakken???iemand ideeen??
alvast bedankt

Paul

Hoi Annemoon,

Het kan ook zijn dat ze gewoon broeds is en nog geen ei moet leggen nu.
Vaak als ze die piepgeluidjes maken met de staart omhoog dan geven ze normaal aan het mannetje aan dat die moet gaan paren.
Als ze echt een ei heeft zitten kan je dat vaak wel een een dik achterlijfje zien.
meestal als ze een ei moeten leggen gaan ze wel op de bodem zitten en proberen het daar dan te leggen.
Maar als je het niet vertrouwd dan kan je het beste even langs een goeie vogelarts gaan als er dan een eitje zit kan die het er vaak zo uit masseren.
Als ze echt legnood hebben zijn ze daar ook meestal heel ziek van en dan zitten ze vaak bol op de bodem van de kooi.

Groetjes, Paul

tommy

hoi,

Zo te horen is je valkparkiet gewoon een beetje horny.

Als ze legnood hebben dan zitten ze vaak bol of op de stok of op de grond.
Ze houden hun staart in een knik naar beneden en maken een ongelukkige indruk.

Grt Annemieke