18 april 2024, 18:13:43

Valkje op schouder mee naar buiten

Gestart door Gerda, 7 juli 2005, 18:36:03

« vorige - volgende »

Neem je je valkje wel eens op je schouder mee naar buiten?

Ja, zonder probleem
0 (0%)
Ja, maar gekortwiekt
10 (13.5%)
Ja, maar met tuigje om
2 (2.7%)
Nee nooit
61 (82.4%)
ooit gedaan, maar nooit meer
1 (1.4%)

Totaal aantal stemmen: 46

Bo

Als je voordat je naar buiten gaat goed nakijkt of er geen nieuwe pennen zijn doorgekomen, als je ver genoeg kort wiekt en test hoe ver hij binnen kan zweven van een bepaalde hoogte, dan is er niks aan de hand. Je moet natuurlijk ook niet met hem op de weg gaan lopen, maar in het bos, waar niemand is is er niks aan de hand.

Groetjes Monique

Brede W

Tja, ook in het bos vind ik zelf wel gevaarlijk. Daar heb je weer het risico dat je valkje opgeschrikt wordt door een roofvogel (bijvoorbeeld). Zelf vind ik het een te groot risico om een valkje los mee naar buiten te nemen, maar dat is natuurlijk een afweging die iedereen voor zichzelf maakt.

Gerda

Hallo allemaal,

Ik heb de poll op slot gezet. Iedereen bedankt voor het reageren!! 74 reacties is aardig wat!!

Groetjes, Gerda

pascal

hallo
ik zie bij die vragenlijst een vraag staan ,ja met tuigje om.
kan dat dan? weet iemand waar ik dat krijg want dat lijkt me wel leuk ;D
groetjes pascal

Ivy

Hoi Pascal.
Als je ook de reacties leest, dan kom je achter, dat de meeste mensen hier het gebruik van een tuigje voor een valkparkiet afraden - of hebben slechte ervaringen ermee.
Je kan ook hier http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15794.0.html lezen over waarom.

Wil je je valkje echt plezier doen, dan kan je hem beter in zijn kooi buiten zetten als het mooi weer is. Dan loop je geen risico dat het misloopt en je valkje wegvliegt of zich bezeert.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

fielien en kuifje

ik zou het niet durven
heb zelf een valkparkietje gehad dat zeer tam was  . het zat altijd binnen alleen als het goed weer was zetten we de kooi eens buiten tot een uur of 5 (s avonds)
maar mijn broer had per ongeluk  het deurtje laten openstaan en hij was eruit gekropen . k heb  nog gebrobeert hem terug te laten komen door te fluiten( normaal kwam hij dan ) maar helaas........

valkje-jacco

tja zo gebeurt het vaker jammer genoeg :(
Ikzelf heb veel geluk gehad toen mijn valkje gekortwiekt was en dacht dat hij niet kon vliegen, wel dus he!

Dus sterk afgeraden om mee naar buiten te nemen, ook al gekortwiekt.

Je moet als je valkje buiten is altijd op hem letten want er is altijd gevaar, denk maar aan katten, grotere vogels.

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)