29 maart 2024, 06:11:57

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Lique en Peter,

Ik ben heel benieuwd hoe het nu bij jullie is? Groeit en bloeit alles nog steeds voorspoedig? Of heb je nog steeds zo'n last van vermoeidheid?

Hoe staat het verder met de valkjes? Ook alles OK daar?! En Milo?

Ik wilde jullie toch nogmaals laten weten dat we ontzettend veel plezier beleven aan jullie valkjes! Cheeky & Chara zijn schatjes en heerlijk tam (aan het worden)!! Ook zijn ze tot nu toe goed gezond en levendig, dusssss.....  voor ons kan het niet beter wat dat betreft!

Groetjes,
(Cor, Cheeky, Chara en) Petra

Ahum... ik had natuurlijk eerst bij je andere item moeten kijken, realiseer ik me net, maar ach... dat ga ik gewoon nu doen!

Lique

Hallo allemaal,

Het gaat goed in huize 't valkje.
We hebben nog diverse jongen zitten, en nog 2 koppels op eitjes. Dan houdt het op voor dit en (hoogstwaarschijnlijk) volgend jaar. Omdat we volgend jaar ook gaan verhuizen en we nog niet precies weten welke maand dit zal gebeuren zullen er in februari geen blokken opgehangen worden.
De kans dat de ouders niet meer voor de jongen gaan zorgen als we alles verhuisd hebben is namelijk erg groot.
Mochten we vroeg over gaan, is er nog wel een mogelijkheid om nog 1 of misschien 2 rondes te kweken.

Met mij gaat het allemaal prima, nog steeds wel moe, maar verder voel ik me uitstekend.
Ik heb al een behoorlijk buikje, het lijkt wel of hij met de dag dikker wordt. Ik draag al even zwangerschapskleding, omdat mijn gewone broeken niet meer pasten. Op een feestje sprong zo de knoop van een broek af, toen wist ik dat het "tijd" was...
Sinds een tijdje voel ik de kleine ook bewegen in mijn buik, heel apart is dat om het mee te maken.

De babykamer is ook al een poosje klaar. Lekker op tijd, maar beter te vroeg als te laat. We hebben de meubels in teakhout.
We willen het nog donker maken, en dan verder alles licht houden met wijn/bordeaux rood.
Sinds dat de babykamer er is, loopt milo wel een paar keer per dag naar boven, om te kijken of alles nog wel goed is op de babykamer. Hij vindt het geweldig allemaal.
Maar nog lang niet zo geweldig als dat Peter en ik alles vinden :D

groetjes Lique

Riny

Hoy Lique                                           
Fijn dat alles goed gaat bij jullie ,houden zo!!
Wil Milo niet graag met zijn hoofd tegen jou buik aan liggen.
Onze hond wilde dat wel toen ik zwanger was.
De dierenarts vertelde dat die hoogstwaartschijnlijk het hartje kon horen van de baby.
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

Wat leuk dat alles zo goed gaat bij je  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lique

Citaat van: Riny op 27 augustus 2005, 13:48:01
Hoy Lique                                           
Fijn dat alles goed gaat bij jullie ,houden zo!!
Wil Milo niet graag met zijn hoofd tegen jou buik aan liggen.
Onze hond wilde dat wel toen ik zwanger was.
De dierenarts vertelde dat die hoogstwaartschijnlijk het hartje kon horen van de baby.
Groetjes Riny :D :D :D

Hoi Riny,

Ja, Milo vindt dat heerlijk. Ook is hij erg beschermend naar mij toe. Zelfs Peter mag niet te dicht bij me in de buurt komen. Ook is hij erg rustig tegenover mij. Hij weet echt wel dat er iets aan het veranderen is.

groetjes Lique

Agnes

Dat wordt nog wat als de baby er is!
Dan werkt Milo alle kraamvisite de deur uit om het kindje te beschermen! ;D ;)

Fijn dat het goed gaat, houden zo!

Groetjes van Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny

Hallo Lique
Hoe gaat het met jou en de baby?
Je zult het wel druk hebben met alle voorbereidingen.
Komt Milo ook al aan je buik ruiken of luisteren?
Groetjes Riny :D :D :D

Agnes

10 november 2005, 13:49:30 #1192 Last Edit: 10 november 2005, 13:54:27 by Agnes
Hallo allemaal,

Ik vond het wel even leuk hier een fotootje te plaatsen ;)
Dit kweekjaar is begonnen met jong nr 1 ;)
En hier kunnen jullie zien hoe ze er nu uit ziet:

Ik ben Pucky, en over een week ben ik precies 10 maand ;D


Dus met deze dame is het jaar 2005 begonnen, met nog veeeeel meer jongen daarna ;)

Dit is de foto van dag 1:




Wat een verschil he? ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

Hallo allemaal,

Weer een jaartje voorbij :D
Erg veel gebeurd in kwekerij ´t valkje.
Leuke momenten, maar ook vele nare momenten.

Een druk jaar, maar weer erg veel geleerd.
Veel valkjes zijn groot en gezond weg gegaan, helaas hebben een aantal jongen het niet gered.

Hiermede wil ik iedereen bedanken, die in dit dagboek gereageerd heeft, die me blij hebben kunnen maken met reacties, die me hebben getroost in minder leuke momenten, dank jullie wel allemaal.

Volgend jaar zal het allemaal anders zijn. Een nieuw huisje, een baby in huis, minder tijd in het opvoeden van jonge valkjes en ongetwijfeld mindere kweekresultaten als dit jaar.
Wel hoop ik dat ik volgend jaar net zoveel leuke momenten mee zal maken met de valkjes, en minder niet/leuke momenten.

Bij deze sluit ik dit dagboek, op naar een volgend dagboek in het volgende jaar ;D

groetjes Lique
Valkparkieten Kwekerij ´t Valkje