28 maart 2024, 16:04:47

Reservering en toewijzing

Gestart door Mandy, 6 juli 2005, 00:22:08

« vorige - volgende »

Bianca

Ik ben het roerend met je eens mandy! ;D
Zowel over het 3 weken wachten met toewijzen, niet opschuiven van valkjes, en de eerst wachtende de eerste keus geven!
Zo zou ik het ook doen in het vervolog.
ben blij dat je deze discussie hebt aangewakkert want dan heb ik ook weer een betere voorstelling bij de volgende nestjes.........

Thanks.......

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Mandy,

Ik zou de eerste op de lijst de eerste keus laten met het kiezen van het valkje.
Zo heb ik dat ook bij Henry gedaan. Hij was de eerste en mocht het eerste tussen de 2 geparelde lutino's kiezen. Hij koos uiteindelijk de jongste van de twee.
Het is dan idd fijn als ze al wat ouder zijn en veertjes hebben voordat ze dan een keuze maken.

Succes!
Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

gonnie

Hoi
Zelf heb ik het ook gehad ,ik had een valkje besteld , de eitjes moesten nog gelegd worden ,heb er heel lang op moeten wachten, en toen eenmaal de eitjes er waren was het eerste ei van mij, en dat ging helaas niet door ,het nest was niet bevrucht ,en de kwekerr is met dat koppel niet verder gegaan, dus heb ik bij een ander een valkje gekocht, het kan raar klinken maar ik was aan dat eerste eitje gehecht, en mocht het tweede of derde ei wel uitgekomen zijn , vind ik niet dat ik daar dan recht op heb, daar was ook nooit over gesproken. en ik zou er zeker niet boos over geworden zijn , de kweker beslist vind ik.
Groetjes Gonnie




nick01

he mandy is t niet een optie om bij dat verhaaltje van jou te zetten iets van dat je misschien wel vanuit een andere kweker een soort gelijke vogel kunt halen of iets kunt regelen met een (voor jezelf natuurlijk bekende) kweker bij de koper in de buurt?
ik noem maar wat hoor zo heb ik dat wel eens gedaan.
had ik ook geen vogels meer 2 x over heb ik van een andere kweker vogels naar keuze over kunnen nemen zeg maar en een andere keer heb ik geregeld dat een kweker bij die betreffende koper in de buurt wel een vogel te koop had.
dit zal niet altijd werken want soms wil iemand net die ene valk hebben maar t is t proberen waard toch.

Mandy

Dat is inderdaad zo Nick. :)
Maar soms hebben mensen voor 1 valkje al reserveringen bij meer kwekers en wachten dan wie de eerste is.
En als ik niet helpen kan verwijs ik ze altijd wel door naar bekende kwekers. ;)
Ik zal daar dan wel in bemiddelen maar ik ga niet alles zelf regelen, dat mogen ze dan zelf doen natuurlijk, ik heb genoeg werk aan mijn eigen valken. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

madoja

Hoi Hoi

Toen wij Pino eindelijk kregen is daar voor ook al heel wat vooraf aan gegaan. Toen ik de eerste x belde met de kweker had ze 1 nestje wat net was uitgekomen en die waren nog niet gereseveerd dus we reseveerde een lutino uit dat nest, maar helelaas ging het hele nest dood aan de bloedluis. Toen ze daarover belde had ze nog een geelwang zitten maar die was ons te duur, het was onze eerste valk en die hoefe niet speciaal te zijn. Ze had dan nog wel een nestje maar de eitjes moesten nog uitkomen dus weer lang wachten uiteindelijk na 3,5 maand konden we dus Pino ophalen en dat is een geparelde bonte man. Nu heb ik 2 weken terug gebeld naar haar omdat we graag een popje voor Pino erbij willen hebben. Ze had een nestje maar de eitjes waren nog niet uitgekomen, nu ga ik volgende week bellen en er 1 reseveren en als er dus een popje inzit is hij voor ons zo niet dan gaan we wachten tot er wel een nestje is met een popje. Waar dit verhaal eigenlijk overgaat is dat als je GRAAG een valkje wilt hebben het wachten niet uitmaakt.

Groetjes Marije

Lin

Tja ik reserveer gewoon en iedereen weet wel dat ze nu meestal de eerste zijn die een valkje krijgen en dus niet hoeven te wachten.

met 3 weken is een goede tijd om de koper in te lichten. maar als er dan een valkje overlijdt die ouder is als drie weken dan zeg ik de eerste keus uit een volgend nest.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik heb ook al reserveringen staan voor m'n geelwangen. Als er kleintjes zijn, en ik kan de mutatie 100% zeker zien, breng ik ze op de hoogte. Men snapt toch wel dat de kans er in zit dat de gewenste mutatie er niet bij zit. :)

Andrea

10 maart 2006, 15:24:27 #23 Last Edit: 10 maart 2006, 15:39:50 by Andrea
Hoi Mandy,

Ik vind het goede regels die je hebt voor reservering en toewijzing.

Toen ik 2 jaar geleden bij jou een valkje reserveerde bij Ot en Sien waren er drie mensen die van dat nestje een jonkie hadden gereserveert.
Ik was de de derde. Ot en Sien hadden 1 wildkeurmannetje die naar Mariska zou gaan, en 1 lutino popje, waar ik voor had gereserveerd en diegene voor mij. De andere eitjes van het nestje waren niet uitgekomen/bevrucht. Dus ik had toen pech. Het is logisch dat de personen die eerder gereserveerd hun reservering behouden, omdat ik laatst was. Jij had mij toen aangeboden dat ik op de volgende ronde van Ot en Sien kon wachten, of een jonkie nam van een van de andere koppels die op dat moment ook jonkies hadden.
Ik had toen uit het nestje van Jut en Jul een jonkie genomen, omdat ik behalve een lutino, ook wel een cinnamon geparelde witmasker wilde, en die hadden Jut en Jul in hun nestje. Mocht het zo zijn dat persoon met de eerste reservering het jonkie dood gaat, vind ik ook dat de toegewezen jonkies bij de personen blijven die ze gereserveerd hebben, want je gaat je toch van te voren aan zo'n jonkie hechten. Dat had ik met zowel Sparkle en Binkie.
Ik vind het ook goed dat je ze nu pas toewijst met 3 weken aan personen, want dan heb je toch minder risico dat er iets mis gaat met het jong, en je ziet dat ook goed welke mutaties het zijn.

Groetjes,

Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ik heb nog even iets toegevoegd op mijn site;

Om risico's te voorkomen verkoop ik geen broer en zus aan dezelfde persoon.
Als die valkjes wegens omstandigheden bij iemand anders komen en er komt per ongeluk een nestje met misvormde jongen zou dat heel triest zijn...


Want stel dat iemand toch zo dom is om ze dan een nestje te laten maken onder het mom misschien komen er wel normale valkjes uit...
Of iemand raakt ziek/overlijdt, valkjes worden overgenomen/verkocht zonder de broer/zus mededeling en er komen rare valkjes uit...
Zijn toch geen leuke gedachten. ::)
Ze zijn dan misschien al lang geleden bij mij gekocht en er kan natuurlijk altijd van alles bij iemand gebeuren maar als ik dit kan voorkomen, dan doe ik dat dus maar.
Tenzij het een bekend iemand is waarbij ik wel weet dat dit risico minimaal is, bv een bekende van hier. ;)

Ben ik de enige die er zo over denk of zijn er meer? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Je denkt heel ver vooruit, en daar is niks mis mee. Het gebeurd vaak genoeg dat broer en zus op elkaar vallen en gaan paren, dus ik vind het niet eens zo'n slechte regel. :)

Lin

Nee mandy ik vind dat een goede regel. Als mensen mij kunnen garanderen dat ze het echt niet doen dus mensen die ik echt ken dan zou ik wel een uitzondering maken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bohi

Hallo Allemaal,

Zelf verkoop ik mijn jonge valken op bestelling de meeste gaan naar kwekers ik heb nu al bestellingen voor volgend jaar staan.
ik doe het als volgt, al mijn valken worden geringd met een officeele ring, deze ringen hebben een volgnummer de eerste beller krijgt nummer 1 en zo verder, gaat nu bijvoorbeeld nummer 4 dood dan bel ik die persoon en deel hem dat mede (wel bewaar ik het jong met de ring erom in de diepvries ter controle voor de koper) de keus is aan hem of hij wil wachten tot de laatse koper is geweest en als ik dan nog verder kweek en een valkje geboren word wat hij gevraagd heeft (kleurslag en man of pop) dan kan hij die krijgen. wil hij dat niet dan is het pech voor hem en moet hij elders gaan zien of hij er een kan kopen.ik trek niemand voor zelfs mijn eigen broer die ook valken bij mij koopt niet.ook worden alle valken eerst gesext doormiddel van DNA mocht iemand een pop hebben besteld en die is er niet bij jammer dan een volgende keer beter.
Als je duidelijk verteld hoe je het doet dan kan er nooit iemand kwaad om worden.

groet Bohi