11 mei 2025, 17:13:05

Nachtelijke onrust

Gestart door ericr, 8 juli 2005, 09:30:12

« vorige - volgende »

ericr

Mijn 2 valkjes waren vannacht zeer onrustig en vlogen alle kanten op in hun kooi. Gelukkig een grote kooi dus ze hebben zichzelf weinig beschadigd. We hebben ze gekalmeerd, even op de arm laten zitten en daarna weer in de kooi gedaan. 1 valkje had wat bloed bij zijn vleugeltje maar dat zag er niet ernstig uit.

Ik heb tijdens de zomer een kleed over de kooi, niet geheel overigens. Maar vooral gedaan omdat ze anders al heel vroeg door het licht gewekt worden. Gelet op de onrust van vannacht lijkt me het beter dat er geen kleed meer over de kooi gaat.

Zou die onrust gekomen kunnen zijn door vogels buiten, ik hoorde namelijk wel gefluit van een andere vogel vlakbij.

barthezz

Hey,

Ik heb het ook wel eens dat Skunk als een idioot begint te fladderen in zn kooi, of als hij eruit is ook, dan vliegt ie opeens heel zenuwachtig een rondje door mn kamer. Volgens mij zien ze nix in het donker dus het lijkt erop dat ze gewoon ergens van geschrokken zijn.

Grt, Bart

Roosje

bij mij zijn ze als de dood voor het donker en voor muggen en gaan dan ook als gekken fladderen. ik heb nu een lampje onder de voilere gezet zodat er wat licht van onderen komt maar niet zoveel dat ze er wakker van blijven, en sindsdien zijn ze heel rustig s nachts.

Paul

Hoi Eric,

Van vogels buiten schrikken ze niet zo snel gelukkig en zeker als ze ze niet kunnen zien zal dat niet snel gebeuren.
Vaak is het een mug of iets wat in de kooi vliegt.
Heb je er een lutino bij zitten die zijn namelijk nachtblind en kunnen veel sneller schrikken.

Groetjes, Paul