16 april 2024, 19:25:53

jonkies dood

Gestart door aletta@wanadoo.nl, 5 juli 2005, 17:36:35

« vorige - volgende »

aletta@wanadoo.nl

hoi allemaal
wat kan ik het beste doen met een parkiet die drie jongen van een andre parkiet dood heeft gepikt,en die zelf ook nog eieren in het blok heeft.we keken vanmiddag in de voliere en in een blok drie jongen waarvan de hoofdjes waren aan gevreten,het was zo naar om te zien dat we er allemaal flink van zijn geschrokken.wie weet er van jullie raad.

groetjes sandra

Karin

Zijn het grasparkieten ? Het zal waarschijnlijk niet zijn / haar eigen jongen doden, maar voortaan apart zeten als ze een broedbok hebben. Dit koppel is niet geschikt om bij andere te zitten in het broedseizoen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*_JoyCe_*

hoi karin
het zijn inderdaad grasparkieten,en het waren de jongen van een parkiet in het blok ernaast,de parkiet die de jongen dood heeft gepikt had zelf ook eieren,zou het dan geen jaloezie zijn geweest,we hebben nu dat koppel apart gezet en ik denk dat het vrouwtjw weg gaat.


groetjes sandra

tommy

hoi joyce,

Vogels hebben geen jaloerse gevoelens.

Ik heb het nu ook in mijn grasparkietenvoliere.
Ik heb in een kooi van 2 meter hoog 80 cm diep en 1meter60 lang 5 koppels.
3 koppels zitten nu op eitjes en een van de vaders van een koppel dat op eitjes zit heeft ook een jong gedood van het blok wat er naast hangt.

Ik laat ze gewoon in de voliere zitten.

Dat geeft het meeste rust. Als ik ze uit moet vangen dan laten ze meestal de eitjes voor wat het is en gaan dan niet meer op de eitjes zitten.

Volgende keer dat ik weer ga broeden met ze dan haal ik dat koppel eruit en zet ze in een aparte kooi.

Ze krijgen hele mooie jongen. Dus ik doe ze niet graag weg.

Buiten de broed periode zijn het hele leuke gezellige vogels. Ook naar elkaar toe.

Dus als je verder buiten de broedperiode geen last van ze hebt zou ik ze lekker houden.
Dan zet je ze gewoon apart in een kooitje als je jongen wilt.

grt Annemieke

aletta@wanadoo.nl

hoi annemieke
we hebben dat koppel waarvan de vrouw drie jongen van de andere parkiet heeft gedood apart in een andere kooi gezet met hun broedblok,op dit moment hebben we veertien jongen in de voliere in blokken zitten dus we zijn een beetje bang dat als we het ene vrouwtje weer in de voliere doen dat ze dan weer in een ander blok gaat om de jongen iets aan te doen.


groetjes sandra

tommy

hoi

Je hebt gelijk.

Ik zou ook de vader er bij zetten in die aparte kooi.
Die helpt met voeren.

Vind het een wijs besluit van jullie.

sterkte en geniet van je vele jonkies.

Annemieke