Schreeuwen al ik er niet ben...

Gestart door Lars, 22 april 2003, 12:32:52

« vorige - volgende »

Lars

Ik heb een vraagje hoe leer ik mijn valkparkiet af om te schrewen?
Ik had expres een vrouwtje genomen zodat deze wat rustiger zou zijn. Ze is nu ongeveer 8 maanden oud maar fluit alles na wat ik fluit en ook lacht ze me uit en niest ze me na. (Op zich wel lache) Maar wat is nu het probleem, ze staat bij mij op mijn slaapkamer omdat ik daar bijna altijd ben als ik thuis ben. Maar zodra ik de kamer uitga al is het maar om ff wat te pakken, dan schreewd ze de heleboel bij elkaar mijn ouders maar zeker mijn vriendin die dan soms nog op de kamer zit worden r helemaal gek van. En zodra ik de deur weer losdoe is alles weer goed. Dus ook wanneer er wel iemand op de kamer blijft schreeuwt ze nog de heleboel bij elkaar. Dit is dus  vrij lastig wat kan ik ertegen doen???
Groetjes lars

Karin

Hoi Lars,

Weet je zeker dat het een vrouwtje is ? Juiste de mannetjes fluiten deuntjes na enz. Je valk heeft jou als partner gekozen en als je weg gaat wil hij dat je terug komt. Je moet het in ieder geval negeren, want als je terug gaat heeft hij zijn zin. Misschien is het een goed idee om hem een vriendinnetjes te geven, zodat hij haar als partner gaat zien. Dan wordt hij ook rustiger. Ik moet zeggen dat mijn 2 mannetjes valken me ook na roepen als ik weg ga, maar dat is zo over omdat ik er niet op reageer. Het vrouwtje geeft nooit een kik.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bongo125

Maar ik ben juist bang dat als ik er eentje bij neem dat mijn vogel minder tam zal worden en dat was juist de bedoeling dat hij heel tam zou worden en dat gaat aardig goed.

Dana

Hallo Lars,

Je zegt dat je bang bent dat je valk minder tam gaat worden als je er 1 bij neemt. Daar was ik ook altijd bang voor maar ik heb als gezelschap voor mijn eerste valkje er een valkje bij gekocht.
 Ik zit nu al een hele lange periode in de zw en ben dus veel thuis. Ik vond het zielig voor mijn valkje Rico dat als ik weer ga werken dat ze dan in 1x hele dagen of langere periodes aleen thuis zou zitten nadat ze eerst bijna de hele dag mijn gezelschap had. Dus na lang wikken en wegen (omdat ze zeggen dat een valkje minder tam wordt met een 2de erbij) er toch maar 1 bij gehaald. Vond het idee dat Rico zo lang aleen zou zitten best erg. En die heb ik nu al een iets meer dan een maand, en Rico is nog net zo tam als eerst. Volgt me nog steeds overal is nog steeds heel blij me weer te zien als ik even weg ben geweest, ik mag haar nog steeds lekker kriebelen en ze knuffeld me nog net zo lekker terug en meer van dat soort dingen. Ze speelt ook af en toe wel met de nieuwe Nina (heb ik even rust :D ) Maar is meer bij mij te vinden dan bij Nina, die dan ook maar lekker bij me komt zitten.
Het gillen als ik weg ga is wel minder geworden. Dan gaan ze met zijn 2en het huis onveilig maken. (ze zijn de hele dag los) Ik hoor haar heel even maar zodra ik buiten sta hoor ik haar niet meer door de deur heen. Oja Nina piept dan ook even mee, denk meer omdat Rico dat doet en van dat zal zo wel horen.
Misschien steld het je gerust dat het niet altijd waar is dat je lieve valk minder tam wordt met een 2de erbij.

bongo125

Heel eerlijk gezegd (misschien wel egoistisch sorry :-[) vind ik een tweede vogel geen optie. Maar misschien moet ik gewoon even aan dat idee wennen. :-/
Groetjes lars. ;D

Karin

Tja, dan moet je het geschreeuw maar accepteren  ;D Even serieus : je hebt dubbel zoveel plezier en je doet je valkje er enorm veel plezier mee, wat wil je nog meer ?? ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kuif

Ik vind het juist leuk,want als ik thuis kom is hij de eerste die weet dat ik eraan kom en dat vind ik harstikke leuk.

Groetjes Roy. :)

Natalie

Ik heb ook heel lang getwijfeld om er een tweede valkje bij te nemen, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Het lijkt mij voor de vogel prettiger als ie niet in zijn eentje hoeft te zitten. De reden dat ik een tweede valkje wilde, was het feit dat Pino ook alles bij elkaar schreeuwde als ik weg ging. Dit is wel minder geworden met de komst van een tweede valk, maar het was lang niet helemaal over. Ik geloof wel dat ie het fijner vond dat ie niet meer alleen was, want alleen is ook maar alleen, en hij is ook zeker niet minder tam geworden. Ik kan het je zeker aanraden, als je tenminste het beste voor je vogel wil!