2 mei 2025, 19:28:08

tam?????

Gestart door sabientje, 30 juni 2005, 19:25:37

« vorige - volgende »

sabientje

Hoi,

Ik heb nu sinds twee weken een valkparkietje genaamd eddepet. Hij komt uit een voiliere bij iemand partikulier thuis. Maar met alle geduld van de wereld, krijg ik hem niet rustig wanneer ik mijn hand in de kooi steek, rent hij rondjes op de bodem van de kooi, en vliegt op een stokje angstvallig kijkend naar mijn hand. Zou hij wel ooit tam worden omdat hij uit een voiliere komt???

groetjes Sabiene

leoni

hallo

het zou wel kunnen mar het zalecht heel erg lang gaan duren als de valk al wat ouder is.
je kunt ook trogiers op je hand leggen en dam kijken of hij er van eet.

groetjes leoni

sabientje

Hoi Leonie,

Bedankt voor je reaktie!! Maar hij is niet oud hoor, is van begin mei. Maar dat met die trosgier heb ik al geprobeerd, hangt standaard in zijn kooi dus is voor hem niet echt een lekkernij denk ik.
Nog meer tips?

nance

hai,
Ja dan moet je de trosgierst eruit halen en het alleen uit de hand geven. OP een gegeven moment heeft hij er zo'n trek in dan komt ie wel! ;)
Zo heb ik het ook gedaan in het begin, en nu met mij 2e nieuwe erbij doe ik het weer.....anders denken ze laat maar zitten. We krijgen het straks toch wel in de kooi. en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;D

Nou succes weer!

gr nancy