5 juni 2024, 10:01:12

Kooi indeling veranderen

Gestart door Nicole, 29 juni 2005, 11:26:30

« vorige - volgende »

Nicole

Hallo allemaal! :)

Ik zou graag willen weten of het kwaad kan om af en toe de indeling van de kooi te veranderen?
In de natuur is ook niks altijd hetzelfde.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. ;D


Dikke Kus Kiko & Kika!

Gerda

29 juni 2005, 11:31:10 #1 Last Edit: 8 juli 2005, 09:10:09 by Gerda
Hoi Nicole,

Ik verander zelf de indeling van de kooi wel eens. De speeltjes hang ik dan op een andere plaats, of ik hang wat nieuws in de kooi. Dan hebben ze weer wat te ontdekken.
Soms zijn ze hier wel wat door van slag en gaan ze rondvliegen in de kooi.

Etens- en drinkensbakjes verplaats ik niet. Ook verplaats ik liever geen stokken.

Nu is de kooi voor mijn valkjes alleen een nachtverblijf, overdag en in het begin van de avond zijn ze uit de kooi. Dus ik hoef ze niet te veel afwisseling te geven.

Groetjes Gerda

leoni

hallo

ik denk wel dat het kan ik doe het hie ook soms en dat vinden ze best leuk

groetjes leoni

Nicole

Wou dat is snel :o

Bedankt voor jullie reactie! ;D



Dikke Kus Kiko & Kika!

Joyce28

Ik verander ook,heb een berg speeltjes en die wissel ik om en om,zodat het elke keer weer nieuw lijkt ;)
Stokken verander ik ook wel,nou ja stokken,het zijn dikke takken die je aan de tralies schroeft
Het badje hangt altijd aan dezelfde plek evenals de schommel,want die is favoriet bij 1 valkje :D

Kolkkie

Hoi,

Zelf varieer ik vaak met de indeling. De ene keer dit speeltje, de andere keer dat speeltje.

Alleen mijn klokketoren laat ik er in hangen want daar zijn ze bijna allemaal gek op.

Het enigste wat ik niet verander zijn de positie van de voerbakken. Die hangen altijd onderin de kamervoliere.

Het water en gritbakje verplaats ik wel af en toe. Dat ligt er net aan hoe ik de nieuwe indeling van de voliere ik maak.

Als ze dan in hun 'nieuwe' onderkomen komen dan zittten ze echt met de kuif omhoog te kijken waar ze nou weer zijn beland.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

tommy

hoi

Het is zelfs aan te bevelen om je kooi een keer in de maand een andere indeling tegeven.

Valkparkieten zijn zeer inteligent en vervelen zich snel.

Door de kooi elke keer weer een nieuwe inrichting tegeven geef je de vogels een nieuw impuls om de "nieuwe" omgeving grondig te inspecteren.

Ik verander de voer, water en grind bak zelf niet.

Wel heb ik meerdere voerbakken waar ik steeds een beetje voer in doe.

Ik heb ook bakjes hangen waar ik lekkere dingen in doe.
De ene keer ligt er dus een stukje wortel in de andere keer een paar sliertjes taughe ( daar zijn ze helemaal verslaafd aan) of iets anders lekkers.

Door dat ze dan steeds iets anders in de bakjes vinden blijven ze bezig.

DUS SPEEL ZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

grt Annemieke