21 juli 2025, 23:05:22

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi mandy

die temperaturen ik weet het ook niet nauwkeurig het is alleen wat ik gelezen had.
Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat bij je, ik duim voor je.
In ieder geval  sterkte er mee
groetjes moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

17 mei 2003, 15:37:19 #46 Last Edit: 17 mei 2003, 15:38:37 by Mandy
Weer pech jongens... :'(
Het jonkie in het ei dat ik gisteravond/vanacht nog druk in het ei hoorde is ws vanochtend in het ei gestorven...
Ik durfde in het ei te kijken omdat het zo levenloos en stil was, ik was wel een beetje huiverig, bang dat ik het kapot zou maken terwijl tie nog wel in leven was, maar hij was dus dood. Ik snap niet hoe dat kan, hij had de dooier nog niet opgenomen, maar het ei was ook niet kapot, hij tjilpte zo vannacht... :( Zou het van die warmtelamp kunnen komen, dat die dooier daardoor niet goed naar binnen is gegaan? Het andere, laatste eitje dat er nu bij ligt gaat nog wel goed denk, daar zag ik net met m'n lampje nog beweging in. :)
Die nu 2 dode jonkies in ei hadden trouwens geel dons. Ik heb zoveel heen en weer geruild tussen de eieren dat ik niet meer weet welk ei waar bij hoort. De enige die ik herkennen kan zijn die witmaskers met hun witte dons. Dit hadden allerlei soorten valkjes kunnen worden, jammer hoor.
Nu met spanning op die andere 19 eieren wachten, bij J&J en Z&J ziet het er wel goed uit, mooi gevuld allemaal en er wordt goed gebroedt. ;)

Met de drie jonkies gaat het goed, ze krijgen redelijk goed te eten en ik hou goed in de gaten of ik niet bij hoeft te voeren. Vannacht om half 4 kon ik niet slapen en ben even bij ze gaan kijken. Ze lagen lekker onder de lamp te slapen, het was zo'n 27 graden en voelde zich er wel lekker bij zo te zien. Het was gelukkig ook geen koude nacht. In de volière nu met kacheltje zacht aan is het zo'n 20 graden 's nachts. Dus ik denk dat ik ze vannacht niet onder de lamp doe, ook ivm dat ene eitje en ze hadden het toch te snel warm was mijn indruk.
En ik moet ook een beetje nachtrust hebben, want als je er van gaat dromen en wakker van gaat liggen...ppfff ik kan me toch ook zo lekker druk maken hé, het zijn toch je kinders... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Hoi Mandy,
He bah, wat vervelend weer zeg.
Maar wel goed bij geen goed nieuws.
Ik heb echt geen idee of het door de warmtelamp kan komen.
Is de luchtvochtigheid wel optimaal?
Maar het is heel moeilijk om je er niet druk over te maken, maar toch proberen.
Ik weet ook heel goed dat het heel moeilijk is. En dat iedere keer als je een tegenvaller hebt, dat je wel in janken uit kan barsten. Maar toch proberen, voor de gezonde jongen, daar doe je het voor.
[/shadow]

Mandy

Inderdaad daar doe ik het voor en alles wat ik kan doen zal ik doen. Zo ook van die luchtvochtigheid, toen ik dit jaar met kweken begon heb ik een 2e hands luchtbevochtiger gekocht die de vochtigheid netjes op de ingestelde percentage houdt, dat is minimaal 60 %. Dus dat zit wel goed, ook heb ik toen voor extra verlichting gezorgd + raampje erbij, extra voeding met vitamines enz., meerdere blokken op gelijke hoogte en meer dan je koppels hebt ophangen en de grasparkieten apart zetten. En net als nu schaf ik ook meteen zo'n warmtelamp aan, alleen denk ik, had ik dat toen met die jongen van Truus al maar gedaan, dan hadden die misschien nog geleefd. Ach ja, je weet het niet hé, en denken van "had ik maar" en "als" heb je niet veel aan, alleen dat je er in de toekomst misschien iets van leert en dat doe je toch altijd hoor, bijleren. De goede wil is er in ieder geval, en waar een wil is is een weg! ;)

Stijn dc

hello mandy

als je al voorhand wist wat er gaat gebeuren met de jonkjes is er niet veel meer aan he!!
ja.. als ik dit ,wist ik dat dat is nu eenmaal het risico van kweken he

veel suc6 nog met je nestjbyeeee

Mandy

19 mei 2003, 14:47:12 #50 Last Edit: 19 mei 2003, 14:53:55 by Mandy
Nou Stijn, dat ben ik niet helemaal met je eens, want ik ben niet gaan kweken voor de risico's en je weet op voorhand wel wat er met de jonkies gebeurt, nl. dat ze uit gaan groeien tot mooie valkjes! De enige verassing die je kan hebben is dat je nog niet weet wat voor mutatie dat valkje gaat worden, maar dat is alleen maar leuk en spannend.
Helaas zijn er risico's en die nemen we dan maar voor lief, ondertussen probeer ik alles om eventuele problemen te voorkomen en te bestrijden tot ik wel een keer een kweek heb die helemaal goed gaat. Ook al zal dat niet helemaal haalbaar zijn, in de natuur gaat ook wel eens wat mis, niet alleen in volières, maar het is wel een goed streven vind ik. En zodra ik dat niet meer inzie kan ik er beter mee stoppen. Dat doe ik niet, want ik heb er veel plezier in en ik kan nog genoeg voldoening halen uit de mooie jonkies die wel op de wereld komen. ;D

Ondertussen gaat het met die drie van Pino goed, hij zorgt er ondertussen steeds beter voor, ze krijgen erg goed te eten en ik hoef niet bij te voeren. De oudste is vandaag 17 dagen, de 2e is 7 dagen en de 3e 4 dagen, wat een hompies hé;

Hier ligt nog 1 bevrucht ei bij waar ik nog leven in zie en dan hebben we nog de blokken van Z&J en J&J met elk 9 eieren!
Die zien er ook goed uit en daar zie ik ook veel leven in, vandaag kan de eerste uit komen, maar ik hoor nog geen gepiep, dus nog even geduld denk. ::)

demi

hoi mandy

mooi hoor de jonkies van pino!

en meissie meer dan je best kan je niet doen jij zet je voor meer dan 1000 procent in! en je kan alleen maar meer groeien in het kweken!! kijk maar eens wat een mooie baby`s er al verkocht  zijn !  allemaal toppertjes toch?
er gaan dingen fout maar daar leer je alleen maar van!!

groetjes diana

Mandy

;)Thanks Diana.

Zo tijd voor weer eens goed nieuws, vanavond zijn er 2 tegelijk geboren bij Zwartje&Japie-jo! :)

Ik verwacht geen problemen daar het eerste nestje ook goed is gegaan. Maar ik zal niet te hard juichen, je weet maar nooit. Zal morgenochtend snel kijken of het goed gaat. ::)

Karin

Ach, wat een moppies  :-* Gefeliciteerd met je piepkuikens Mandy !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

casper

Ja Mandy, gefeliciteerd met de kleintjes en houd de moed erin hè; met mij is alles toch ook prima verlopen?!   :)

En als die 7 andere eitjes allemaal uitkomen, wordt onze familie in een klap 4x zo groot; op naar de 12 grootgebrachte jonkies voor Zwartje en Japie-jo  ;D ;D

Groetjes,

C a s p e r   (eerstgeborene van Z & J)

Speedy

Hoi hoi een eerst geborene tweeling!!!!
Gefeliciteerd Mandy, dat is toch uniek?
Veel geluk met dit nestje.

Groetjes,
Trudie

Mandy

20 mei 2003, 12:50:37 #56 Last Edit: 20 mei 2003, 12:53:17 by Mandy
 :DNou niet helemaal hoor, in de eerste ronde hadden die witmaskers er ook 2 tegelijk, een twee-eïge tweeling! ;D

En sinds vandaag hebben J&J ook een jonkie, dus Diana dit zou wel eens jouw kleintje kunnen zijn als tie straks gepareld wordt! ;) Dit zal wel goed gaan, want hij had al wat eten gehad. :)

Die twee van Z&J leven nog en hadden een beetje eten in hun krop. Ik heb net vers eten neer gezet dus hopelijk krijgen ze dadelijk meer. Verder zien alle eitjes er goed uit, behalve die ene die nog bij Pino ligt, daar zie ik geen leven meer in... :(

Speedy

Ok ok, weet ik veel, ik dacht dat het juist heel byzonder was, omdat ze toch om de 2 dagen uitkomen, vandaar.
Leuk hoor dat witte dons.

Mandy

Inderdaad Trudie, dat klopt hoor, normaal komen ze om de dag uit, maar vaak gaan valken ook pas vanaf het 2e gelegde ei broeden en dan kunnen ze nog wel eens tegelijk uitkomen. ;)
Bij de volgende moeten ze in principe om en om komen, maar ik heb ook zoveel gechoogeld met die eieren dat daar ook niet veel meer van klopt denk. :-/

daan

Goedenmorgen Mandy.

Wat een dotjes he en lekker dat het nu wel weer goed gaat.
Ondanks die twee kleintjes die zijn overleden, moet je toch postief blijven denken hoe moeilijk dat ook is. Maar je kan inderdaad niet meer doen dan je best  ;)

En wat heb je weer een mooie foto's geplaatst meissie.
Wat een schatties he'. :)
Het is nu wel iedere x een verrassing wat er uit het ei gaat komen door al dat gewissel hihihih.
Wel goed he dat het zo goed gaat met het wisselen van de eitjes.

Ik hoop dat het bij mij straks ook allemaal goed gaat hoor.
Ben nu al nerveus :D :D :D

Vanochtend schrok ik heel erg, ik ging de voliere in om te voeren enzo, maar de sluisdeur moet nog gemaakt worden, en Gabber komt altijd gelijk naar me toe vliegen als ik binnen kom, tenzij ze in haar blok zit natuurlijk.
Alleen de deur waaide open en ik zag zo Gabber al naar buiten vliegen maar dat deed ze dus niet. ze ging netjes op mijn schouder zitten om te knuffelen en ze wilde helemaal neit wegvliegen, maar mijn hartje zat in mijn keel hoor.
Ik ga vanavond gelijk vragen of mijn vriendje die sluisdeur in de voliere wil bouwen, want ik moet er niet aandenken dat het een x mis gaat. :-[

Groetjes Danielle
En succes verder met je kroost !!!!!!!!!!