22 juli 2025, 23:06:27

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Speedy

Sneu dat ze hem niet willen voeren, ik hoop dat Fighter dan wel door zijn eigen moeder gevoerdt gaat worden, snif))) ik wil het wel doen hoor...maar ja dat kan niet he...is nog veel te klein toch??
Maar echt hoor, als het wel zou kunnen, ik heb alle tijd.

Groetjes,
Trudie

p.s. de valkparkiet in de winkel (die dure) is verkocht vandaag, de kooi was leeg.

demi

hoi allemaal

trudie is tie toch verkocht voor zoveel geld?
jeetje maar ja nu kan jij je niet meer gek maken!!!
wordt maar gek op een van die kleintjes van mandy ;D

mandy j&j gaan het flikken ze gaan fighter voeren!(hoop ik)
nou v6 hoor het wel
liefs diana

Ellen

Oh jee Mandy, wat een vreselijk lief klein hummeltje.
Hoop dat alles goed komt met die kleine.

Veel sucses met al die kleine dondersteentjes.
Gr. Ellen.

Paul

Hoi Mandy,
Ik hoop ook echt dat de echte ouders hem gaan voeren want anders zou dat tch erg rot zijn :-(
ALs het helemaal niet lukt wil ik altijd wel proberen of mijn ouders hem willen voeren want dat zijn topouders die voeren mijn beide jongen ook heel erg goed :-)
Maar hoop in elk geval dat dat niet hoeft en dat we morgen lezen dat ie een goed gevulde krop heeft :-)
Zelf voeren op die leeftijd is heel erg moeilijk maar het kan wel maar dan moet je zeker in het begin om de 2 uur voeren en dat is niet te doen als je werkt :-(
Veel succes.

Groetjes,  Paul

Speedy

Wat een tof idee zou dat zijn zeg, als Paul zijn valkjes het wel zouden doen, maar ja het blijft een risico om met hem die reis te maken en zou het dan allemaal nog op tijd zijn?
Ik ben nu al iets gaan voelen voor Fighter, heb het er steeds over hier en kijk dan naar dat kleine bolletje op de foto.
Mandy laat alsjeblieft ff weten hoe het gegaan is de afgelopen nacht.

Groetjes,
Trudie

Mandy

25 mei 2003, 14:57:28 #110 Last Edit: 25 mei 2003, 15:02:32 by Mandy
Bedankt voor al het medeleven jongens, maar helaas...ik vond 'm vanochtend dood... :'(
Ik zag 'm in eerste instantie niet, maar hij lag onder het zaagsel verstopt... :(
Het heeft zo moeten zijn en ik heb m'n best gedaan, zo'n kleintje alleen groot brengen had heel veel tijd, moeite en energie gekost en het had het misschien toch niet gered omdat ik niet die antistoffen van de ouders mee kan geven. :-/
Trudie en Paul bedankt hoor, ik weet dat jullie dat voor me hadden willen doen. :-*

Maar goed inmiddels is het volgende witmaskertje geboren, de 3e (4e eigenlijk), dus Annemieke haal de beschuit met muisjes maar uit de kast! ;D Je ziet 'm hier vooraan liggen en de jouwe Diana ligt achteraan. :)

Als het goed is komen er dus nog 2 witmaskertjes bij en een verrassing en dan ligt het blok vol met 9 jongen! :o
En met deze en de rest van alle jongen gaat ook alles nog steeds goed! :)
Dit is Plukkie met de andere 2, die 2e gaat toch ook een geparelde worden zie ik, leuk hoor als je telkens zo verrast wordt! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

punky

25 mei 2003, 16:19:32 #111 Last Edit: 25 mei 2003, 16:25:41 by punky
Heel spijtig Mandy, maar hier kon je ook niks aan doen inderdaad, Fighter was te klein.
Leuk van je andere witmasktertjes zeg, gaaf gezicht hoor al die witte donsjes.
Veel geluk ermee...en ik zal hier toch ff Rob lief aan blijven kijken ;)

Groetjes,
Trudie
(vanaf de pc van dochter, ik ben verbannen van eigen pc, omdat ze een film wilden kijken)

demi

hoi mandy potverdorrie ***** voor je ik heb nog wel zo hard geduimd!!!
 :'( :'( :'(

wat wordt ze groot mijn witmasker :-* :-* echt lieverdjes!!!!
zoiets maak je dag weer goed!!! de valken bij mij vliegen om mijn oren ze zijn helemaal door het dolle heen ik heb een speelboom gemaakt van een grote wilgentak met allemaal speeltjes en elkaar roepen hihihi echt leuk joh!!

groetjes diana ps ik hoop dat alle nare dingen voor je voor bij zijn mandy!!! ::)

Mandy

27 mei 2003, 01:55:04 #113 Last Edit: 27 mei 2003, 02:05:14 by Mandy
Het lijkt hier af en toe wel een gekkenhuis! Ik dacht vanochtend wat krijgen we nou weer? Ligt Truus ineens in het blok van Pino bij die drie jongen! Ik denk wat doet ze daar nou? Ikke kijken, en ja hoor, ze is weer eieren gaan leggen! Die weet ook van geen ophouden hoor! ::)
Maar wat ik ook zag was dat bij de jongste een pennetje in het midden van 't kuifje weg was en een bloedpuntje en bij het 2e jong zat een korstje op z'n wang! Dus ik ben een beetje bang dat Truus die jongen uit het blok weg wilt werken om weer een nestje te beginnen!  :o
Maar aangezien ik toch geen 3e ronde wil heb ik dat ei weggehaald en hoop ik dat ze stopt, maar aan haar houding te zien gaan er toch meer komen...zucht...wat een huishouden hierzo! :D

De valkjes hadden het vandaag allemaal erg warm met dat zonnetje dat op het dak bakte dus ik heb de blokken weer open gezet.
Bij Z&J zijn nu 7 jongen, en de 2 eitjes die er nog lagen zijn nu weg, want 1 ei was niet goed en het andere was ingedroogd omdat er een klein gaatje in zat.
Bij J&J zijn 6 jongen en moeten nog 3 eieren uit komen.
In totaal kunnen er nu dus 19 jongen komen! :)
Met alle jongen gaat het verder prima! ;D Ze krijgen goed te eten en zien er goed uit!
Ook met Parel gaat het goed, Jut klimt er niet meer op en heb ik ook nooit meer zien plukken. Ik dacht vanmiddag; wat hoor ik toch een vreemd geluid, was het Parel die was aan het oefenen om te fluiten, krijsen en brabbelen! :D
Ook bij de grasparkieten heb ik jongen, maar deze keer niet zo veel, ze hebben er niet zo'n zin in deze keer denk. :-/

Ik ga alvast weer advertenties plaatsen om baasjes voor de valkjes te zoeken. Dus Trudie als je valkenmoedergevoel weer naar boven komt en je hebt Rob eens lekker verwend geef je me maar een seintje hé! ;D Enne ik doe niet zo gek als in die winkel daar bij jullie hoor, ongelooflijk eigenlijk dat ie nog zo snel voor zo veel geld is verkocht. Voor een speciaal apart soort snap ik dat wel, had ik er dan ook wel voor over gehad, maar dit voor zoveel, nee, dat gaat iets te ver vind ik. :-/

Leuk is dat hé, zo'n speelboom, had ik ook eens gemaakt voor m'n grasparkiet, vond ie ook het einde! :)

Karin

Het word weer een gezellige drukke boel bij je Mandy !! Ik ben benieuwd wat voor kleuren er allemaal uitkomen. Ik zou zelf nog graag een bonte willen, maar ik wacht eerst wat er uit Kazoo en Breezer komt  ;D Want ik weet zeker dat ik er dan één van wil houden.  ::) En ik zou ook nog wel een cinnamon geparelde willen, zoals onze Breezer is, want dat vindt ik zo mooi. Helaas is Breezer niet tam, en ik wil er graag een tamme van. Maar ik bijt op mijn lippen en hou me in... eerst afwachten wat mijn nest(jes) doen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Goh Kazoo............

Jij hebt net als Trudie ook al zo'n mooie handtekening.
Petje af hoor.
Gr. Ellen.

demi

hoi kazoo jij hebt ook mooie vogels zeg!! mijn complimenten

groetjes diana

Karin

Dank je Diana en Ellen ! Ik ben zo trots op mijn mooie valkjes dat ik ze getubed heb en ze " vereeuwigd" heb  ;D
Ik moet hem er wel steeds handmatig in zetten, want ik kan nog niet helemaal vinden hoe ik het automatisch in mijn handtekening kan zette.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ik dacht vandaag; wat krijgen we nou weer!?
Lagen er bij J&J ineens 4 ipv 3 eieren! ???
Had Truus er daar weer één bijgelegd! Maar met wel als gevolg dat er een beschadiging in een bevrucht eitje zit wat nog uit moet komen!! Ik zag er met mijn lampje gelukkig nog wel leven in, maar schrok wel! :o
Ik heb nu maar weer een blok terug gezet en daar die 2 eieren van Truus ingedaan. Dan gaat ze daar hopelijk verder d'r eieren in leggen en broeden, want zo te zien gaan er nog wel meer komen. En ze moet ze toch leggen en voor d'r gevoel broeden anders blijft ze door leggen en dat is ook niet zo best. Ik had ze ook apart kunnen zetten bij Marrie in de kooi, die al apart zit en Janus daaruit halen, maar dan zou ze op de bodem verder gaan leggen en broeden en dan ontstaat er misschien wel weer ruzie tussen die 2 dames! Ja je kan zomaar niet gaan kweken hoor jongens!  :D

Inmiddels is er een 4e witmaskertje geboren bij J&J en heeft ook al wat eten gehad en er moeten er nog 2 uitkomen, waarvan nog 1 witmasker, maar 1 ei heeft dus een deukje waar je ook een bloedrandje in ziet, maar het bloedt niet meer, dus misschien dat het nog goed komt en ik zag er nog beweging in, dus ik heb nog hoop. :-/
De 7 jongen bij Z&J gaan ook goed, de 2 oudste zijn nu 8 dagen en heb ik vandaag geringd.
Die drie bij Pino gaan ook goed, de twee jongste zijn niet verder gepikt en de oudste (Plukkie) is al bezig met vliegoefeningen, dus dat zal niet lang meer duren eer die uit gaat vliegen. :)

Ellen

Godallemachtig ..........wat een gedoe Mandy hahahahahaha
gekkenhuis.
Wordt je er zelf niet een beetje gestrest van?
Sterkte en sucses daar...
Ciao Ellen.