27 juli 2025, 12:49:39

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Mandy,

Dan moet het geen Heineken of Grolsch zijn. Vind hij paardenplas. Hij houd van Kriek of witbier. Zelf vind ik het maar niets, bah.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Dan komt dat wel goed met jouw vader en mij, ben nl ook gek op kriek! :P
Desperado vind ik ook wel lekker en mijn vriend is gek op corona en jupiler. Ook hou ik ook wel van smirnoff ice.
Verder heb ik nog een barkast met wijnen, (ik drink die het liefst zo zoet mogelijk, Samos bv) amaretto, passoa, tia maria, baileys, ron miel en champagne, komt wel goed denk! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een toeval. Geef je m niet teveel. Hij moet nog wel rijden.
Alcohol is niets voor mij. Ik lig na 1 glas al plat. Een 2de gaat net, en een 3de heb ik nooit geprobeerd. Dan komt het nooi meer goed  :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi Mandy,

Als het goed is, is hier de foto.

Groetjes,

Mariska

demi

wat een schatjes he!!!

diana

Mandy

8 juni 2003, 20:44:03 #245 Last Edit: 8 juni 2003, 20:46:36 by Mandy
Dank je Mariska!  ;)

V.l.n.r. zien jullie dus eerst Pukkie, dan Punky, dan Gijs en dan Lara.

Het gaat ze heel goed! En ook met de rest gaat het goed! ;D

Bij Truus blijken alle 7 eieren bevrucht en Pino broedt heel goed samen met Truus. Ook let ie nog goed op Plukkie, die is trouwens al zelfstandig met eten van zaad en dat met 5 weken en 2 dagen oud! Maar die wordt nog wel bijgevoerd hoor, zelfs Parel, die witmasker die ik gehouden heb! Die is uiteraard al helemaal zelfstandig, maar bedelt soms nog bij pa en ma en krijgt dan nog een hapje :P, en zij is van 30 maart.
Ook die andere geparelde is al uitgevlogen, die is morgen nog maar 4 weken, best jong dus, maar ze bleef maar uit de bak klimmen en is een paar dagen terug al uitgevlogen! Dan zit er dus nog maar 1 jong van Pino in de bak, een wildkleur, en ook daar zorgt ie nog goed voor. Dus ik ben trots op mijn Pino, hij is een fantastische vader! ;D

Maar wat me trouwens ook op viel was dat Jut en Zwartje deze geparelden van Pino ook mee voeren buiten! En die hebben in hun bakken al elk 7 jongen om voor te zorgen, dus dat zijn ook hele goeie papa's! ;D

Speedy

Zucht)))wat een kanjers zijn het joh...geweldig hoe ze goed groeien en zo snel.
Ik zie het ook aan Angel, die is bijna 4 weken en ook al zo'n  bijdehandje.
Is best een flinkerd en heeft vanmiddag driftig gefladderd met de vleugels, dus zal niet lang meer duren denk ik zo.
Ik zeg net tegen Rob, "kom, gaan we morgen ff 1 halen bij Mandy?"  :D :D :D
Zijn antwoord: "dan ga je maar alleen"hahahaha de schat.
Nee ik moet nu ophouden, wat wel moeilijk is hoor.

Groetjes,
Trudie

Annemieke

Oh Mandy, wat worden ze al groot!!!!  :o

Wat gaat dat hard zeg!

Ongelofelijk!

Wat een schatjes.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Kolkkie

Hoi Mandy en Trudie,

Wat groeien ze al snel he. Bij Pukkie zijn de oogjes al open zag ik op de foto. Ze beginnen nu echt op valkjes te lijken. Het aftellen kan bijna beginnen :D.

Trudie, volgens Cobie gaan er 6 in zo'n voliere. Een gelijk getal is mooier. Dus zal nr. 4 bij mij ook wel snel komen ;D, en jou kennende snel nr. 6 :D.

Groetjes,

Mariska

Speedy

:D :D ja ja Mariska, jij maakt hem helemaal mooi.
dan zou ik het nu toch nog niet willen denk ik, 2 tegelijk grootbrengen.
Wie weet later nog eens.
Eerst maar lekker met Angel bezig zijn.
Het is een bijdehandje hoor, loopt al lekker in de kooi en kan heerlijk zijn vleugels strekken.
Dit is wel ff beter dan met z'n 4-tjes in dat broedblok.
Ik zeg heel eerlijk de verleiding is groot hoor met al die kleintjes, maar nee ik doe het liever 1 voor 1.

En ik ben zo blij dat jou kleine Pukkie het ook goed doet, heel lief hoor.
En ook voor jou Diana, die grote, ook die ziet er geweldig leuk en mooi uit.
En uiteraard ook voor Annemieke en Bart, heel erg leuk die moppies van jullie.

Mandy, je hebt echt prachtige valkparkietjes.
En ik kijk altijd weer uit naar de foto's.
Klopt het dat jij dit jaar ook een blauwe ring hebt?
Angel heeft een blauwe ring, dat zei die man, dat het voor dit jaar was.

Groetjes,
Trudie

Mandy

Hoi Trudie,

Ze hebben bij mij ook allemaal blauwe ringetjes, dat staat inderdaad voor dit jaar. Ik vond het eerst maar niks, maar ben er nu wel aan gewend. Voor grote kwekers is het wel makkelijk, die hoeven straks alleen maar naar de kleur te kijken als ze tussen 10-tallen een valkje moeten pakken. Anders was het altijd één voor één pakken en dan op het ringetje kijken.

En wilde jij zelf trouwens graag een valkje dat je verder groot moest brengen met pap? Je hebt er natuurlijk wel ervaring mee, maar toch, een hele opgave hoor. Verkocht ie ze allemaal zo of was er iets?

Enne ik krijg toch nog een kleine 3e ronde hé. Van Pino en Truus, dus wie weet wat voor moois daar nog uit kan komen! ;D :D

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ik wacht ook nog met de 4de hoor. Ik wil eerst mijn lieve Plukkie de volledige aand8 geven ;). Misschien volgend jaar. Dan wil ik er toch echt een witmaskerman bij :D.
Ben echt blij dat het zo goed gaat.

Groetjes,

Mariska

Speedy

Hoi Mandy,

Ik vind het echt enig om te doen, maar ik was niet persee op zoek naar een jong dat nog gevoerd moest worden.
Het liefst heb ik meteen een jong wel mee naar huis, want ik kan zo moeilijk wachten. ;D
Ik had netjes naar deze meneer gemaild met de vraag hoe jong ze waren en toen ik hem aan de telefoon had, ook nog een keer gevraagd of ie het niet erg vond ze zo jong al weg te doen.
Hij zei tegen mij, omdat ik ervaring had met het voeren dat het wel goed zou komen en ik dus een jong mocht meenemen.
Ok, ik ben betrouwbaar, maar dat kan hij niet aan mij ruiken neem ik aan. :-/
Dus misschien heeft hij mij te makkelijk  een jong meegegeven.
Hij zei er wel eerlijk bij, dat ie de jongste van het nest nog niet weg deed, dus ook dat is dan wel zo wijs geweest.
Hij had ook al wat oudere, maar die waren niet tam, die beten zelfs al flink.
Echt hoor, ik zou zo een baby valkparkieten dagverblijf willen beginnen, voor mensen die ook een jong willen, maar de tijd er niet voor hebben ze te voeren. :) :)
Frans vond het ook al een geweldig idee, alleen de afstand tussen ons was niet te doen. ;D
Wie weet wat de toekomst nog brengt hier.

Groetjes,
Trudie

Speedy

Hoi Mandy,

Hier ik nog ff.
Wat mij de laatste tijd erg opviel is het volgende.
Ergens op het forum, las ik dat iemand een aangevlogen valkparkiet heeft gevonden.
Deze had een ring om.
Via een vereniging is wel de kweker gevonden, maar niet de eigenaar.
Dus zat ik te denken, ja waarvoor ringen de kwekers ze dan eigenlijk, als ze niet eens weten waar hun kroost naartoe gaat?
Speedy heeft ook een ring, maar die vrouw die hem aan mij heeft verkocht, heeft nooit mijn naam en adres gegevens genoteerd.
Nu met Angel merk ik dat ook deze man geen naam en adres van mij heeft.
Alleen een hotmail adres.
En die vrouw sinds 2 dagen ook alleen maar mijn hotmail adres, omdat ik haar toevallig tegenkwam in een advertentie.
Daarom vraag ik me af, waarom die ringen dan zo belangrijk zijn...de vogel kan alleen maar naar de kweker, maar die weet dan vaak al niet eens aan wie hij die vogel heeft verkocht..Beetje erg slordig.
Doe jij het wel? alles bijhouden?
Ik zou dat wel doen, een soort logboek....je kan nooit weten.

Ok, dit ff mijn verhaal, wist niet waar ik hem anders moest zetten en we hadden het over ringen.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Mandy,

Plukkie is zeker ook al voorzien van zo'n mooi sierraad. Blauw past mooi bij mijn kamer :D, die wordt ook helemaal blauw :D.
Hou jij het wel bij waar een valkje naar toe gaat? Of niet?

Groetjes,

Mariska