25 juli 2025, 15:33:27

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Ellen

Woehahahahaha......................gekkenhuis.
Dat je zelf nog weet wat je doet en ziet.

Ga maar gauw even een dag ertussenuit............ :D
Gr. Ellen.

demi

hoi mandy

leuk voor je meisie ff er tussen uit!!! heb je zekers verdiend!
maar bij mij hoor ik nog niets ik ga steeds ff luisteren maar ik hoor niets mischien een van deze dagen of misschien zijn de eieren allemaal niet goed wat ik overigens niet hoopt al komt er maar een gezond ter wereld lijkt me zo`n gaaf iets!!!
ik hou je op de hoogte veel plezier mandy!!!! :-*diana w

Annemieke

Hallo allemaal.

Even voor de duidelijkheid: wij willen graag een pop.

En omdat Mandy vertelde dat haar geparelden bijna zeker poppen zijn wil ik dus een geparelde.

Als het een gewone witmasker is (dus zonder parels) dan is het dus bijna zeker een man.

Een man is echter niet onze eerste keus, omdat Teddy vermoedelijk een man is.

Wij hopen dus rustig verder dat er nog een pop tussen zit.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Speedy

1 juni 2003, 17:58:35 #183 Last Edit: 1 juni 2003, 18:54:01 by Speedy
 :'( :'( :'( :'( :'(
Jammer.....helaas...dan misschien later nog eens of elders een gelukkie...ik ga me er nu niet al te veel op verheugen dan.

Fijne dag verder nog in je hotelletje en succes met de valkjes die het nu heel goed moeten gaan doen.

Groetjes,
Trudie

p.s ik blijf de groei wel volgen hoor, hoop dat het uploaden dan verholpen is.

JERONIMO

Kvind het echt z'on schatjes die van jouw zijn schatiger dan mijn nieuwe handtamme valkparkiet die ik eindelijk heb
Ik hoop dat  er snel weer foto's komen

demi

hoi jeronimo
alle valkjes hebben hun eigen charme toch?
de jouwe zou ook wel iets liefs moois etc hebben toch?
ik heb meerdere valkjes maar ze hebben zo hun eigen karakters en hun eigen dingetje maar ik vindt ze allemaal even mooi op hun manier! ;D

groetjes diana heb je geen foto van de jouwe jeronimo?

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik wens je fijne en rustige daagjes in het hotelletje. Ben echt nieuwsgierig naar de geslachten van de valkjes.
Jammer van het ene beschadigde eitje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

Hoi Mandy,

Lekker joh 2 daagjes er tussen uit.
Hopen dat alles goed gaat met je valkjes.
En ook hopen dat die ene die je pap hebt gevoerd, toch op een gegeven moment eten van de ouders gaat krijgen.
En je hebt weer een hoop jongen het geluksvogel.......
Lekker hoor, ga zo door joh.
Met Lucky gaat alles goed. Is nu ruim een dagje oud, ech teen schatje.

Gr Daan

JERONIMO

Hallo mandy fijne dagen in het hottel toegewenst en ik heb nog geen foto van mijn valkje maar tja wat zijn charmes zijn weet ik nog niet ik heb hem nog maar pas dus nog even kijken

Ellen

Hoi Jeronimo,

Elk valkje heeft zo zijn eigen charmes.
En wat die van de jouwe zijn kom je snel
genoeg achter. Vooral als ze gaan reageren
op je.
Het is namelijk heel erg leuk als je ziet dat
zij/hij blij is als tie je ziet.
Wacht maar af.

Gr. Ellen.

JERONIMO

blij zijn als die me ziet is die al

Mandy

2 juni 2003, 23:19:39 #191 Last Edit: 2 juni 2003, 23:37:11 by Mandy
Hallo allemaal,

We zijn net thuis van 2 daagjes Avifauna; een heel mooi vogelpark in Alphen a/d Rijn. Misschien een idee voor een volgende meeting? ;D Ik zal nog wel eens foto's plaatsen, het zijn geen digitale dus tegen die tijd scan ik ze nog wel eens in.

Ik zal eerst eens de foto's plaatsen die gisteren niet lukte.
Dit is de kleine vechter die ik vanavond dood vond...helaas, maar de natuur heeft beslist en weer gewonnen... :'(

Hier heeft ie dus nog pap van me gehad.

Dit zijn de 4 witmaskertjes;

Het 5e ei heb ik vanavond open gemaakt en er zat een dood bedorven witmaskertje in, dus ik zal helaas iemand teleur moeten stellen. Met de rest gaat het dus prima zoals jullie wel zien. Met de klok mee zie je eerst die van Diana, dan die van Mariska, dan die van Annemieke en dan die van Bart.

Hier zie je alle jonkies die in het blok van J&J zitten met vooraan nog de kleine die het niet gered heeft en het ei met het dode witmaskertje;

Dit zijn de 7 valkjes in het blok van Z&J, de 7e ligt achter die achterste grote;

Ze groeien goed en poepen heel wat af, toen ik thuis kwam en het blok ging verschonen danste ze zowat in de poep! :o
Daarom denk ik dat ik de 7 jongen van J&J en van Z&J in grote bakken ga zetten, dan hebben ze wat meer ruimte en ook wat meer afkoeling, want ze hebben heel wat afgezien in die hitte van de afgelopen dagen! 8) Ik moet dan wel ff goed in de gaten houden of de ouders er dan nog wel heen gaan, omdat dan ineens hun blok weg is. Maar ik denk het wel hoor, want ze zien en horen dan toch hun jongen? :-/

Dit zijn die 2 van Pino;

En gelukkig heeft hij nog erg in ze, want hij zit nu echt fanatiek mee te broeden met Truus die inmiddels 5 eieren heeft waarvan 3 bevrucht! Dus die derde ronde die ik eigenlijk niet wilde komt er toch, maar ik kan toch ook moeilijk bevruchte eitjes kapot maken. Nee dat kan en doe ik niet. En Truus heeft nog geen nestje groot gebracht, want die eerste jonkies gingen dood omdat die afkoelde omdat ze niet afgelost werd omdat Pino toen met Marrie was. Dus nu zouden ze wel een normaal nestje groot kunnen brengen. Maar dat betekent wel dat Marrie dan nog langer apart moet blijven zitten in die kleine kooi, want ik ben bang dat Pino er anders niet meer voor Truus is maar weer naar Marrie gaat. Zucht...tjonge, jonge wat een gedoe allemaal hé? ::)

Ik denk er maar een kleine kooi bij te maken of kopen om daar vogels normaal apart in te kunnen zetten, want het is toch iedere keer wel wat. En ik wilde die grasparkieten eigenlijk ook weer terug in de voliére zetten zodat die ook weer lekker kunnen vliegen, maar met dat valkennestje wat er nu dus nog aan komt kan dat niet anders zit ik straks weer met dood gepikte valkjes.

En hier kunnen jullie Plukkie nog zien samen met Parel op de achtergrond. Plukkie wordt buiten gelukkig ook nog goed gevoerd door Pino, dus dat komt ook wel goed! ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

O wat vertederend die kleintjes zo bij elkaar en wat een verschil in grootte....zucht))))
En jammer van die andere kleine schat....maar ja...je zegt het al, de natuur beslist...hard is het soms wel hoor.

Groetjes,
Trudie

Mandy

:DWat ben je er toch altijd snel bij hé Trudie!
Ik ben nog volop in mijn bericht bezig en je hebt alweer gereageerd! ;D

Als de jongste straks ook duidelijk in de veren zit weet ik pas zeker of ik je moet teleur stellen of blij kan maken. Dus het is nog afwachten en spannend dus. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

Ben je nu al je jonkies kwijt?
Wat heb je er al veel zeg en dan nog een keer. :D :D
Wel leuk om te zien....

Groetjes,
Trudie (die het wel een beetje jammer vind, snif)))) :'( )