29 maart 2024, 05:39:04

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mandy,
Je mag je volliere wel gaan uitbreiden als ik dat zo hoor met zoveel jongen :-)
Mocht ik op dat moment dat het fout gaat een broedend koppel hebben kan ik altijd een paar eitjes daarbij leggen.
Momenteel heb ik een koppel op eieren en een tweede die was zaterdag al aan het paren dus als die een nest hebben zou dat ook nog kunnen.
Ik wil hier niet zo veel nesten tegelijk omdat het toch binnen in huis is en zoveel tegelijk is als het fout gaat wel heel veel werk om met de hand te voeren.
Vanavond is Casper trouwens in zijn nieuwe huis geariveerd.
Hij had het erg naar zijn zin zo te zien en zijn kooi had ie meteen al gevonden voordat er ook maar iets aan eten in lag :-)
Hij zat al heel snel op zijn kooi te suffen op 1 poot dus dat was al een heel goed teken dat ie zich vertrouwd voelde.

Groetjes, Paul

Mandy

Fijn hoor Paul, dat Casper nu zo goed bij je moeder zit! ;)

Ik denk en hoop dat het niet nodig zal zijn om straks bevruchte eitjes uit te gaan delen.
Vandaag is er een jonkie bij P&M geboren! Hij wordt gelukkig niet door die andere vertrapt en hij had al iets in z'n krop!  :)Gelukkig dus! Die andere is vandaag 10 dagen en dat kleintje kruipt er eigenlijk zelf dichtbij vanwege de warmte. Die van 10 dagen is ook stilletjes en blijft rustig zitten. Dus ik maak me geen zorgen. Behalve of Truus ze gaat plukken, zo ja, dan zet ik haar dus apart en hoop dan dat Pino het alleen aan kan. We zullen zien. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

13 mei 2003, 01:20:59 #17 Last Edit: 13 mei 2003, 01:22:14 by Mandy
Ik heb vandaag ook nog even naar de andere eitjes gegluurd en...zucht...het kunnen er toch meer gaan worden; ::)

J&J; 9 eieren/ 8 bevrucht
Z&J; 8 eieren; allemaal bevrucht
P&M; Vandaag is er 1 uitgekomen! Dus nu 3 eieren/1 bevrucht
Truus; 4 eieren/ 2 bevrucht

Bij P&M zit nu dus 1 jong van 10 dagen en 1 van 1 dag. Die had straks weer eten gehad, want die krop was al weer meer gevuld. :)
Truus heeft 2 bevruchte eitjes die een paar dagen oud zijn. Deze moest ik overleggen omdat zij die jongen straks niet alleen verzorgen kan. Ik heb die bij Z&J gelegd en de 2 meest gevulde van hun heb ik weer bij P&M gelegd zodat er niet teveel leeftijd verschil tussen die andere 2 jonkies zal zijn en zo houden Z&J hun 8 eitjes wat al een hele hoop is als ze uit zouden gaan komen!
Nu kunnen er in totaal dus 21 jongen gaan komen...poewéé! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

zo mandy je gaat het druk krijgen!!!
wel leuk hoor!
ik hoop voor je dat alles goed gaat..
groetjes diana ;)

Speedy

zucht)))) zal er dan toch een bonte tussen zitten??
Of misschien wel een ander lief schatje die mijn hart gaat stelen??
Geweldig hoor Mandy, hoe het bij jou daar toegaat.
Heel leuk om weer alles te volgen, ik kan haast niet wachten op de eerste mooie foto's.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi,
Dat zijn er echt een hoop Mandy en dat straks allemaal tegelijk binnen  :D
In elk geval een veel beter resultaat dan vorig jaar dus al je maatregelen hebben toch geholpen.
En Trudie, je mag wel vast een grotere volliere kopen want je gaat straks dezelfde kant op als ik  :D
Ik begon ook met 1 en per ongeluk een tweede en nu heb ik er 15 zitten :-)

Groetjes,  Paul

sabrina

Hee Mandy,

Dat wordt spannend met zoveel ukkies op komst! Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dat je straks kunt genieten van een volle voliere!
Met Yao en Ayla gaat alles helemaal goed, ze worden steeds nieuwsgieriger en ze zijn hartstikke gezond!

Groetjes,
Sabrina

daan

HOI MANDY, LEKKER DAT ALLES GOED GAAT!!!! BIJ MIJ NOG NIET JE VAN HET HOOR. 1 EI KAPOT OP DE GROND, DUS IK DENK DAT ZE NU NOG 3 EITJES HEBBEN. IK HOOP DAT ALLES GOED GAAT KOMEN.
gROETJES DAANTJE

Mandy

14 mei 2003, 12:41:22 #23 Last Edit: 14 mei 2003, 12:42:04 by Mandy
Dat zou ik wel mooi vinden hoor Trudie, als er een bonte tussen zou zitten. :)
Enne, die komen niet allemaal naar binnen hoor paul, Chico wordt dan echt gek denk! ;D
Fijn dat het goed gaat met Yao & Ayla Sabrina! ;)
Jammer hoor Daan, maar geloof me; er komen ook betere tijden! ;)

Met die 2 kleintjes gaat het best goed, kijk maar;

Ik denk dat die oudste een geparelde gaat worden zo te zien.

En hier hebben we de trotse papa enne ... uuuhhh ... stiefmama. :D


Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hahaha zoals ik die bonte van jou nu zo zie zitten,denk ik bij me eigen ...."wat zit je nou te zeuren"? ik heb toch ook 2 bonte nu?
Yellow en Koko zijn ook bont en die hebben toch ook die kleuren ertussen zitten...hm....zit nu toch te twijfelen hoor.
Moet ik dan toch maar voor een witmasker gaan of een geparelde??? ;D


demi

een geparelde witkop trudie die zijn zo mooi!!!! misschien wel wat voor jou?
groetjes diana ;)

Speedy

Goedemorgen Diana,
Ben je daa rnu weer? hahahahahaha
ja misschien wel he? hm, ik zal er eens over nadenken en mijn man nog eens lief aan kijken, alhoewel dat laatste wel eens heel moeilijk zal gaan worden nu.


Groetjes,
Trudie

demi

 :D ja maar hij kan jou toch niet weerstaan als je met je trouwe ooggies wat vraagt :D

jij bent er ook al weer je bent toch niet verslaafd???? :-*
groetjes diana

daan

Nou Mandy, dat ziet er allemaal erg goed uit zeg mooie foto's zeg. :) Veel succes verder. Ik heb nu weinig te vertellen, Gabber en Kuiffie zietten flink te broeden, dus hopen dat alles goed gaat, :-/ gister ff stiekum in het broedblok gekeken, en ze zitten op 4 eitjes te broeden, ;D zodra er weer nieuws is dan horen jullie dat. Trouwens de vogels in de voliere hebben het erg naar hun zin,  8) 8) gabber en kuiffie zitten nu in het binnenhok te broeden, en 2 catharina's zitten in de buitenvoliere, en die gaan ook al een beetje in het blokkie zitten, misschien ook omdat ze het een beetje koud hebben hihihi. Nee dat velt wel mee. Zwabber zit nu in de grote huisvoliere in huis, want ik wil nog ff wachten met hem in de buitenvoliere te doen, ff aankijken hoe het met Gabber en kuif gaat verlopen.
Nou ik had toch nog wel wat te vertellen, hahahah
Groetjes Danielle

JERONIMO

OOOOOOOOOOOOOOOH
wat een
SCHATJES/glow]
ik ben er zo veliefd op