18 april 2024, 23:07:48

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Mandy

Hallo allemaal, :)

Ik heb een nieuw dagboek geopend, want mijn valkjes zijn al aan hun 2e ronde begonnen, en de grasparkietjes ook trouwens. ;)

Truusje is later door gegaan met eieren leggen nadat ze haar 2 jongen dood heeft laten gaan. De derde was te vroeg bij Zwartje&Japie-jo geboren en heb ik uit z'n lijden moeten verlossen. :'( Zij hadden ook niet verder gebroed en de eieren lagen koud. De laatst bevruchte van Truus en de enige overgebleven van Zwartje&Japie-jo, nadat er 2 kapot waren gegaan, zijn allebei naar Pino&Marrie gegaan omdat die wel goed aan het broeden zijn.
Nu heeft ze 3 eieren waarvan 2 bevrucht lijken te zijn, maar ze broedt er dus ook maar af en toe op omdat ze niet afgelost wordt door haar mannetje Pino, want die heeft het te druk met z'n 2e vrouwtje Marrie...zucht...het lijkt goede tijden slechte tijden wel! :D Ik heb die 2 overgelegd bij Jut&Jil.

Het eitje van Truus is toch nog uitgekomen bij Pino&Marrie ondanks dat die dus een dag onbebroed/koud had gelegen bij Z&J. Dit jong wordt goed verzorgd, krijgt goed te eten en groeit goed. :) Het ei van Z&J ligt er dus ook bij en ze hadden er zelf 5 gelegd. Van de nu in totaal 6 eieren zijn er 4 bevrucht.
Maar omdat P&M uit hun 1e nestje 2 geparelde kregen die Marrie ging plukken en de kans groot is dat ze dit weer gaat doen heb ik uit voorzorg 2 bevruchte eieren overgelegd bij Z&J. Die hebben inmiddels 3 eieren gelegd waar ze nu wel goed op broeden en waar er 2 van bevrucht zijn.

Jut&Jil hebben nu 3 eieren waarvan 2 bevrucht en daar liggen nu dus die 2 van Truusje bij. Als die straks uit gaan komen zijn die wel makkelijk te herkennen tussen die witmaskers! ;)

Snappen jullie het allemaal nog een beetje...? :-/
Hier nog even een opsomming;

Jut&Jil (J&J); 3 eieren, 2 bevrucht + ws 2 bevruchte van Truus.
Pino&Marrie (P&M); 1 jong van Truus, 6 eieren waarvan ook 1 van Z&J, 4 bevrucht.
Zwartje&Japie-jo (Z&J); 3 eieren, 2 bevrucht + 2 bevruchte van P&M.
Bij P&M liggen nu nog 2 bevruchte en 2 waar ik niets aan kan zien.
En Truus heeft nu nog 1 van de 3 eieren.

Er kunnen er dus weer 10 komen als alles goed gaat! ;D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

5 mei 2003, 23:11:49 #1 Last Edit: 5 mei 2003, 23:13:46 by Speedy
Ja hoor..........daar gaan we weer ;D ;D ;D ;D




Groetjes,
Trudie :)

demi

 ;)gefeli mandy!!
hoop dat alles goed gaat!
leuk trudie :D
groetjes diana

Lique

Hoi Mandy,
Wat leuk zeg dat je het weer opnieuw allemaal mag beleven.
En ik wacht maar en wacht maar, op helemaal niks :-/
hahahaha, maarja, bij mij komt het ook nog wel een keertje weer.

Groetjes, en veel succes in de 2e ronde

daan

Hoi mandy veel geluk met de 2e ronde :D, ik ben nog steeds bezig met de eerste ronde, nou eigelijk de 3e al de eerste 2 x gingen fout, 1e x onbevrucht 2e x stressaanval  :-[en zijn van de eieren gegaan. Veel plezier weer, en ook zaterdag veel plezier, ik kan hellaaaas niet mee, wist het te laat en we gaaan een weekendje weg!!!!!!!Groetjes Danielle

Mandy

6 mei 2003, 04:11:12 #5 Last Edit: 6 mei 2003, 04:11:45 by Mandy
 :D :D :D Leuk Trudie!
Bedankt luitjes! ;D

De eerste reserveringen zijn er alweer en ik heb nog niet eens een advertentie geplaatst! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

 ;D Dat gaat snel  ;D Leuk om alles weer te volgen. Zoals je weet ga ik er een weekje tussenuit, dus jullie zullen voorlopig niet veel van me horen. Met Dazzle gaat het hartstikke goed. Ze eet heel erg goed en zit de hele avond heel lief op mijn schouder.
Tot over een week !!

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Chewy

Ik ben benieuwd watvoor mutaties ze worden! Ik ben op zoek naar iets, maar ik laat jullie lekker niet weten wat... straks pikt iemand die snel voor mijn neus vandaan!!! :D

;-)

Chris.

Speedy

Tja, helaas Chris, die bonte is al voor je neus weg :D :D :D

Groetjes,
Trudie

Chewy

 :D :D :D

Beetje stangen mag :).

Gelukkig heb ik Makea er net bij, een bont-gepareld...  ::)  :D :D

Chris.

Mandy

8 mei 2003, 18:51:16 #10 Last Edit: 8 mei 2003, 18:58:04 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Het gaat allemaal goed hierzo. Het jonkie van Truus (&Pino) doet het goed bij Pino&Marrie, Marrie is een goede stiefmoeder! :D Hij is vandaag 6 dagen en gaat langzaam z'n oogjes openen. Eigenlijk zou ik 'm zaterdag gaan ringen, maar dat doe ik zondag dan maar ivm de valkendag/meeting. ;D


Bij P&M liggen ook 4 eieren waarvan 2 bevrucht.
Bij Z&J liggen 7 eieren, waarvan  6 bevrucht. Er kwamen er 2  bij P&M vandaan, maar daar lag er ook al één van Z&J bij dus die ligt misschien wel weer terug? In totaal heeft Japie-jo dus inmiddels toch al 8 eieren gelegd! :o
Bij J&J liggen 6 eieren waarvan er 2 van Truus (&Pino) vandaan kwamen, 5 zijn er bevrucht.
Truusje broedt ook maar door, daar lagen er nu in totaal 3. Eéntje zag er bevrucht uit en die heb ik alvast maar bij J&J gelegd. J&J hebben nu dus 7 eieren, waarvan 6 bevrucht.

Als alles goed gaat kunnen er dus al 14 jongen bij komen! ;D

Leuk Diana, je profielfoto, dat zijn Jut & Jil, de ouders van je toekomstige geparelde witmasker! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Het lijken wel muizen........ :D :D :D

Leuk hoor Mandy, weer van die kleine rakkers te hebben.
Hopelijk ga ik dat ook nog meemaken, maar zal dus geduld moeten hebben, Punky en Yellow zijn dus echt gek op elkaar, maar ze is nog te jong nu.
En Speedy kijkt niet naar de popjes, die bevredigd zichzelf nog altijd aan het touw.
Anders had ik nog hoop gehad, hem samen met Koko.
Maar helaas...

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi mandy dat ziet er weer droppig uit allemaal, wat een dotje.
Als je zo jouw verhaal leest dan lijkt het allemaal heel verwarend met al de letters van de namen.hahaahhahahah
Groet Daan

demi

echt mandy?
ja vondt dat zoñ mooie foto
hihi hoe heb ik het precies zo uit kunnen kiezen ;)

groetjes diana  btw mooie foto van parel en van het babytje

Mandy

12 mei 2003, 03:46:42 #14 Last Edit: 12 mei 2003, 04:37:21 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ik krijg het een beetje benauwd en mijn koppels hier ook denk... :-[
De stand van zaken is op het moment zo;

P&M; 1 jong van Truus vandaag 9 dagen (gaat goed), 2 onbevruchte en 2 bevruchte eieren.
Truus; 3 eieren waarvan 2 bevrucht.
Z&J; 8 eieren waarvan 7 bevrucht.
J&J; 9 eieren waarvan 7 bevrucht.

Er kunnen dus 18 jonkies bij komen. Uit de 1e ronde zijn er 10 gekomen en nu is er al 1, zou samen 29 maken! Maar er zijn ook nog pas gelegde eieren die misschien toch bevrucht blijken te zijn...
En dan nagaan dat ik in het 1e en 2e jaar 5 jongen had uit 2 koppels in 3 rondes!
Maar goed we zijn er nog niet, want...

Van Truus weet ik dat het niet goed gaat als die eieren uit gaan komen en die wilde ik dus ook over leggen.
Van Marrie weet ik dat de kans erg groot is dat ze weer gaat plukken. Dus het wordt afwachten hoe het straks met dat jonkie van Truus gaat. Ik zie daar al grijze puntjes van de kuif en op de vleugeltjes tevoorschijn komen. Ze ligt nu dus ook nog op 2 bevruchte eitjes die ik eigenlijk ook over wilde leggen.
Maar probleem; dat kan dus onmogelijk meer! Z&J en J&J hebben allebei al 7 bevruchte eitjes! Als alles goed gaat en die gaan uit komen dan krijgen de ouders het al zwaar genoeg en de jongen ook als ze ouder worden en het blok moeten delen! :-/
Nu zat ik te denken die 2 van Truus over te leggen, want ik weet dus al 100% zeker dat dat fout zal gaan. En dan in het blok bij P&M, als Marrie dan toch weer gaat plukken zet ik die apart en probeer ik Pino de jongen alleen verder groot te laten brengen. En als dat niet lukt plaats ik een noodoproep! :o

En Daan, ik heb in het begin een keer genoemd welke namen er bij welke letters horen, want als ik dat iedere keer opnieuw moet typen is ook een gedoe. ;) Ik heb het ook net in mijn profiel bij mijn handtekening veranderd.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl