6 mei 2025, 21:05:56

Legproblemen

Gestart door Freya, 1 juli 2005, 12:36:02

« vorige - volgende »

Freya

hai,

Mijn grasparkiet was vanochtend toen ik opstond bezig met iets dat op persen leek waarbij ze piepende geluidjes maakten.
Er komt nu steeds een rood rond deel half naar buiten en het lijkt wel alsof het ei te groot is voor haar. kan het zijn dat ze te oud is of is dit normaal en moet ik gewoon wachten? ze gaat steeds in haar nestkast maar komt er ook weer uit. Ik heb het er wel moeilijk mee want ze zit helemaal bol en ziet er erg vermoeid uit. ik heb mijn valkparkiet dus maar in zn kooitje gelaten vandaag zodat ze rust heeft.
weet iemand wat ik kan doen?

Freya

Saskia

Dat klink niet goed.Ik zou naar een vogelarts gaan.
Ik en vele andere hier op het forum kunnen je dr. Feld in Amersfoort van harte aanbevelen.Mocht het te ver weg zijn, kijk dan in het lijsje met aderessen hier op de site.
Ga niet naar een gewone dierenarts, want als het een eitje is kan die stuk gaan door ondeskundigheid of omdat er gedacht word dat het er in stukjes uit te halen is, wat dus het leven kan kosten van je vogel.Wat je ook kan proberen is om het achterlijfje boven stoom te houden (pan met heet water), of er slaolie in druppelen werkt ook.

Veel succes!