9 mei 2025, 21:40:31

hoe kweken julie?

Gestart door trienke, 15 juni 2005, 11:02:35

« vorige - volgende »

hoe kweken jullie met jullie vogels?

gescheiden per koppel
8 (47.1%)
alle koppels bij elkaar
9 (52.9%)

Totaal aantal stemmen: 10

trienke

ik was benieuwd heo jullie kweken

groetjes Trienke

Bianca

Voor mij komt eerst het genot van een voliere, en daarna de leuke bijkomstigheid van het kweken........
Ik vind het zo leuk om te zien hoe al die vogels als één grote familie zitten te kroelen en te poetsen, en hun dagelijkse ondekkingstocht over de bodem van de voliere maken........... ;D

Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi,

ik heb vaak een koppel apart in een kooi en de rest in de volière, ikzelf ondervind dat het beter gaat in de volière de laatste tijd, maar in de kooi minder, ze willen er niet meer leggen, zodra ze in de volière zijn gaat dan wel interesse over naar broedblokken, dus ja. Alles samen.

Groetjes, Tara

angel310

als ik zou kweken dan per koppel.
ik heb namelijk maar 1 koppel ;D

maar als ik er meerdere zou hebben dan laat ik ze gewoon bij elkaar tenzij het om 1 of andere rede niet goed zou gaan.
groetjes angelique

Marianne

Hoi Trienke,

Ik zet mijn koppel apart als ik met ze ga kweken.
Ik heb 1 kamervoliere met 6 valkjes waarvan 2 koppels erin.
Meerdere broedblokken hielp niet, ze wilde beide in het zelfde blok broeden.
Iedereen gestressd.
Nu al ruim een jaar de koppels apart en dat werkt prima.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Snoop en vinnie

hoi,
ik heb nog nooit gekweekt maar ben dat wel van plan, maar ik heb ook maar 1 koppel dus ik heb maar gescheiden ingevuld; ;D ;D ;D

Quendi

Ik heb 5 koppels in een gezelschap voliere... 2 vaste koppels en de andere 6 moeten nog even verkeren  :P

Daarbij zit er nog een koppeltje zebravinken, 2 kippetjes en 2 cavia's

Kolkkie

Hoi,

Ik heb maar  koppel, maar die heb ik wel apart zitten.

Ik verwacht nl. problemen met een ander mannetje die niet paart, maar wel gek is op donkere plekjes.

Het koppel zet ik dan apart en de rest blijft in de kamervoliere zitten.

Momenteel zit het koppel ook weer in de kamervoliere om ze een rustpauze te geven omdat ze toch flink afgevallen waren.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kirsten

Hoi Trienke,

Ik heb allebei,. Binnen heb ik een koppeltje apart zitten en buiten ook in een broedkooi. Verder hangen er ook nog twee broedhokken in de voliere dus dat is niet apart.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Hoi Trienke,

Ik heb twee koppels apart in broedhokken zitten, dit ivm de mutaties nl geelwang en fallow.
Verder heb ik een voliere met 3 koppels erin. Deze hadden de vrije keuze qua partner.
En ik heb nog een voliere waar 1 koppel in zat met nog een pop. Voor deze pop heb ik nog een man gekocht, maar die is nu met de pop van het koppel. De losse man en de losse pop tonen nog niet zoveel interesse in elkaar. Misschien komt dat nog.
Verder zitten in deze voliere nog twee koppels swiftparkieten en wat losse swiften.
Het gaat bij ons allebei goed, zowel in de volieres als in de broedhooken.

Groetjes Marlies

Sander

Hallo

Ik kweek in beide situaties. Ik heb 2 koppels apart zitten in vluchten van 2.50 x 1.20, ook vanwege de mutatie (geelwang). Bij één van deze koppels zit ook wel nog een koppeltje swiften.
Verder heb ik nog 2 koppels en enkele losse valkparkieten, samen met 6 grasparkieten en een koppel kakariki's in de gezelschapsvoliere.

Groeten
Sander