19 april 2024, 19:32:20

Pootje

Gestart door Carin, 26 juni 2005, 16:56:05

« vorige - volgende »

Carin

Vanmorgen is Cali op zijn pootje gepikt door een van mijn grasjes! Zijn reactie was om niet op het pootje te gaan staan. Kolkkie, die hier as, heeft het pootje van Cali onder de koude kraan gehouden en ik heb vanmiddag nog twee keer met watten en een schaaltje water het pootje gereinigd. Op het moment zit Cali op de bank te dutten, maar belast het pootje niet.. Hij wiebelt.. Wat is handig om te doen? Blijven schoonmaken of toch even naar de dierenarts morgen? ???

leoni

hallo

ik weet niet of het open licht ofzo?
heeft hij een ringetje om het pootje wat pijn doet? dan moet je oppassen dat het ringetje niet gaat knellen.

groetjes leoni

Carin

nee, hij is niet geringd! er zit een heel klein wondje, maar hij heeft het pootje continue opgetrokken en niet in zijn veren, maar gewoon een cm boven de stok..

Joke

Goed zorgen dat het wondje schoon blijft en dus goed te ontsmetten en meestal geneest zo'n wondje dan erg snel. Wel even in de gaten houden dat het niet dik wordt en gaat ontsteken want dan moet je toch even naar de DA gaan.

Groetjes,
Joke

Valerie

Je zou wat isobetadine (hele dunne laag) op het pootje kunnen doen en voordien onder de koude kraan. Dit 2-3 x/dag. Als hij het niet toelaat, kan je ook een badje met water en vloeibare isobetadine of een beetje dettol (als je het andere niet hebt) erin. Opletten dat ze er niet van drinkt!
Daffy heeft vorige week met haar pootje tss de kooi gezeten en 2 plekjes open. Heb ik op aanraden van hier ook zo verzorgd.
Is het pootje dik?
Na een paar dagen zou er echt betering moeten zijn.

Groetjes,

Valerie



Carin

Imiddels is het wondje bijna weg.. Ze zit ook gewoon weer op beide pootjes!

Valerie

Dat is mooi! :)