28 maart 2024, 22:09:02

ook mijn nestjes

Gestart door Stijn dc, 3 mei 2003, 18:10:15

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi stijn

mijn jongen komen van twee wildkleur ouders. Dus de meeste zijn wildkleur.
In het eerste nest van dit koppel zat een geparelde en nu hoop ik dat er in dit nest ook weer een geparelde zit en dat het een pop is maar ik ben echt een leek en zie geen verschil tussen mannen en poppen als ze zo klein zijn.
groetjes moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

hello

ik ben ook nog een volslagen leek, want dit is het eerstaj aar daik valken kweek.
gelukkig kan ik alles aan onze vader vragen om dat die vroeger ook veel vogels heeft gekweekt!

hoe komt die geparelda daar dan tussen, is er een valkje split of zo? of hoe komt da
byeee

moonwitch (diana)

hoi stijn

Ik denk dat de ouders geen zuivere wildkeur zijn andere verklaring heb ik er niet voor, maar ik ben er wel heel blij mee en hoop dat de geparelde een pop is en dat het wat wordt tussen haar en mijn lutino man.Zou graag willen weten wat daar dan uitkomt. Kijk maar bij dagboek onder biggles en sparky daar staat een foto van mezelf met het eerste nestje van biggles en sparky en op mijn rechter arm zit buffy de geparelde van biggles is en sparky.
groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

hello

ja dat zou kunnen dat het geen zuivere wildkleur is.
wel een mooie foto die je daar hebt staan.
echt prachtig!!! 8) 8)

maar ik heb een vraag, ik heb nu vier jongen en die zijn een week en twee dagen oud. nu zijn de ouders allebei van de nest, is dit normaal??
byeee

daan

Hoi Stijn gefeliciteeerd met je 4 jongen!!!!!!!!!!!
Ik ben ook nog een leek op dit gebied dus ik kan je geen antwoord geven op je vraag...................sorry!

Groetjes Daan en succes verder he.

Paul

Hoi Stijn,
Niet slecht vier kleintjes voor een eerste nest hoor :-)
Als ze al ruim een week oud zijn hebben ze minder problemen als de ouders wat langer van het nest zijn en ze verwarmen zich ook tegen elkaar aan.
Het belangrijkste is dat ze wel gevoerd blijven worden dat moet je wel even in de gaten houden maar dat kan je duidelijk zijn aan hun kropjes, als die gevuld zijn is er niks aan de hand.
De ouders zullen er misschien wat langer afblijvne maar ze gaan er denk ik wel weer op zitten en zeker in de nacht doen ze dat vaak.

Succes met je nestje.

Groetjes,  paul

Stijn dc

hello iedereen,

ja bedankt voor het compliment. het is inderdaad niet slecht.
oef da nebn ik gerust als het normaal is dat ze er afgaat!!
ik had vier eieren, en die zijn alle vier uitgekomen,dus dat beloofd voor de volgende nest, zoals bij mandy, acht of negen bevruchte eieren :D :D

byee

moonwitch (diana)

24 mei 2003, 03:54:54 #37 Last Edit: 24 mei 2003, 03:56:34 by moonwitch
hoi stijn

Bij mij zitten de ouders al na een week niet meer constant op het nest. Alleen s'nachts zit de pop er nog bij. Vanmorgen weer het nestblok verschoont want met 6 jongen is er aardig wat poep. De kropjes waren toen aardig leeg maar zodra ik het blok had terug gehangen waren zowel de man als de pop in het blok om de jongen te voeren.
groetjes moonwitch ( diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

heloo iedereen!

ik ben hier lang niet geweest en dat was omdat de pc het laten afweten had!! :o :o

hoe staat het nu met mijn nestjes: ik heb dus vier jongen die allemaal goed te eten krijgen. ze worden nu bijna drie weken
ze krijge al aardig wat veerhulsjes en ik heb geen idee van de kleur!! dat wordt nog even afwachten denk ik

byeeee

Stijn dc

hell iedereen!!

vandaag nog is in het blok gepiept en ik ben bijna zeker nu dat de oudste twee gepareld gaan worden en de jongste twee wildkleur!!
ik snap wel niet goed hoe daar geparelde jongen in komen terwijl de ouders wildkleur en lutino zijn!!
kan iemand daar mss op antwoorden??

salukes

Kolkkie

Hoi Stijn,

Het kan zijn dat je geen 'pure' lutino en wildkleur hebt. Dan hebben je beide of 1 van de ouders gepareld in de genen zitten. Zo kan een jong gepareld worden. Terwijl de ouders het niet zijn.
Ik hoop dat je er iets van snapt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

jep jep ik snap het zeker en vast
ik ahd ook al zon vermoeden!!
wel leuk m die kleuren te vinden in je nestje

bueee

Stijn dc

hello iedereen,

alles gaat uitstekend met mijn kleine valkparkietjes!!
ze zijn nu bijna 4 weken oud en vliegen binnenkort uit, niet??
het zijn twee geparelde en twee wildkleuren!
deze wildkleuren zijn wel agressiefn want als je er een wil pakken bijten ze en die geparelde niet! hoe kot die :-/ :-/

byeeee

Stijn dc

hello

lang geleden dat ik hier nog eens iets gezet heb!!
de stand van zaken nu: ik heb nog steeds vier jongen: de oudste is een geparelde en de tweede oudste ook, mar ik denk cinnamon gepareld, ik weet alleen niet goed hoe dat eruit ziet!!! mss hebben jullie daar duidelijk fotos van!!!
de twee jongste zijn twee wildkleuren! de oudste is nu vier  weken oud en ik denk dat ze bijna gaan uitvliegen!! ooh, wat gaat dat toch snel voorbij je eerste nestje valkparkieten :-/ :'(
maar niet getreurd en op naar de volgende ronde hoop ik

SDC :D

Stijn dc

hello iedereen!!

vandaag zijn mijn twee oudste valkjes uitgevlogen!!
ik denk een geparelde en een cinnamon geparelde!!
ik zal wel eens  een foto trekken en dan kunnen jullie ze eens zien

SDC