29 april 2024, 09:14:45

droge crackertjes

Gestart door ann_dam, 5 juni 2005, 21:11:14

« vorige - volgende »

ann_dam

misschien is deze vraag wel eerder gesteld, maar tja we zijn helemaal nieuwe met valkjes, mogen ze ook droge crackertjes??? wij gebruiken ze als toastjes.........
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Paul

Hoi Ann,

Dat mag je wel geven hoor zeker als het af en toe is dan is dat helemaal geen probleem.
Hier krijgen ze ook af en toe Melba toastjes daar zijn ze echt verzot op dat is in een mum van tijd helemaal verpulverd :)
Vaak zitten in toastjes voornamelijk granen en die zijn wel goed voor ze alleen het zout wat erin zit mogen ze niet te veel hebben maar af en toe kan zeker niet zoveel kwaad.

Groetjes, Paul

ann_dam

dat is mooi, want momenteel wil Onan nog niks anders eten als crackertjes en trosgierst  :-\
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Paul

Hoi Ann,

Geef het in elk geval niet te veel zoals de trosgierst een streng per week en desnoods dan elke dag een stukje maar dus niet elke dag een hele streng geven.
Met de crackertjes eigenlijk het zelfde elke week een stuk of meerdere keren een klein stukje per week maar zeker niet elke dag een hele geven.
Het blijft belangrijk dat hij zijn gewone voer ook eet.

Groetjes, Paul

x.dEMOtape.x

Die dinge zijn echt als trosgierst... Vroeger at ik dat heel veel en kwame ze de kruimels zo uit men mond hale  ;D Best wel grappig gevoel, moet je zeker proberen :)

rico

Hallo Ann,

Ik heb van Riny geleerd dat je ze ook beschuit, soepstengels en rijstwafels mag geven. Mijn valkjes zijn er hier gek op. Ik denk dat ze er niet veel van eten hier, maar het is natuurlijk mooi spul om te slopen!

groetjes

anja

Snoop en vinnie

hoi,
mijne zijn hier bang voor ;D(vooral voor fruit :D)
grtz.
Shirak

ann_dam

Gelukkig eet Onan ook alweer wat meer :D Hij krijgt maar een keer in de week een halve streng trosgierst, daar doet hij geloof ik een uur mee. Crackertjes krijgt hij eigenlijk niet meer, hij sloopt ze trouwens idd, hij eet niet veel ervan in elk geval. Mogen ze ook lange vingers hebben???
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Paul

Hoi Ann,

Lange vingers zitten vol suiker dus die zou ik niet geven dan krijgen ze puresuiker naar binnen.
Een klein hapje is natuurlijk geen ramp maar ik zou ze dat niet bewust geven.
Je kan ze dan beter een stukje beschuit geven bijvoorbeeld.
Dat word ook door eivoer gedaan dus dat mogen ze hebben.

Groetjes, Paul

gerda van geest

Hoi Ann
Onze Hummel is helemaal verzot op die kleine creamcrackertjes ze heeft dat crackertje zo naar binnen gewerkt. ;D
Ze krijgt 1keer per week een halve want het moet wel een extraatje blijven.
Groetjes Gerda van Geest

Valerie

Ik heb al weken geen trosgierst meer gegeven.  :-\ Dr. Feld had me het afgeraden, te veel eiwitten. Dus 1 streng per week durf ikzeker niet te geven. Heeeeel af en toe nog wel een klein stukje ervan.
En om de week krijgen ze een keer een bakje eiwit, geruld in heet water, dat ik 1 uur in de kooi laat, wat niet op is is jammer.