28 maart 2024, 18:33:24

mijn kanjers

Gestart door danielle, 3 mei 2003, 01:03:04

« vorige - volgende »

danielle

Hoi allemaal, hier zijn dan eindelijk mijn kanjers Gabber en Kuiffie !!!!!!!!! Ik probeer eerste eve 1 foto dan komt de rest strakkies.
Groetjes Danielle

Tara

Hoi Danielle,

wat een lieve valkjes heb je zeg!! Ik heb ook een witmasker mannetje, ze zijn mooi hé :). Maar word echt jaloers op de jouwe hoe mooi ze zijn :)

Groetjes, Tara

danielle

YES YES gelukt. Nou en zijn ze niet mooi he' Echte kanjers. Het is een koppeltje, 2 gebroed 1e keer onbevrucht en de 2e keer is de pop van de eieren gegaan na een stressaanval. We zijn nu een mooie buitenvoliere aan het bouwen, alleen het weer zit niet echt mee, maar ze gaan toch nog niet naar buiten zolang het dit weer blijft !!!Ze zitten nu lekker op stok, maar zijn wel constant op zoek naar het blok, want die heb ik eve tijdelijk weggehaald. Eve een pauze. Ze wippen trouwens wel aan 1 stuk door de fanatiekelingen. Hier zijn nog een paar foto's. Veel plezier met kijken.
Groetjes van Danielle

danielle

en hier nog ééntje ;D ;D ;D
Daan

daan

 :P Hoi Tara bedankt voor je compliment, ik ben er ook erg trots op heb jij ook foto;s van jouw valkjes, ik ben benieuwd.
Groetjes Danielle

Tara

Hoi Danielle,

je hebt erg mooie valkjes en natuurlijk zal ik foto's van mijn valkjes tonen, maar het zal voor morgen zijn :( sorry hoor, maar het loopt steeds mis, maar ik heb een site waar je enkele foto's van m'n vogels kunt bekijken, niet alle valkjes staan er maar toch een enkele.

dit is de link, http://groups.msn.com/vogelpaginaatje

Groetjes Tara

danielle

 :D Hartelijk dank voor jullie hulp, ik ga het morgen uitproberen, nu zitten mijn oogjes te dicht om het te doen. En Tara mooie zite heb je ervan gemaakt. Ik zag dat jij ook een Jack Russell hebt, Pebbles. Ik heb zelf ook een Jack russell, Sandy nu 1,5 jaar jong, leuk zijn ze he'. Maar er staan ook mooie foto's van je vogels op. Ga zo door !!!!!!!!!!!!!! :D
Groetjes Danielle :P

Tara

4 mei 2003, 00:37:39 #7 Last Edit: 4 mei 2003, 00:39:06 by tara_dewulf
Hoi Danielle, zoals beloofd foto's van mijn valkjes, sorry dat sommige niet duidelijk zijn :(

Dit is mijn geparelde pop Laiko


De volgende is Merko, deze foto is helaas niet duidelijk.


Dit is mijn lutino pop Kiako (normaal rode oogjes)


De volgende is mijn lutino mannetje Tako.


Deze hier is mijn cinnamon geparelde pop Piko, foto is niet zo duidelijk, voor een duidelijkere foto van Piko, klik je op de volgende link: http://groups.msn.com/vogelpaginaatje/piko.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=656 Maar hier ook nog een foto van haar.


Dit is ook een lutino pop van me, Tiko is haar naam.


De volgende is mijn cinnamon wildkleur mannetje met enkele parels aan zijn vleugels, volgens mij is hij de broer van Piko en is 1 van zijn ouders gepareld. Het is een echt mooi beestje, op de foto doet hij net zijn oog dicht :).


Dit is mijn wildkleur mannetje Jako, erg lief en supertam!


En nu nog mijn mooi valkje Tazko, hij is een witmasker mannetje, foto is niet zo heel mooi en duidelijk, maar valt wel te zien.


Groetjes, Tara

daan

Hoi Tara,  :) jeetje ji hebt ook mooie valkjes, en jij durft zeg zo los buiten, dat durf ik niet hoor, ben veelste bang dat ze toch stiekem weg vliegen!!!! Goed afgericht :P.Ik ben vandaag weer erg druk geweest met de buitenvoliere, wordt erg mooi, en zwabber zit nu naast me ( witmasker), van hem laat ik ook nog wel eens een foto zien, hij is erg druk en zit echt aandacht te vragen, maakt veel herrie ::) een echte aandachtvrager, maar wel gezellig. Ik heb het blok weggehaald bij Gabber en kuifie maar ik ben bang dat ze toch weer eitjes gaat leggen(op de grond) ik wil eigenlijk wachten totdat de voliere af is. Ze wippen wel wat zeg, volgens mij wil gabbertje het niet meer :-/ :-/. Maar we zien wel hoe het afgaat lopen he' Groetjes Danielle

Chewy

Mooie vogels hebben jullie hoor! Welkom op valparkiet.com Daniëlle! Hopelijk horen we nog veel van je valkparkietjes :).

Groeten, Chris.

daan

Potverdorie wat ik al dacht is gebeurt, ::) ik had de broedkast weggehaald, voor een pauze, maar madam en meneer willen helemaal geen pauze. Gabber heeft gister weer z'n 1e eitje gelegd(op de grond). Ik heb het weggehaald en in een schaaltje met watten gelegd, ik gelijk m'n vader bellen, om te vragen wat nou wijsheid is. Want we willen ze namelijk deze week(als het mooi weer is) de nieuwe buitenvoliere in doen. Dus wat doen we denk, denk, denk.............. :-/, we hebben toch maar weer de broedkast opgehangen in de huisvoliere en ik heb het eitje erin gelegd, ze gingen er gelijk al in. Maar nu maar eve afwachten, hoe het verder gaat, de bevruchting is denk ik wek in orde, want die twee wippen wat af :P. Maar kunnen we nu denk je deze week als ze naar buiten gaan, eve de eitjes uit de kast halen, kast ophangen en de eitjes voorzichtig terug leggen, zullen gabber en kuiffie dan nog wel begrijpen dat ze weer verder moeten broeien, of is het natuurlijk veelste intresant in de nieuwe voliere. Weet iemand een goede tip voor me. Verder gaat alles goed, en ik laat snel een foto zien van de nieuwe buitenvoliere. Groetjes Danielle :)

Chewy

Lijkt me leuk. En als je hulp nodig hebt mag je die fotos weer mailen hoor :).

Tara

Hoi Danielle,

ik heb ook eens geprobeerd om 2 valken die een nest hadden en in een aparte kooi zaten weer de volière in te doen, maar helaas broedden ze er niet op, maar het kan natuurlijk ook zijn omdat ze dachten dat het van een andere vogel was want er zaten nog andere valkjes bij, dus als ze alleen zitten heb je wel kans dat ze broedden, maar ik zou toch wachten totdat de jongen groot zijn en dan pas het koppel de volière indoen.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Danielle,
Ik denk dat als je het broedhok overhangt en desnoods met een valk erin vervoeren naar de volliere dat ze gewoon verdergaan met broeden want ze herkennen de nestkast echt wel en weten dat dat hun eitjes zijn :-)
Je zou ook nu de eitjes weg kunnen halen en volgende week weer terugleggen, als ze namelijk nog niet bebroed zijn is het groeiproces nog niet gestart en kan je ze gewoon bewaren en als je ze teruglegd en ze gaan broeden komen de eitjes gewoon uit.
Met eieren waar al op gebroed is lukt dat helaas niet.
Veel succes met de verhuizing van de valkjes.

Groetjes,  Paul

daan

HOI PAUL, GAAT HET WEER EEN BEETJE MET JE, BEN JE DE ERGSTE KLAP VOORBIJ, IK SNAP DAT JE HET HEEL MOEILIJK HEBT. EN BEDANKT VOOR DE TIP. IK HAD OOK IN EERSTE INSTANTIE HET 1E EITJE EVE WEGGEHAALD, EN IN EEN SCHAATLJE MET WATTEN GELEGD, WANT ZE HAD DEZE OP DE GROND GELEGD, OMDAT DE BROEDKAST WEG WAS, NU DACHTEN WE DAT HET BETER ZOU ZIJN, ALS WE HET EITJE GEWOON WEER DE BROEDKAST ZOU LEGGEN, EN ZE GINGEN ER OOK GELIJK IN, NU VERWACHT IK VANDAAG HET 2E EITJE, DUS IK BEN BENIEUWD. WE GAAN INDERDAAG MORGEN DENK IK DE BROEDKAST OVERHANGEN EN DAN HANGEN WE HEM IN DE BINNENVOLIERE, EN HOUDEN WE DE INGANH NAAR DE BUITENVOLIERE NOG EVE DICHT, ZODAT ZE DAN EERST HAAR 3 E EITJE OOK IN DE BROEDKAST GAAT LEGGEN. DAT ZE EERST EVE KUNNEN WENNEN AAN AL DAT NIEUWS. IK BEN BENIEUWD OF ALLES GAAT LUKKEN, HET ZOU WEL ERG GAAF ZIJN ALS DAT ZO IS. JULLIE HOREN HET WEL. GROETJES DAAN.