Eten blijft in de onderkant van de snavel zitten

Gestart door ♪ Marlies, 28 juni 2005, 06:46:29

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Wij hebben een swift parkiet waarbij het eten in de onderkant van de snavel blijft zitten . Volgens de DA is er tijdens het eten iets in z'n vlees geprikt en vast blijven zitten en dat is gaan ontsteken. Ze heeft het vorige week helemaal schoongemaakt en ik verder iedere dag nog een keer of wat. Het verbeterd echter niet. Ben gisteren terug geweest naar de DA en toen heeft hij een spuitje antibiotica gekregen . Dit moet ik nu zelf nog 10 dagen doen en ik moet hem voeren met een kropnaald (ENG)
Vraag : heeft iemand op het forum zoiets weleens meegemaakt en wat hebben jullie eraan gedaan. De DAhad dit nog niet mee gemaakt.

tommy

Hoi

Hoe oud is de vogel?

Naar welke dierenarts ben je geweest?

En het voeren met een kropnaald is best lastig als niemnad het je voor gedaan heeft hoor.

Antibiotica geven voor voer dat onder in de snavel blijft zitten vind ik een beetje mis geschoten.

Ze kunnnen beter uitzoeken waarom dat voer daar blijft zitten.

Als ik jou was zou ik een dierenarts zoeken met vogel ervaring.

Ik heb ook wel eens met een jonge kanarie gehad dat ze de zaadjes nog niet goed pelde en dat er dan een zaadje in de snavel bleef vast zitten.

Misschien is dat bij jou ook wel zo.

grt annemieke

♪ Marlies

Citaat. Volgens de DA is er tijdens het eten iets in z'n vlees geprikt en vast blijven zitten en dat is gaan ontsteken. Ze heeft het vorige week helemaal schoongemaakt



Het is een vogel van ruim een jaar oud.
Het voeren met de kropnaald heeft ze natuurlijk voorgedaan.


Snoop en vinnie

hoi,
ik zou dokter Feld ff bellen, je hebt niks te verliezen! ::)
hier links moet je ff naar het topic van dierenarts en dan zie je het nummer van dokter Feld.
SUC6,
Shirak

Snoop en vinnie

nou hier heb je ook metteen het nummer:
Tel 033-2864772

Valerie

Weet je al meer?
Ikheb zelf geen ervaring hiermee, dus kan je jammer genoeg ook niet helpen.  ???



♪ Marlies

 De swift krijgt nu elke dag een prikje met antibiotica, hij is heel levendig en begint ook weer wat te eten. Ik denk dat als de ontsteking weg is dat het dan weer snel beter met hem zal gaan. Ik maak nog wel elke keer z'n snavel schoon.
Hij ziet er gelukkig niet ziek uit en zit ook niet bol of op de grond.