18 april 2024, 03:16:27

Eerste nestje van dit jaar!

Gestart door Mandy, 28 februari 2003, 22:10:33

« vorige - volgende »

Speedy

Geweldig Mandy,

Jeetje wat leuk, ik denk dat het bij mij volgend jaar pas zal gaan lukken, want Punky is er nog te jong voor, Yellow zit regelmatig op haar te rijden, hij verkracht Punky gewoon.


Mandy

23 maart 2003, 19:56:53 #31 Last Edit: 23 maart 2003, 19:58:39 by Mandy
Zwartje & Japie-jo hebben vandaag hun eerst jonkie gekregen!  ;D
Hij was bezig uit het ei te kruipen en toen heb ik snel een paar foto's gemaakt van de eerste minuten!




Het wordt wel spannend hoe de ouders het er vanaf gaan brengen, want dit is hun eerste nestje, dus ik hoop dat ze hem goed zullen voeden... :-/
Er liggen nu nog 4 bevruchte en 1 onbevrucht ei bij.  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

24 maart 2003, 16:06:45 #32 Last Edit: 24 maart 2003, 16:09:18 by Mandy
Gelukkig dacht ik vanochtend...
Ik ging met de instelling kijken dat het jonkie van Zwartje&Japie-jo misschien was overleden, maar hij leeft nog!  :) Hij had maar een beetje eten in z'n krop, maar goed hij heeft iets gehad en de ouders weten dus dat en hoe ze moeten voeren. Later hoorde ik 'm flink piepen toen ie weer te eten kreeg, dus dat komt wel goed gelukkig. ;D Je kan ook hier goed het witte eitandje op de snavel zien zitten.



Ook met de jonkies van Pino & Marrie gaat het goed!


En ook met deze drie knapperds van Jut & Jil!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Zucht)))))) wat een moppies.
Zo leuk om dit te zien zo.

murphy

Hai Mandy,
Gefeliciteerd met je prachtige kuikens;voor mij is het nog niet zover ik nu al 2onbevruchte eitjes dus ik denk dat dit een schijnzwangerschap was of iets..
In ieder geval veel geluk met die van jou!!
Groetjes Milena en Murphy & NEmoo

Mandy

27 maart 2003, 14:52:37 #35 Last Edit: 27 maart 2003, 15:00:09 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ik maak me een beetje zorgen, want het 2e jonkie van Zwartje&Japie-jo heeft bijna niets in de krop (links op de foto) terwijl de 1e een volle krop heeft... :( en ik hoor dat de derde al onderweg is (druk aan het piepen en bewegen in het ei). Ik hoop dat nu ik net vers eten neer heb gezet hij daar ook iets van binnen krijgt, hij was gelukkig nog wel erg levendig en bewegelijk dus hopelijk bedelt hij hard genoeg...

Met de jonkies van Pino&Marrie gaat het goed!

Alleen waar ik al bang voor was; ik denk dat Truus (het eigenlijke vrouwtje van Pino) binnenkort eieren gaat leggen, want ze is druk bij de blokken aan het zoeken, hard aan het krijsen en nogal agressief naar de anderen toe. Ik ben bang dat ze in het blok van Pino&Marrie wilt gaan en die jonkies iets aan doet daar het eigenlijk haar jonkies niet zijn... :(
Ik hou het maar goed in de gaten.

Met de jonkies van Jut&Jil gaat het ook goed! De oogjes beginnen al een beetje open te gaan.

En het allereerste grasparkietje is geboren (van Tweety&Whoopy), zoals je ziet hebben die bijna geen dons en zijn 2 keer zo klein, bijna de helft van mijn duim. En boven verwachting heeft deze al iets in z'n krop, dus dat is een goed teken.


Ik zal over een paar dagen pas weer foto's plaatsen anders is er straks geen plek meer op de site voor andere foto's! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

28 maart 2003, 15:19:40 #36 Last Edit: 28 maart 2003, 15:20:25 by Mandy
In de veronderstelling dat het 2e jonkie van Zwartje&Japie-jo niet meer zou leven en ik al van alles aan het bedenken was om het 3e jonkie te redden keek ik verrast op om te zien dat het 2e jonkie nog leefde en een mooi gevulde krop had en ook het 3e jonkie dat inmiddels is geboren heeft eten in z'n krop! ;D
Poewee...gelukkig zeg, weer een hele opluchting, ze verzorgen hun 3 jonkies goed en nog 2 bevruchte eitjes gaan van de week uit komen, dus ik heb weer goede hoop. Het is wel veel voor een eerste nestje, maar zo te zien zijn het dus toch goede ouders. ;)
Met de andere jongen gaat het ook goed!

Ook met dat grasparkietje dat gisteren is geboren! :)
Een ander koppeltje heeft ook voor het eerst een jonkie gekregen vandaag, maar die had nog niets in de krop...ff afwachten maar... :( Misschien een leuk weetje voor degene die dat nog niet wisten; grasparkietjes draaien de jongen op hun rug en gaan ze dan voeren. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

Ooooooh zo schattig!

Nog veel geluk met de jonkies van je valken!

groetjes Yent'l

Mandy

29 maart 2003, 22:47:36 #38 Last Edit: 29 maart 2003, 22:53:30 by Mandy
Ze doen het allemaal goed! ;D
Hier de jonkies van Jut&Jil, ze hebben de oogjes al open en de grijze puntjes van de kuifjes komen al tevoorschijn! Op de foto zie en hoor je ze bijna sissen  :D ook is goed te zien dat ze heel wat af poepen met z'n allen in zo'n blok! De ouders boetseren dat tegen de wand omhoog zodat de jongen er niet in bevuild raken, had ik eergisteren nog schoon gemaakt! Ik zal het al snel dagelijks moeten doen, de 5e is al onderweg en was om 17.00 druk bezig om het ei open te breken. :)

Hier zie je de jonkies van Pino&Marrie, ook die beginnen langzaam de oogjes te openen en de kuifjes komen tevoorschijn. Dit zijn grijze puntjes dus een lutino zit er al niet tussen, maar misschien wel een bonte net als Pino?

En ook met de jonkies van Zwartje&Japie-jo gaat het gelukkig goed, ze krijgen goed te eten! :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

29 maart 2003, 22:55:07 #39 Last Edit: 29 maart 2003, 22:57:18 by Paul
Hoi Mandy,
Ik kijk altijd naar je berichten en vind de foto's heel erg mooi die erbij staan.
Heel schattig dat nestje van de witmaskers en heel speciaal dat er zelfs nog 2 eitjes bij liggen die nog moeten uitkomen.
Ze zien er in elk geval heel erg goed uit dus die zullen snel groot zijn :-)
Van Pino en Marie zien ze er ook heel schattig uit :-)
Ik hoop in elk geval dat je meer succes hebt als ik tot nu toe dit jaar maar ik ben al blij als er eentje per nest het haalt en zeker omdat dit voor beide ouders de eerste keer is.

groetjes,  Paul

zotte_thomas

hey mandy veel geluk met je jonkies... :)

kheb nog een vraag:welk nestmateriaal gebruik jij??ik gebruik nu potgrond met houtkrullen...is dit goed?
Zitten bij jullie alle koppels bijeen?ik heb 2 (toekomstige) :-/ koppels bijeenzitten in een voliere en 1 koppel zit al veel in een nest(samen dan he)maar die 2 andere valken zitten niet eens samen heeft dat iets te maken met het feit dat ze samen met een ander koppel zitten??

daag

Mandy

Dank jullie wel. ;)

Van die 2 eitjes van Jut&Jil komt er nog maar 1 uit (is onderweg... :)), want die andere is onbevrucht. Bij Zwartje&Japie-jo komen er nog 2 uit en ligt er nog 1 onbevruchte. En bij Pino&Marrie lagen nog 2 onbevruchte en 1 bedorven ei, die heb ik vandaag weg gegooid, de uitgerekende datums waren al voorbij en die bedorven begon een beetje te stinken... :-/
Dus als het goed is komen er deze week nog drie jonge valkjes bij. Dan heb ik in totaal uit de eerste ronde van 3 koppels 12 jongen (Jut&Jil 5, Pino&Marrie 2 en Zwartje&Japie-jo 5)!
In mijn eerste en tweede kweekjaar van 2 koppels uit elk 3 rondes in totaal maar 5 jonkies... :( Dus dit lijken betere tijden te worden. :) Dus volhouden Paul en de rest die met kweken begint en met tegenslag te maken krijgt. ;)

En Thomas zoals je op de 1e foto van mijn vorige bericht kan zien gebruik ik houtzaagsel in mijn blokken en verder niets.
Mijn valken zitten bij elkaar in een voliére, de grasparkieten zitten nu voor het broeden in aparte kooitjes. Die andere valkjes van je zullen over een poosje misschien ook wel gaan broeden, ff afwachten maar. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cobie

Hoi Mandy.

Het word tijd dat ik ook iets van me laat horen, ik leesje verhaaltjes met veel plezier en kan uren naar de kleintjes kijken. Het is een prachtig gezicht. Ook heb ik meegeleefd toen je dacht dat er niet gevoerd werd, gelukkig voerden de ouders wel. Ik blijf kijken hier om op de hoogte te blijven van de jonge valkjes. Heel veel dank hiervoor en ga zo door.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

31 maart 2003, 20:23:00 #43 Last Edit: 31 maart 2003, 23:57:53 by Mandy
Hallo Allemaal, :)

Wat groeien ze toch hard zeg. Zo hard zelfs dat ik de eerste 2 jongen van Jut&Jil, vandaag 10 dagen oud, bijna niet meer kon ringen!(deed ik vorig jaar zonder problemen...) :o Het derde jonkie van 8 dagen oud kon ik wel goed ringen, dus ik doe het voortaan maar de 8e dag al proberen als tie er de volgende dag dan af ligt kan ik het nog opnieuw proberen. Kijk maar eens naar die 5 schatjes van ze, de kleinste ligt vooraan, wat een verschil hé. ;)

Hier kan je een ring om het pootje zien, voor 2003 zijn het dus blauwe ringen.

Ook de jonkies van Pino&Marrie doen het goed! Die zijn nu 9 en 8 dagen oud en zijn ook al geringd.

En de drie jongen van Zwartje&Japie-jo groeien ook goed, van die 3 eieren moeten er nog 2 uit komen (die andere is onbevrucht). De oudste van 8 dagen is ook geringd.

Het oudste jong van Zwartje&Japie-jo heeft best al donkere pootjes en nageltjes, dit heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien (die jonkies van Pino&Marrie hebben gewoon roze pootjes), vlgs. mij wordt dat een echte wildkleur.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

2 april 2003, 18:17:16 #44 Last Edit: 2 april 2003, 18:21:49 by Mandy
Zo we zijn weer een paar dagen verder en zo zien de oudste 2 van Jut&Jil er nu uit. Ook met de andere 3 gaat het goed. :)

En de jonkies van Pino&Marrie groeien ook goed. ;)

En de drie van Zwartje&Japie-jo zien er ook goed uit. ;D

Alleen maak ik me een beetje zorgen over de 2 bevruchte eitjes die er nog bij liggen. Ik hoor en voel niets terwijl de ene zondag en de andere dinsdag uit had moeten komen... :(
Ik wacht nog een paar dagen af, maar heb er geen goed gevoel bij... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl