23 mei 2024, 07:27:08

Bek- en verenrot

Gestart door Brede W, 27 juni 2005, 17:56:21

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Wendy,
Nou dan lopen er twee drastische dierenartsen rond. De mijne zat eerst in Amsterdam en nu in Naarden.
Hij is erg goed, maar we moesten veel:
- meteen over op pellets (wel via schema)
- geen aandacht geven als er gevraagd werd om aandacht
- niet op de schouder zetten en zeker niet op het hoofd
En dat voor een valkje. Tuurlijk hebben we wel opvoedkundige regels maar niet zulke. Als het nou een grijze roodstaart was, of een kakatoe dan kan ik me het wat strengere gedrag voorstellen.

Wat Feld betreft, ja ik heb alleen maar goede ervaringen. Aan de telefoon nam hij ook alle tijd (terwijl dat was voordat ik bij hem langs ging, dus ook volledig gratis!!), en de opname voor een week, en consult en medicijnen waren maar 52 euro. Terwijl Nezumi elke dag in een vernevelkooi moest. Dus hij probeert er ook geen slaatje uit te slaan!!
Maar je moet zeker contact met hem opnemen hierover. Niemand is onfeilbaar, iedereen kan van bepaalde dingen leren, toch?

Ik blijf voor jullie duimen hoor!!!!

Groetjes Gerda

Brede W

Citaat van: Gerda op  7 juli 2005, 14:23:57
Nou dan lopen er twee drastische dierenartsen rond. De mijne zat eerst in Amsterdam en nu in Naarden.
Hij is erg goed, maar we moesten veel:
- meteen over op pellets (wel via schema)
- geen aandacht geven als er gevraagd werd om aandacht
- niet op de schouder zetten en zeker niet op het hoofd
En dat voor een valkje. Tuurlijk hebben we wel opvoedkundige regels maar niet zulke. Als het nou een grijze roodstaart was, of een kakatoe dan kan ik me het wat strengere gedrag voorstellen.


Nou, dat klinkt als een broertje van! En bij Ozzie heb ik inderdaad strengere regels dan bij mijn valkjes, maar je kunt ook overdrijven. Mijn grijze zet ik gewoon op de schouder hoor en ik heb nog steeds twee ogen  ;) Ik let er wel goed op in welke stemming hij is, als hij opgewonden of juist angstig is dat mag hij niet op de schouder, maar verder wel. En voor parkietjes vind ik dat dat helemaal niets uitmaakt. Ik heb een valkje die zit letterlijk vastgeplakt aan mijn schouder.

Ik snap het ook niet wat dr. Feld betreft. Iedereen heeft zulke goede verhalen over hem, en terecht. Maar mijn ervaring is zo anders. Ik vond hem ook echt wel vriendelijk hoor, maar ons consult was wel alsof hij nog met de trein mee moest. Nou ja, ik zal het wel horen als ik hem opbel (wat ik dus doe als ik de uitslag heb).

Groetjes,
Wendy.

tommy

Hoi wendy,

Toevallig ben ik een paar weken geleden naar een symposium over bek en veer rot geweest.

Ik hoop van harte dat je echt vals alarm hebt.

Als het werkelijk zo is dan ben je dus je vogels kwijt.
Er is geen medicijn.
En geen behandeling.
Het enige humane wat je dan nog kan doen is euthaniseren.

Ik heb niet alles gelezen.
Bij welke dierenarts ben je nu.

De dierenarts die een deel van de lezing op haar schouders nam was Dr h. van der horst (hedwig).
Ik vond haar erg kundig over komen.
Zij stuurt inderdaad ook alles naar engeland.
Ze vertelde dat er een TE grote fout marge was in het onderzoek.
Dat dus ook onnodig verdriet kan doen of onjuiste blijdschap kan geven.

Waar heb jij je papegaai gekocht.

En denk je zelf dat je papegaai het heeft mee genomen het huis in of je valkjes.

Als je wil kan ik je een aantal artikels toe sturen.

Grt Annemieke

Brede W

Hoi Annemieke,

ik had inderdaad begrepen dat er een symposium geweest is. Via Pakara, is het niet?

Mijn laatste consult was dus bij dr. Hedwig en ik ben van plan bij haar te blijven. Zij stuurt inderdaad de testen naar Engeland, zij heeft zelfs gezegd dat ze voor ons deze test gratis wil doen, omdat onze vorige test in Nederland gedaan was (omdat deze in Nederland inderdaad een foutmarge van 25% heeft tegenover 2% in Engeland). Dat vond ik heel erg aardig!!!

Ik heb Ozzie bij RiJo in Maassluis gekocht en inderdaad kan de besmetting daar vandaan komen, maar ik gok dat de besmetting via mijn valkjes binnengekomen is. Twee van mijn valkjes heb ik namelijk bij een dierenwinkel in Apeldoorn gekocht.

Op dit moment wil ik nog niet aan euthanasie denken, omdat  er nog wel wat met pijnstillers gedaan kan worden. Bovendien is mijn indruk dat er op dit moment nog voldoende kwaliteit van leven is. Ozzie en mijn valkjes zijn nog dagelijks aan het spelen, Ozzie brabbelt veel en het valkje dat ziek was, knapt juist weer wat op. Maar t.z.t. is euthanasie wel onvermijdelijk ja.

Ik zou het wel fijn vinden als je mij die artikelen wilt doorsturen! Ik heb zelf al gezocht via Google, maar dat is veel van hetzelfde (dat artikel van dr. Hooijmeier) of juist tegenstrijdige informatie. B.v.d.!!

Groetjes,
Wendy.


tommy

hoi wendy,

Stuur je adres maar door via im.

Dan stuur ik je de copie toe tegen kostprijs.

grt Annemieke

Kirsten

Hoi Wendy,

Ik kom hier elke dag even lezen en hoop dat het lange wachten snel voorbij gaat en de uitslag negatief is,. Ik merk aan alles dat je erg veel van je dieren houd. Tussen al het verdriet door lees ik ook af en toe eens stukje genieten en dan vind ik er mooi om te lezen,.
Ik blijf duimen voor je en je lieverds

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Valerie

Waar in Apeldoorn heb je de valkjes gekocht? In die grote winkel, waar ze ook beneden de kooien hebben staan? Daar zag ik enkele maanden geleden 2 zwaar zieke vogeltjes op hun zij liggen.  :o Zou me niet verbazen moesten daar ziektes vandaan komen.
Ik hoop dat er ooit een verbod komt op de verkoop van dieren in een winkel.

Ik blijf aan je denken. Weet je volgende week de uitslag of pas de week erop? Tijd gaat traag op zo'n moment eh.  :(



Brede W

Citaat van: Valerie op  8 juli 2005, 22:39:19
Waar in Apeldoorn heb je de valkjes gekocht? In die grote winkel, waar ze ook beneden de kooien hebben staan? Daar zag ik enkele maanden geleden 2 zwaar zieke vogeltjes op hun zij liggen.  :o Zou me niet verbazen moesten daar ziektes vandaan komen.


Nee, niet die winkel. Ik heb daar ooit stage gelopen en zal daar nooit een dier kopen. Daar ging wekelijks wel een konijn/knaagdier dood. En met de vogels was het niet veel beter gesteld, maar daar hadden ze er niet zo veel van. En  het deed de eigenares vrij weinig. Maar goed, ik denk dat die dierenwinkel (die tegen de Oranjerie aanzit) waar ik mijn valkjes vandaan heb eigenlijk niet veel beter is. Ze hebben wel ara's, maar verkopen geeneens pellets.

Ik zou de uitslag in de tweede helft van volgende week moeten krijgen, maar het kan misschien wat langer duren i.v.m. drukte bij dat lab. Het wachten duurt echt enorm lang. Gelukkig knapt mijn valkje dat een darminfectie heeft wel wat op. Dat is toch wel een opluchting op het moment!!!

Brede W

Het is inmiddels ruim twee weken verder en ik begin nou wel heel erg uit te zien naar de uitslag. Ik hoop dat ik hem nog wel voor het weekend heb.

Bij 1 van mijn valkjes, Hugo, heb ik gister een veer gevonden die (minimale) bloedsporen had, ook zijn zijn nieuwe staartveren heel erg smal. Dit heeft weer voor wat extra piekeruurtjes gezorgd.

Verder is er op dit moment weinig nieuws te melden, maar ik laat het weten zodra ik de uitslag heb.

Gerda

Hoi Wendy,

Elke keer als hier iets gepost wordt krijg ik een melding, dus dan kijk ik snel of er al nieuws is.
Vreselijk he dat wachten? Je kunt dan niets doen, alleen maar hopen op een goede uitslag.
Maar je hebt het langste gedeelte van het wachten erop zitten. Nog even volhouden!!

Groetjes Gerda

Valerie

Jeetje, wat duurt dat wachten lang.  :(

Die ene bij de oranjerie is ook erg vies en slordig. Die man rookt daar gewoon sigaren, terwijl de vogels in een hoekje staan en geen verluchting hebben. Ik heb er nooit iets gekocht. Ben destijds met lege handen buitengestapt omdat ik er niet tegen kon.



Brede W

Citaat van: Gerda op 13 juli 2005, 13:57:21
Elke keer als hier iets gepost wordt krijg ik een melding, dus dan kijk ik snel of er al nieuws is.

Hmm das wel handig dat je telkens die melding krijgt (ik loop nog ouderwets de topics na). En lief van je dat je telkens kijkt of er nieuws is.

Citaat van: Valerie op 13 juli 2005, 14:07:37
Die ene bij de oranjerie is ook erg vies en slordig. Die man rookt daar gewoon sigaren, terwijl de vogels in een hoekje staan en geen verluchting hebben. Ik heb er nooit iets gekocht. Ben destijds met lege handen buitengestapt omdat ik er niet tegen kon.

Tja, het is eigenlijk een rare, klant- en dieronvriendelijke zaak. Achteraf ook behoorlijk stom van me dat ik daar twee valkjes gekocht heb  ::) :-X
Dat de vogels achter glas zitten, hebben veel dierenwinkels tegenwoordig (omdat vogels in een afgeschermde ruimte moeten zitten), maar het is een weinig charmante oplossing. Hoppa een plaat glas ervoor en ze zijn klaar. Die ara's zitter er trouwens niet veel beter bij...

Groetjes,
Wendy.

Valerie

Ik vraag me af of die ara's ooit wel eens de kans krijgen de cleugels te strekken.  :-\ Hoe houden ze het uit, of haalt die man om de zoveel andere, als een ara sterft van te weinig beweging?  >:(



Brede W

Citaat van: Valerie op 13 juli 2005, 16:32:59
Ik vraag me af of die ara's ooit wel eens de kans krijgen de cleugels te strekken.  :-\ Hoe houden ze het uit, of haalt die man om de zoveel andere, als een ara sterft van te weinig beweging?  >:(


Deze ara's zou je bijna uit medelijden kopen... maar dat is wel de slechtste reden om een vogel aan te schaffen.
Dan zit die timneh-grijze in die kroeg aan het kanaal er beter bij (als je die kent). Die staat nog wel eens buiten en zit ook vaak los op de kooi. Maar ook een kroeg is niet ideaal.

Valerie_nietingelogt

Nee, die ken ik niet. Zo bekent ben ik niet in Apeldoorn. Ken er 3 dierenwinkels, 2 in't centrum en een vlak bij Hofveld.