21 augustus 2025, 06:57:18

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,
dank je wel voor het erop zetten :-*
Msn doet het niet en ik upload altijd via die site dus dat ging nu ook niet.

Ik heb de blokken opgehangen zoals je kunt zien en ze zijn allemaal lekker op de versiertoer,erg gezellig ;D
Ze hebben het heel erg naar hun zin in de voliere want ze kunnen lekker klimmen maar ook lekker vliegen,dat is weer goed voor de conditie.
ikheb gister een touwladder gemaakt van de oude klimboom en daar word ook heel veel gebruik van gemaakt dus al het werk niet voor niks geweest.

ook zijn de blauwe grasparkietjes(miep en dirk) weer broeds,van de week waren ze al heftig aan het wipwappen en vanmorgen zag ik een ei in dr buikje en die heeft ze dus vanmiddag laten vallen in de voerbak,kapot.
Dus die zitten nu apart in een kooi met blokje zodat ze het af mogen maken en kijken of het wat word.

afwachten dus maar weer hier.
groetjes eefje

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe volière ! Mooi hoor !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
dank je,ik ben er ook heel erg blij mee,het heeft me wel een hoop tijd gekost,om te halen waren we al 4uur kwijt en toen het opzetten en inrichten maar dat kon pas nadat de oude voliere gesloopt was en dat was meer werk dan we dachten :-X

maar hij staat en ik ben er echt super blij mee.
groetjes eefje

Karin

Bezorgde ze niet ? Die van mij is thuisbezorgt en dat koste me niet meer dan ik aan benzine kwijt was geweest  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb hem bij een particulier vandaan dat scheelde me 2tot300euries maar dan wel zelf ophalen.
dan nog was ik goedkoper uit dan dat ik hem bij een bedrijf had besteld.

deze heeft ons225 gekost en de goedkoopste offerte van bedrijven was 450 dus ja dan is de keus snel gemaakt.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

heb ik weer :D ik 2vrouwen voor de vrijgezellige mannen kopen en wat gebeurt er,2van de vrijgezellen worden partners :-X Teun en Vito vinden elkaar ineens heel erg leuk en kijken dus niet meer naar de vrouwen,sterker nog,als die interesse tonen dan jagen ze ze weg >:(

Sjaan en Stitch hebben wel een blok uitgezocht dus nu maar wachten wat ze gaan doen en of ze wat gaan doen.

Dazzle en Luna zijn er nog niet helemaal uit maar dat komt ook een beetje omdat Paco een crush heeft op Luna dus die zit er steeds bij,ze maken geen ruzie maar ze vinden het ook niet echt leuk geloof ik.

ik laat ze maar aanrotzooien en zie wel hoe het gaat lopen,er word gelukkig niet gevochten wat vorige keer wel gebeurde,de bloedspetters zaten toen overal :o :-X

groetjes eefje

Maarten

Ha Eefje,
Je bent weer lekker bezig, nieuwe vogels en een voliere... Vraagje, de bonte en het lutino vrouwtje (via Iwan) die zijn sinds een dag of 3 ineens aan het paren. Dus toch eindelijk een stelletje? Kan ik nu eieren gaan verwachten? Dan moet ik denk toch wel een blok gaan aanschaffen? Ik heb nog lekker een weekie vrij.... :D
Groetjes.....
Maarten

eefje nieuwenburg

He Vakantieganger!!
tijd niks gehoord van je.

gaat goed hier hehe ja nieuwe vogels komen er nu niet meer en die voliere is ook een blijvertje.

Het kan idd dat de pop nu eitjes gaat leggen maar dat hoeft niet persee.
Wil je dat ze eitjes gaat leggen zou ik een blok geven want wellicht gaat ze ze gewoon op de bodem leggen deed ze bij de vorige eigenaar toch ook?
het is een afweging die je zelf moet maken,ik weet niet wat je wil.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Ik heb een postduif gevonden die graatje mager is en nu ga ik wel de instanties proberen maar weten jullie wat ik dat beestje nu te eten kan geven?
hij heeft al brood en trosgierst van me gekregen en wat valkparkieten zaad maar dat eten ze normaal natuurlijk niet dus als iemand wat weet dan hoor ik dit graag.

ook vraag ik me af hoe ik achter de eigenaar kan komen,hij is geringd en heeft een zender om(denk ik)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb ondertussen de eigenaar gevonden en hij word zometeen al opgehaald gelukkig want ik weet echt niet wat ik met zo'n beestje aanmoet  ::)
ik heb er de ballen verstand van  ::)

eind goed al goed.
groetjes eefje

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

eefje nieuwenburg

ik had van de week een ontlastingmonster opgestuurd naar dr.Feld omdat Duca of Balou zulke zure ontlasting had(stonk echt)
nou ze heeft dus een zware darmontsteking en daar gaan we maar een kuurtje tegenaan gooien.
het was goed te behandelen dus het zal uiteindelijk wel goedkomen maar ik baal hier wel van,nu moet ze voorlopig dus nog even apart blijven en Balou dus ook maar die word helemaal gek in die gabber kooi en wil graag naar de rest toe.
Nou ja hij moet nog even 2weekjes doorbijten en dan kunnen we kijken wat we doen.

weer wat achter de rug,er komt vanzelf een dag dat ook hier alles gewoon goed zal gaan ;D

groetjes eefje

Caroline

Sterkte!!

Beterschap voor Duca.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

eefje nieuwenburg