21 augustus 2025, 04:13:55

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

valkje-willeke

hoi eefje, heb er gisteren een in de dierenwinkel gekocht, het is een popje hoop ik ze is wel heel erg leuk,ze was net 2 kleine weekjes daar en komt van een kweker.

de grasparkietjes zijn vanaf vandaag in hun nieuw onderkomen, en ze vinden het fantasties, nu maar hopen dat de buren dit niet storend vinden, hebben er wel een slotje op gedaan voor de zekerheid.stuur je de foto per mail week niet hoe ik ze moet plaatsen
gr willeke

eefje nieuwenburg

Hoi Willeke,

ik heb je foto's wel gehad maar ik kan niet uploaden,weet niet wat het is.
heb je zelf een site waar je je foto's neer kan zetten?want dan kun je ze daar zetten en dan weer opslaan op je pc,dan zijn ze meestal automatisch verkleind en dan kun je ze door middel van de upload button hier weer neer zetten,je moet dan 2keer de site openen,in de 1 zet je je bericht en op de andere site klik je de upload button aan,er staan nog meer tips over hier op het forum maar weet even niet waar sorry :-\

Ik ben vandaag met Duca naar dr.Feld geweest vanwege het feit dat ze wat dun overkwam en ook omdat ze dit al een poosje heeft en de kwaliteit van haar staart werd om te huilen dus dr.Feld heeft haar een roesje gegeven en toen de stompjes eruit gehaald en nu moet ze osteovit krijgen en dan moet het allemaal weer goed komen.
dat ze wat dun oogde kwam omdat ze idd doorde lange snavel slecht kon eten maar ook omdat ze niet vliegt en dus geen spiertjes kweekt bij de borst,verder was ze gewoon gezond en niks mis mee :D gelukkig maar.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ja ik kan weer uploaden dus Willeke,hier komen je foto's ;D

je nieuwe valkje

groetjes eefje

valkje-willeke

hoi eefje, bedankt voor het erop zetten .
heb het jonge popje apart gezet want deze is niet tam en bijt kijhard en laat niet los, ga haar nu proberen door via mijn hand te voeren en haar dan tam te krijgen, ze zit nu apart.

hebben voor in de buiten voilere 2 bourk parkieten gekocht in almere bij een mevrouw ank die er een heleboel heeft, erg leuk om te zien.

tip welkom g willeke

eefje nieuwenburg

16 juli 2006, 13:58:27 #664 Last Edit: 16 juli 2006, 14:19:10 by eefje nieuwenburg
hoi Willeke,
je kunt de nieuwe valk met trosgierst heel erg goed tam krijgen(over het algemeen)
dan moet je dat dus niet meer standaart in de kooi hangen maar alleen aanbieden als je met haar aan het oefenen bent.
op het forum hier staat een stappenplan waar je hele goede tips kunt weghalen.Oh ja,heeft ze nou een ringetje om of niet en wat voor kleur heeft die ring?nem nieuwsgierig hoor van daar al die vragen ;D
hebben je buren nog niet gereageerd op de voliere?
ik hoop dat ze lekker dr mond houden zodat jullie lekker van je vogeltjes kunnen genieten!
heb je nu je kamervoliere nog of is die verkocht?
groetjes eefje

valkje-willeke

hoi eefje, nee ze heeft geen ringetje om, worden de mannen bij jou rustig nu er popjes bij zijn, coco nog steeds niet, hij is nog steeds op mij gefocusts.

wij willen de buiten voliere toch uitbouwen, met een tussen deur erin,

de binnen voliere is verkocht !!

ga pinky proberen met trosgierst en voer tam te maken

gr willeke

eefje nieuwenburg

Hoi willeke,

ja bij mij zijn de mannen stiller als ze een vriendin hebben ;D
daarom wil ik ook persee voor elke man een pop hebben.

het zal even duren voor coco gewend is aan het nieuwe valkje.
geef het de tijd,maak haar eerst tam en laat coco af en toe eens bij haar op de kooi kijken(dus coco even los en zij niet)
als ze tam is kunnen ze samen los en gaat dat goed dan kunnen ze samen in de kooi en dan gaat de rest vanzelf.
jammer dat ze niet geringt is,misschien had je dan meer geweten.
groetjes eefje

valkje-willeke

hoi eefje, schrik niet maar heb mijn valkies op internet gezet, wordt gek van de herrie, wil helemaal stoppen er mee.

gr willeke

eefje nieuwenburg

Hoi Willeke,
wat jammer zeg :'(
had het zo leuk gevonden als het toch gelukt was maar ja je moet natuurlijk wel gewoon normaal kunnen functioneren en als dat niet meer gaat dan moet je een oplossing zoeken.
je weet van coco het geslacht dus dat zal heel veel schelen maar van je 2e weet je dat niet dus zeg dat er wel bij aan de eventuele koper anders moet het beestje straks voor de zoveelste keer verkassen en das ook sneu.
ik hoop dat ze een goed huisje vinden,heb je ze hier al neergezet?op de verkoopsite?
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Nou ik had al een tijdje geen nieuws en dat is dan goed nieuws zullen we maar denken ;)
maar nu heb ik wel nieuws en ooknog goed nieuws,
vandaag komen er 2popjes bij,beide wildkleur en split voor bont(1tje ook voor lutino)
deze popjes zijn voor Teun en Paco,paco heeft het wel nodig want die zit steeds tussen dazzle en luna in dus ik hoop dat ie op slag verliefd word ;)

Vito en Snowey zitten apart met een blok.ik wilde niet meer kweken maar omdat ze anders geen interesse in elkaar tonen moet het maar even zo.
Vito was het er eigenlijk niet mee eens en schreeuwde nog harder dan ie al deed maar het lijkt te gaan lukken want ze zitten af en toe al lekker te knuffelen :D

Ook zitten Duca en Balou bij elkaar,Duca moest apart vanwege de osteovit maar ze zat steeds als balou zat te zingen zo vreselijk te roepen dat ik Balou er bij heb gezet en die 2 zijn helemaal gek op elkaar,zo lief :-*

nou ja ik zal van de week weer eens foto's maken maar nu hou ik alle gordijnen dicht want anders word het daar veel te warm voor ze.

groetjes eefje

Karin

Hoi Eefje,

Ik wil je niet teleurstellen, maar een popje kan geen split zijn voor lutino  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
oke nou dan was het de vader waar het jong het van had ;D
geeft niks geen teleurstelling zolang ze maar split voor bont blijft ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Pff hebben wij weer,het word vandaag echt megawarm en wat gaan wij doen?
2uur heen en 2uur terug in de auto zitten om een voliere op te halen,lekker uitgezocht weer >:( ;D

nou jullie zien vanavond de foto's wel.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Hij staat maar ik kan geen foto's uploaden dus het zal wel even duren,maar het is wel een joekel zeg,veel meer ruimte en bijkomend voordeel is dat de vogels zo onder de indruk zijn dat ze niet meer schreeuwen ;D
gelukkig maar want ik heb met dit warme weer 24uur per dag hoofdpijn en dan word je niet blij van die schreeuwerds..... ::)

groetjes eefje

Riny

28 juli 2006, 17:53:43 #674 Last Edit: 28 juli 2006, 17:58:12 by Riny

Hoy Eefje
gefeliciteerd met je nieuwe voliere.
Het ziet er erg mooi uit.
Groetjes Riny :D