6 mei 2025, 14:50:14

Witmasker

Gestart door Jacoba, 6 november 2005, 10:40:15

« vorige - volgende »

Jacoba

Dit zijn twee Witmaskers maar het popje is die nou spilt voor Fallow of Cinnamon?

Tjerk Voortman

Kirsten

Hoi Tjerk,

Volgens mij is ze gewoon Cinnamon en dus geen split.
Een cinnamon witmasker dus :D Of het komt door de belichting?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Jacoba

6 november 2005, 10:49:01 #2 Last Edit: 6 november 2005, 10:53:09 by labrador
Dat komt door de verlichting.
De twee valkparkieten op de foto hebben bovnndien bijde rode ogen dus dan kan het toch geen Cinnamon zijn.
De moeder was Albino.
De vader was Witmasker.
Als je het dus goed hebt is het een Witmasker Cinnamon Gepareld.

Bedankt.

Kirsten

Ondanks de belichting zou ik normaal gesproken het inderdaad een cinnamon geparelde witmakser pop vinden,. Maar is ze in het echt dan net zo donker als de geparelde die erachter zit? en hoe oud is ze?

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Citaat van: labrador op  6 november 2005, 10:49:01
Dat komt door de verlichting.
De twee valkparkieten op de foto hebben bovnndien bijde rode ogen dus dan kan het toch geen Cinnamon zijn.
De moeder was Albino.
De vader was Witmasker.
Als je het dus goed hebt is het een Witmasker Cinnamon Gepareld.

Bedankt.

Ook zal de vader een split cinnamon en gepareld moeten hebben anders komt er zo ie zo geen geparelde cinnamon jongen uit

Groetjes weer

Jacoba

Ze is niet net zo als de witmasker die er achter zit.
Maar als ze toch rode ogen heeft dan kan het toch geen cinnamon zijn. De vader was een gewone witmasker en de moeder albino daar kwam deze pop uit ze is nu ± 7 maand.

Tjerk Voortman

Kirsten

Hoi Tjerk,

Als de vader een witmasker is en de moeder een Albino, dan komen daar enkel witmasker jongen uit. De mannen hebben dan wel een split lutino. Dus dat verklaart niet waarom ze gepareld zijn?,. Dat kan alleen als de vader split gepareld is. Ook de albino moeder zou een geparelde kunnen zijn overigens.
Ik vind haar wel al een vrij witte kop hebben, is ze al in de rui geweest? en heeft ze parels verloren?

Ook zie ik op de foto geen echte rode ogen?,. Als ze die heeft kan ik dat niet verklaren. Bij een split fallow of cinnamon hebben ze geen rode ogen.

Hieronder nog even een foto van mijn fallow man, hier kan je de rode ogen goed op zien.

Groetjes
Kirsten

Jacoba

o.k bedank dan ze het wel witmasker cinnamon gepareld zijn.
ik heb de oudrs zelf gezien maar de ouders zullen bijde wel split geweest zijn.

Kirsten

Hoi Tjerk,

Hier links kan je onder mutaties een mutatiecalculator vinden, zo kan je bijvoorbeeld kijken welke jongen er uit een koppel kunnen komen,. Overigens kan een pop geen split zijn voor gepareld, cinnamon, lutino of geelwang,.

Groetjes en graag gedaan
Kirsten :D

Tara

Hoi,

hoe weet je trouwens zo zeker dat het man en pop is? Ze lijken nog zo jong... Misschien door de kweekresultaten die de eigenaar van de ouders heeft berekend?

In elk geval, volgens mij is dat valkje cinnamon gepareld witmasker en als ze split zou zijn en werkelijk rode oogjes heeft, dan voor fallow, wel een gave split vind ik persoonlijk voor zo'n mutatie.

Groetjes, Tara

Jacoba

Ik weet dat zeker doordat het mannetje zich echt macho tegenover haar maakt. En het vrouwtje en het mannetje nu al een koppel zijn ze zijn nu ± 7 á 8 maand oud.

Ja, dat zou inderdaas wel gaaf zijn zo´n spil of is ze dan split voor albino. De moeder was overigens albino. In elk geval Bedankt.

Tara

Hoi,

een witmasker kan nooit split zijn voor albino, en een popje ook niet. Waarom niet?

Albino's bestaan niet onder valkparkieten, het zijn 'Witmasker Lutino's'

De 'albino' bestaat uit de twee mutaties Witmasker & Lutino. Een witmasker op zich kan geen split zijn voor Witmasker. Een mannetje kan daarentegen wel split zijn voor lutino, maar een popje niet.

Dus jouw popje kan onmogelijk split zijn voor witmasker (daar ze zelf één is) en onmogelijk voor lutino (daar ze een popje is en niet split kan zijn voor lutino)

Snap je?

Groetjes, Tara