28 april 2024, 07:24:21

huisvesting

Gestart door Stella, 4 juli 2005, 14:47:44

« vorige - volgende »

Stella

Hallo,

Ik heb sinds kort een gewoon parkietje bij mijn 2 valkparkieten zitten in een kooi van h65xb65xd35.Gaat heel leuk.
Nu heeft een vriendin van mij een valk maar die zijn ze liever kwijt dan rijk. Wij willen wel proberen of deze erbij kan maar dan is het hok veel te klein. Een kamervoliere vind ik wel mooi maar is moeilijk te verplaatsen naar de tuin ivm de grootte, maar kan ik ook overgaan op een zogenaamde "Jockkooi" of zo, in ieder geval een papegaaienkooi of zijn de tralies daarvan met teveel tussenruimte????
Kan iemand mij alsjeblieft goed advies geven,

alvast bedankt,

Stella

Kirsten

Hoi Stella,

Je hebt de jockkooien ook met wat minder tussenruimte tussen de tralies, dus moet heel goed kunnen hoor.
Je kan op marktplaats kijken, aangezien er daar vaak leuk geprijste tussen staan.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Agnes

Hoi Stella,

Als je een kamervoliere toch leuker vind, dan kun je de oude kooi misschien gebruiken voor buiten.

Dit doe ik ook, en dat gaat prima. De kooi is misschien dan wel een beetje krap, maar hoelang en hoe vaak zet je een kooi nu eenmaal buiten?
Het is alleen als het lekker weer is, en voor die korte tijd kan het misschien wel (als ze geen ruzie maken natuurlijk ;))

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.