12 mei 2025, 14:43:19

wildkleur

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:51:37

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

wij hebben van de week wildkleur jongen gezien in een dieren winkel en hebben ons af staan vragen wat nou het geslacht van de jongen was.
ze waren niet allemaal even donker van kleur en sommige hadden meer grijs dan de andere,kun je bij jongen van 6weken nergens aan zien of het een man of een pop is?
Of kun je het soms wel zien?
ze hadden nl niet allemaal een gele kuif ,2 hadden iets meer grijs in de kuif maar ze hadden wel allemaal een visgraat motief in de staartveren.
ben gewoon nieuwsgierig of jullie wel eens gokken.
groetjes eefje

Karin

Nee, bij de wildkleur zul je moeten wachten tot hij / zij gaat ruien of wanneer het een man is het als een macho gaat gedragen  ;D Ik wil wel gokken hoor... een pop  ;D ;D ;D Heb ik 50 % kans goed te zitten  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

jaja zo kan ik het ook haha.
ik dacht dat de kenners het misschien konden schatten maar goed helaas afwachten dus.
ze hebben dus allemaal dat visgraat motief op hun pootjes en staart en ik heb ergens gelezen dat dat dus bij de mannetjes verdwijnt en bij de vrouwtjes blijft....toch?
en net zoals de kuif maakt het niet uit hoe die er nu uit ziet?die verandert ook nog?
groetjes eefje

Karin

Bij wildkleur zien alle jongen eruit als een pop. Als ze volwassen worden krijgen de mannen een knalgele kop en het visgraatmotief verdwijnt. Ben benieuwd of ik goed gegokt heb  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

oh je word straks toch op de hoogte gehouden van het wel en wee in huize schaap(als we getrouwd zijn 8)) dus dan zie je het vanzelf ben ook wel benieuwd.
maar met het gedrag kun je daar als iets uit opmaken als ze nog zo jong zijn?
want poppen zouden niet zo schreeuwen maar toen het :P uit het hok gehaald werd kon het toch wel behoorlijk schreeuwen of is dit altijd?
en later toen het onze eerste valk hoorde  ging het ook behoorlijk tekeer maar in de winkel liet het zich helemaal niet horen,de andere 3 walsten zo over het heen.
groetjes eefje

Karin

Nee , het gedrag is ook gelijk als ze jong zijn. Dat schreeuwen komt uit angst, omdat het niet tam is en niet aan mensenhanden gewend is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

oke want vanmiddag zaten ze lekker tegen elkaar te keuvelen toen ze in de auto zaten.
ben benieuwd,is het halfjaar al voorbij ;D
wachten is zo slecht voor nieuwsgierige mensen.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

dat harde fluiten ,doen poppen dat nooit of zelden?
want ze zijn nu wat gewend aan de nieuwe omgeving en als mijn vriend naar zijn kamer gaat zitten ze met z'n twee al te roepen.
de oudere wat meer als de jongere.
en ook vanmorgen toen we erbij zijn gaan zitten heeft ie een paar keer zo'n kreet gegeven maar verder is ie veel stiller dan die oudere waarvan vast staat dat het een man is.Die gaat als je je ommdraait al zitten roepen.
eigenlijk staat mijn bericht bij het verkeerde onderwerp denk ik.
groetjes eefje