29 maart 2024, 09:58:28

ik wil praten?????????

Gestart door birdy1, 25 juni 2005, 17:37:04

« vorige - volgende »

Christine

valkjes hun tong knippen dat zal ik toch nooit doen ze zullen wel van hun eigen mooie melodietjes leren fluiten en misschien soms iets zeggen maar tong knippen? zoiets heb ik nog nooit gehoord lijkt me toch veel te zielig om te zien :o

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

Hai,

Wow  :o zeg wat schrik ik hiervan.
Je vogel zijn tong eruit halen omdat hij anders niet praat.
Nou ik kan je 1 ding zeggen, zonder tong bloed hij letter dood en kan hij ook niet meer eten en drinken.
Ik heb zelf een pratende valkje, en die doet alles met zijn tong hoor.
Ik heb gewoon pure mazzel gehad met deze schitterende vogel en hij heeft er toevallig talent voor.
Niet elke valkje kan praten, het ligt ook een beetje aan de karakter van je vogel hoor.
Dus dit is PURE ONZIN!!!!!

Natas

Karin

Citaat van: birdy1 op  9 juli 2005, 11:38:26
???ik ben niet gestoord hoor daarom vraag ik het hier eerst ma het is ondertussen al gebeurd mijne bird kan praten hij zegt al drie dingen


Wat is inmiddels al gebeurt ? Je bedoelt toch niet dat je zijn tong geknipt hebt hè ?  :o

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Brede W

Citaat van: Karin op 12 juli 2005, 22:12:02
Wat is inmiddels al gebeurt ? Je bedoelt toch niet dat je zijn tong geknipt hebt hè ?  :o


Nee, volgens mij bedoelt Birdy1 dat haar vogel inmiddels kan praten zonder dat er geknipt is.

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: *Natas* op 12 juli 2005, 20:57:25

Je vogel zijn tong eruit halen omdat hij anders niet praat.

Dus dit is PURE ONZIN!!!!!

Natas


dat is zeker onzin..want we hadden het over knippen van de tong.. ;D :P hihi..maar idd..knippen of eruit halen..het blijf onzin!

kellY

OEH!. ALS ZE DAT HEEFT GEDAAN...................
Sorry dat ik zo uitval alleen ik vind het NIET NORMAAL.
Ik hoop maar dat je bedoeld DAT JE Z"N TONGETJE NIET HEB GEKNIPT!

reageer alsjeblieft terug birdy,

Groeten Kelly

Ilse

hallo,
tong afknippen en dan verwachten dat er geluid uit komt?
misschien rare geluiden omdat hij er pijn aan heeft en dingen probeert te zeggen en fluiten dat niet lukt. (dat dan dus wel was gelukt met tong)
echt niet doen hoor!!! :o

-xxx- ilse

Inger m

Hoi,
Een vogel heeft geen stembanden zoals mensen. Ik denk dat mensen niet beter praten met een ingeknipte tong. De geluiden die vogels maken komen van binnenuit, door een orgaantje dat nabij de longen zit. De syrinx, waarbij geluiden worden gemaakt dmv spiersamentrekkingen.

De tong inknippen van vogels is wettelijk verboden. Bpvendien lijkt het mij redelijk gevaarlijk ivm bloedingen. Een dierenarts mag/ zal deze handeling niet uitvoeren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Brede W

Een paar jaar geleden heb ik een keer een programma gezien, waarbij dat dingetje onder je tong (tongriem?) doorgebrand werd. Volgens mij was dat idd niet om beter te kunnen praten, maar om de tong uit te kunnen steken (wat het nut daarvan is weet ik niet, behalve voor kauwgombellen blazen).

Hoi Inger,

ik wist niet dat vogels een syrinx hebben - weer wat geleerd. Maar ze gebruiken ook wel hun keel om geluiden te vormen, toch?? Zag namelijk een plaatje in 'The Alex Studies' waar je aan de buitenkant van de keel al kon zien wat voor klinker er gevormd gaat worden. En ook mensen gebruiken veel meer dan hun stembanden alleen om geluiden te vormen (lippen, tong).

Groetjes,

Wendy

saskia_w

Citaat van: Brede W op 26 augustus 2005, 22:50:40
Een paar jaar geleden heb ik een keer een programma gezien, waarbij dat dingetje onder je tong (tongriem?) doorgebrand werd. Volgens mij was dat idd niet om beter te kunnen praten, maar om de tong uit te kunnen steken (wat het nut daarvan is weet ik niet, behalve voor kauwgombellen blazen)


mijn tweeling broertje had dat  :P
mijn valkjes praten ook niet en als zouw het helpen dan zou ik het nog niet doen ze doen bijna alles met hun tong hier

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Rianne

Zonder tong kan een valkje volgens mij niet eens eten. Als ik hier eens kijk, ze draaien het zaadje net zo lang rond met hun tong tot ie gepelt is.

eer

hoiiiiiiiii ik heb er helemaal geen verstand van maar las met afgrijzen dit berichtje wie zo iets doet is geen beesten waard wat een achterlijk zeg sorry dat ik me zo uit maar heb er geen woorden voor groetjes erika

pearl_roos 20

Nou, er is wel genoeg gereageerd....maar ik MOET ook nog ff hoor. welke DEBIEL komt er nu weer op het IDEE kersverse valkeigenaren te vertellen dat je een stukje TONG moet afknippen om de valk beter te leren PRATEN. zulke ACHTERLIJKE lui, moet je dus niet geloven. Die verdienen nog geen REGENWORM als HUISDIER. mensen geloof dit soort LUI NIET!!!!!!

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: Ilse op 26 augustus 2005, 21:53:50
hallo,
tong afknippen en dan verwachten dat er geluid uit komt?

-xxx- ilse


afknippen?? het gaat wel steeds erger worden hier! we hadden het over het riempje van de tong :P

pearl_roos 20

ja, naja, das bijna net zo wreed...k zal jouw tongriempje ff knippen??