29 maart 2024, 07:03:57

ik wil praten?????????

Gestart door birdy1, 25 juni 2005, 17:37:04

« vorige - volgende »

birdy1

25 juni 2005, 17:37:04 Last Edit: 14 augustus 2005, 16:27:15 by Peter
kan iemend me zeggen of het waar is dat je de parkiet zijn tong moet knippen voor die te laten praten?
ik had da gehoord,hij fluit deuntjes en kan al o....owww zeggen, ik denk dat hij nu rium een half jaar is ??? ??? ??? ???

Roosje

zijn tong knippen?  :o volgens mij is dat een beetje gestoord... sorry dat ik het niet zo netjes zeg.

Petra en Cheeky

Tong knippen??? Hoe kom je daarbij? Niet doen hoor!  Laat je arme valkje alsjeblieft intact en blijf van zijn tongetje af!
Ik hoop dat je dit van me aan wilt nemen, want er is werkelijk geen enkele reden om zoiets je valkje aan te doen!

Praten doen zowieso niet alle valkjes! Je maakt het meeste kans bij de mannetjes, maar dan nog is niet elk valkje even getalenteerd! Als je een mannetje hebt, is het een kwestie van veel proberen en niet teveel verwachten. Sommigen doen al snel een eenvoudig melodietje na (bv. bouwvakkersriedeltje en AANVALLUH..., soms roodkapje en dat soort eenvoudige dingetjes), maar lang niet alle mannetjes hebben er zin in en kunnen praten! Die van ons is ook in het bouwvakkersriedeltje (fiet fweeeuw) blijven hangen!

Succes ermee!
Petra

Karin

Birdy, ook al zou het waar zijn ( en het is natuurlijk niet waar ! ) dan zou je het toch nooit doen neem ik aan ? Ware dierenmishandeling en praten zou helemaal niet lukken want hij zou doodbloeden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gompie

Tong knippen :o jeetje zeg zoiets heb ik nog nooit gehoord...idee alleen al zeg..wat zielig!!
Maar ik heb een valkje die beetje kletst en die heeft gewoon zijn hele tong hoor ;) Het is ook inderdaad een mannetje.
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Rick

Hoi Birdy

Het is werkelijk klin klare onzin wat ze jou verteld hebben. Hoe komen ze erbij. Niet doen hoor.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Kolkkie

Hoi Birdy,

Een valkje kan je leren praten doormiddel van veel en vaak dezelfde woordjes tegen hem te zeggen.
Wel moet er bij gezegd worden dat popjes niet praten en mannetjes er wel het talent ervoor moeten hebben.
En je moet dan over en flinke dosis geduld beschikken en geen torenhoge verwachtingen hebben.

Over het algemeen leren ze eerder fluiten als praten.

Dat van dat tongetje knippen is een compleet fabeltje.
Een valkje heeft zijn tongetje nl. gewoon nodig om dingen te proeven ed.
Het tongetje moet je gewoon laten zitten waar hij zit ;).

Gewoon veel geduld hebben, veel tegen hem praten en hopen dat hij het oppikt ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

angelina

Hoi Birdy

Ik weet niet wie jouw dit verteld heeft maar diegene heeft dus duidelijk geen verstand  van valkjes of vogels in het algemeen. Daar kan je dus duidelijk niets van aannemen.
Het is onzin en dierenmishandeling.
Sorry dat ik zo uit de hoek kom hoor maar ik wist ff niet wat ik las.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

rico

Hoi Hoi

onze rico praat ook een beetje. We zongen vaak een liedje voor hem met wat simpele woordjes, zoals ik ben rico. Het wijsje van het liedje floten we ook vaak, verder praten we veel tegen hem, niet veel verschillende dingen en vaak hetzelfde. En nu zegt hij Rico lief, ik ben rico en hij fluit heel veel fluitjes. Soms fluit mijn man rico na, en dan maakt rico weer een ander fluitje wat mijn man na doet. Ze hebben er samen veel plezier in.

Valerie

Ik zou eerder denken aan... iemand een stuk van de tong willen knippen (als gezegde dan wel) als die te veel aan een stuk doorrateld en niet ophoud. haha Vond het wel grappig.
Maar een tong heb je net nodig om te praten. Het is ook afhankelijk hoe oud je valkje is. Rocky hier heeft nooit gepraat. Hijwas al aantal jaren oud, ook wel een mannetje. Valko praat een beetje, niet zo veel en popjes (denk ik) al helemaal niet.



Annouschka

Hoi,

hoe raar het ook klinkt, iemand heeft me dat ook proberen wijs te maken toen ik Chewy pas had :D ik heb er toen eens flink om gelachen maar Gregory kon er niet zo goed mee lachen, ik lachte die jongen gewoon uit want hoe stom kun je nu zijn om zoiets te gaan verkondigen?  Om mensen zoiets proberen wijs te maken ::)  Jij kan er natuurlijk niks aan doen dat men je dat probeert op de mouw te spelden, ze hebben het bij mij ook geprobeerd.

Maar ja, de gekken zijn de wereld nog niet uit zeggen ze bij ons :)

Dus niet doen!!  Gewoon veel geduld hebben en als je geluk hebt, zal ie een paar woordjes leren en anders...  ik zeg altijd maar, als ze maar lief zijn! :)

groetjes

birdy1

 ???ik ben niet gestoord hoor daarom vraag ik het hier eerst ma het is ondertussen al gebeurd mijne bird kan praten hij zegt al drie dingen

Brede W

Misschien dat deze fabel is ontstaan omdat bij sommige mensen de tongriem doorgebrand wordt, omdat deze mensen de tong niet ver genoeg kunnen uitsteken (helemaal niet). En dat iemand dacht dat dat ook bij vogels misschien zou kunnen werken  ??? ???. Maar goed desalniettemin een fabel.

Maar fijn dat je valkje al drie dingen kan zeggen!! Wat zegt ie dan? Veel plezier met je pratende valkje!

Jaimy_en_Viggo

en als we nu een aansteker in zijn rug inplanteren..dan kan hij op commando mijn peukie aansteken..hihi..sorry voor dit flauwe geintje..

ik had ook idd gehoord dat de tong van het valkje vast zou zitten en daarom minder goed kan leren praten..maar als ik mijn valkje iets te snoepen geef..zie ik toch echt een los tongetje.. ???

en mensen die de tong van hun valkje los(ser) knippen om te leren praten..hadden geen valk..maar een grijze roodstaart moeten kopen..want die kunnen echt praten!

Brede W

Mensen die de tong van hun valkjes daadwerkelijk losser knippen hebben geen valkjes verdiend en ook geen grijze. Trouwens, wie garandeert je dat je papegaai ooit echt zal praten!? (ondanks dat je in sommige winkels spreekgarantie kunt krijgen) Als je er zo gefixeerd op bent dat je vogel kan praten en hij doet het niet, dan zal dat een enorme teleurstelling zijn. Een vogel is veel meer dan het praten alleen  :-* ;D