29 maart 2024, 06:50:16

jonge valken.....

Gestart door maurice, 25 juni 2005, 11:58:39

« vorige - volgende »

maurice

goeiedag

ik heb sinds 2 weken nu jonge valken in de voliere, maar nu kwam ik gister in de voliere en zaten er 2 jongen op de grond , waarschijnlijk uit het broedhok gekropen en op de grond gevallen de 1 had een wondje op zjin rug en de ander een wondje bij de snavel.
Nu zitten de valken samen met een koppel rosella's en een koppel halsbanden en ik dacht ze misschien gepikt waren door een van de anderen vogels......
is dit eventueel mogelijk ??

ik heb de ouders en de jongen er uit gehaald en binnen in een kooi geplaatst maar volgens mij kijken de ouders nie echt om naar de kleine en hebbe constant honger, nu is mijn vraag moet ik ze binnen houden in de kooi of moet ik toch proberen ze trug te zetten in de voliere ??

mvg maurice

Karin

Ik zou ze niet terug zetten, want de kans is groot dat de rossella's of de halsbanden de jongen gewoon uit het blok getrokken hebben ! Het is ook zeker geen goede combinatie om mee te kweken, het zijn  beide juist agressieve soorten terwijl valkparkietjes heel zachtaardig zijn. Ik zou ze gewoon met de jongen binnen houden en voorlopig de jongen zelf met de hand voeren met pap ( zie ergens anders op het forum bij handvoeren ), de jongen gewoon bij de ouders laten in de hoop dat die het voeren weer over gaan nemen. Succes ermee !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves