13 juli 2025, 16:19:51

Man of pop

Gestart door Fritske, 28 februari 2003, 16:32:29

« vorige - volgende »

Fritske

Hallo allemaal,
Ondanks dat dit al een veel besproken onderwerp is, wil ik er toch nog een keer op terugkomen. Ik heb al enige maanden twee valkparkieten, twee geweldige beestjes genaamd Sam en Frodo (inderdaad naar Lord of the rings).
Frodo is een overduidelijk wildkleur mannetje (veel fluiten, trommelen en de kleuren komen ook overeen), Sam daarentegen ziet er wel uit als een man (zelfde kleuren als op fotopagina 4, 7de rij, 5de kolom (witmasker))  maar zijn/haar gedrag is anders dan dat van Frodo. Weinig fluiten, geen trommel geluiden ed.
Is het mogelijk dat ondanks de kleuren Sam toch een vrouwtje is?

Groeten,
Fritske
PS Mijn complimenten voor deze website

Tara

Hoi Fritske, :)
dat is echt een mannetje hoor, ben ik honderd procent zeker, maar misschien is je valkje wat ziek, zit hij opgekropt ofzo, maar niet alle valkjes zijn hetzelfde ::)

dunija

je kan zien of het en m of v is aan de staart de vrouwtjes hebben immers een dwarst gestreepte staart

Annemieke

2 mei 2003, 03:42:25 #3 Last Edit: 2 mei 2003, 03:47:25 by Annemieke
Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk nog 2 vraagjes.

Op de foto staat een valkje wat heel erg veel lijkt op onze Teddy.
Kan iemand mij vertellen hoe deze mutatie heet?  ;D

En is er mogelijkerwijs zo te vertellen of het een man is of een pop?
In zijn gedrag lijkt hij wel erg op een man maar wel met vrouwelijke trekjes, maar na 2 ruien is zijn kleur nog steeds eigenlijk niet verandert. ::)

Ik ben benieuwd naar de reacties. 8)

Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Barbara

Misschien Lutino gepareld? Staat hij niet hier op de mutatieposter? Die is te vinden via de link 'mutaties' hiernaast. Mooie kleur hoor trouwens!

Chewy

2 mei 2003, 15:00:30 #5 Last Edit: 2 mei 2003, 15:01:14 by Chewy
Nog over dat mannetje vrouwtje gedoe. Ik heb als ervaring dat vrouwtjes lager zitten dan mannetjes. Daar bedoel ik mee: het lijkt wel of vrouwtjes de hele tijd hun kont willen krabben op de vloer :D. Dat lijkt natuurlijk maar zo, maar toch. Mannetjes zijn ook gewoon veel gespierder enzo. Je ziet het op een gegeven momentje gewoon. Net als dat je in het echt twijfelt over mensen: "is het nou een man of een vrouw" ;-), kom je er na een tijdje wel achter :D. Haha.

Barbara

Hoi Chewy,

Is grootte ook niet een btje afhankelijk van mutatie? Ik heb hier gehoord dat pareltjes vaak wat forser zijn. En dat kan wel kloppen, want ik heb een pareltje van bijna 3 maanden (waarschijnlijk pop, krijst niet maar 'murmelt') die groter en breder is dan mijn lutino van 6 jaar (waarschijnlijk mannetje, roffelt op de tralies en krijst).

Annemieke

Hoi Barbara,

Wij dachten ook dat het een Lutino gepareld was, maar als ik plaatjes zie met die soort dan zijn ze veelal geel met wit en daarom weten we het niet zeker.

Vraag blijft: is het nu echt een mannetje of toch een pop?
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Paul

hoi Annemieke,
Die valk kan een lutino zijn met Fallow erdoorheen.
Ik heb er ook een alleen is het donkere wat er doorheen komt bij mij veel lichter.
Mijn grootste valk hier is een geparelde pop en een gepareld jong wat ik heb is ook heel erg fors maar weet nog niet of dat een man of een pop is.
Maar mijn ervaring is dus ook dat geparelde valkjes veel forser zijn dan de andere mutaties, hier is dat in elk geval wel zo.

Groetjes,  paul

Barbara

Haha, das grappig, die wijsheid over forse parelvalkjes had ik van jou Paul!  ;D Zo zie je maar, hier wordt kennis opgedaan en doorgegeven!