24 april 2024, 03:59:21

Wat is zielig?

Gestart door marianca., 22 juni 2005, 19:20:50

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,


Mijn koppel peppie en sammie hebben 4 jonkies...de oudste is 10 dagen en de jongste is gister geboren.Op zich is dit geweldig nieuws als het niet zo was dat mama en waarschijnlijk papa ook al willen beginnen te plukken :(Als ik hun bespied zie ik duidelijk dat mama veertjes zoekt om aan te trekken.Vorigjaar heeft dit koppel en dan vooral mama behoorlijk geplukt...is uitvoerig met verhaal en fotos op dit forum geweest..nu mijn vraag:als blijkt of als ik het duidelijk zie dat ze weer bezig zijn kan ik de 4 kleintjes dan omleggen bij een koppel dat op eitjes ligt?Gaat dit koppel de jonkies voeren en wat is met het gevoel van peppie en sammie.Ik wil ook niet dat ze van slag raken maar ook niet dat de kleintjes nu al geplukt worden....moeilijk he...


groetjes
marianca

Snoop en vinnie

hoi,
je hebt zo'n spray die je bij dierenwinkels kan halen tegen plukken, wat ik van veel mensen hoor is dat dit meestal niet zo goed werkt maar je kan het altijd nog proberen?
grtz. en suc6
Shirak ;D ;D

marianca.

Hallo shirak,


Bedankt voor de tip maar de dame en heer vinden dit waarschijnlijk niet zo erg..vorigjaar hielp dit niet.Ik was net aan het bespieden en zie hoe peppie aan een vleugeltje trek voor een veer... :'(
Ik ga nu natuurlijk extra opletten en erger mij enorm...

marianca

marianca.

Hallo allemaal,


Ohhh ben zo blij ;D
Heb net de 4 kleintjes overgelgd en jaaaaaaaaaaaa bompapa voerde... :D ;D
Ik wil paul extra bedanken voor het advies..waar zijn we zonder hem :-*

groetjes
marianca

Kolkkie

23 juni 2005, 18:28:34 #4 Last Edit: 23 juni 2005, 19:40:50 by Kolkkie
Citaat van: Snoop en vinnie op 22 juni 2005, 20:17:19
hoi,
je hebt zo'n spray die je bij dierenwinkels kan halen tegen plukken, wat ik van veel mensen hoor is dat dit meestal niet zo goed werkt maar je kan het altijd nog proberen?
grtz. en suc6
Shirak ;D ;D


Hoi,

Ik heb Papick Spray gekocht omdat Pukkie zichzelf begon te plukken omdat ze broeds was.
Uiteindelijk is Pukkie wel gestopt met het plukken van haar staart.

Op de gebruiksaanwijzing staat echter dat je het NIET kan toepassen op nestjongen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marianca

Hallo mariska,


Nou,die spray ken ik maar gebruik ik liever niet.Vorigjaar heeft vooral peppie zo erg geplukt en nu doet sammie ook al mee...tja,dan ken ik geen 'pardon'..Zo klein en dan al pijn hebben...nuhhh nuhhh..dan maar zo.
Ik wilde ook niet broeden met haar maar ze werd me ziek ivm broedsgedrag en ja dat wilde ik ook niet..
Bommama is erg boos op mij als ik kijk dus alles verloopt naar wens tot nu toe...morgenvroeg zal ik meer weten ;)

groetjes
marianca