28 maart 2024, 18:17:25

Dazzle

Gestart door Karin, 4 mei 2003, 18:00:48

« vorige - volgende »

Karin

4 mei 2003, 18:00:48 Last Edit: 4 mei 2003, 19:56:33 by kazoo
Het wordt even een verhaal en geen dagboek omdat we over een paar dagen op vakantie gaan  ;D

Gisteren hebben we Dazzle bij Mandy opgehaald. We werden als eerste begroet door Paco, een onstuimige bulldozer  ;D
Mandy had de vijf jonge valkjes allemaal in huis zitten.... Wat een moppies allemaal ! Ik had ze alle vijf wel willen meenemen  ;D Na een bakkie thee en wat gepraat over de valkjes hebben we nog even de volière bewonderd. Wat heerlijk zaten de valkjes erbij ! En natuurlijk ook even de jongste aanwinst bewonderd, een piepkuiken ter grootte van een pingpongbal  :D

En toen op huis aan. We kwamen onder weg naar de auto toe nog een stel tegen die uitgebreid een uitgeprint papiertje zaten te bekijken of ze wel goed zaten  ;D ;D ;D Dat moet Sabrina zijn geweest. Ook op zoek naar een rode bank die buiten stond ?  ;D Toen we gingen rijden ging Dazzle meteen met haar snavel in de tralies hangen. Dat doet Jazzy ook altijd als we op vakantie gaan. Op een gegevn moment stak ik mijn vingen door de tralies ( erg krap, paste maar net  ;D ), en dat had ik beter niet kunnen doen. Nu moest ik dat de hele weg doen, zodat Dazzle erop kon zitten. Stopte ik ermee, dan maakte ze zielige piepgeluidjes. Het resultaat : een lamme vinger, want het is ruim 1 1/2 uur rijden !  :D :D :D

Thuisgekomen  ben ik meteen naar de zolder gegaan om haar uit de kooi te halen. Ze heeft een uurtje een beetje op onze schouder mogen zitten en kennis mogen maken met Jazzy. Jazzy negeerde haar helemaal. Alleen toen we haar in haar kooi zette ( ze zitten voorlopig nog even apart ) ging hij bovenop de kooi zitten. Dazzle vond de kooi maar even niks en fladderde alle kanten op. We zijn toen eerst even gaan eten en later op de avond is ze er nog 2 keer uitgeweest. Ze heeft ook al 2 keer een rondje gevlogen, dus ook dat werkt prima  ;D Alleen de foto's lukte niet, omdat ze steeds met haar hoofdje op en neer ging, bedelgedrag denk ik. Vanmiddag zal ik het nog een proberen. Jazzy werd later op de avond heel venijnig tegen ons. Steeds flink bijten in onze vingers  en toen hij op mijn schouders zat ook flink in mijn oor, auw !! :'(

Op dit moment zitten ze met zijn tweeën op mijn schouder. De één links, de ander rechts. Jazzy springt ook regelmatig op mijn hoofd en valt mijn oor aan  ;D, maar ik denk dat het toch een beetje jaloerzie is. Hij is natuurlijk al die tijd eigelijk alleen geweest, want de valkjes in de volière zijn niet tam en komen er dus ook nooit uit. Dazzle gaat ook steeds op mijn handen zitten als ik achter de computer zit. Dat vindt Jazzy ook altijd geweldig... even meerijden  ;D Dazzle is echt een ontzettend lief vogeltje en maakt van die schattige piepgeluidjes. Ik had haar gisterennacht bijna mee de slaapkamer ingenomen. Ik vond het zo zielig om haar alleen te laten. Maar ik ben toch sterk geweest en heb een lampje voor haar aangelaten  ;D

Over een paar dagen gaan we op vakantie en we hebben toch besloten om niet alleen Dazzle, maar ook Jazzy mee te nemen. Zijn pootje is nog niet helemaal over en ik wil hem toch nog in de gaten houden. Ik kwam opeens op het geweldige idee ( dat ik daar niet eerder aan gedacht heb  ::) ) dat de transportkooi waar we nu Dazzle in opgehaald hebben groot genoeg is als vogelkooitje. Voor een weekje lukt dat prima.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Inmiddels heb ik wat foto's. Hier slaapt ze op mijn schouder...

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En hier eentje van dichterbij. Lief hè ? :P Ze valt ook op mijn hand in slaap. Dan stopt ze echt haar kopje tussen haar veren. Daar heb ik geen foto van, beetje moeilijk fotograferen met één hand  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

5 mei 2003, 14:37:36 #3 Last Edit: 5 mei 2003, 15:06:17 by Mandy
Prachtig Karin! ;D

Dus jullie waren allemaal op zoek naar dat rode bankje  :D, het stond inderdaad onduidelijk, Paul was er toen ook al naar op zoek. Maar het moest natuurlijk zijn de rode bank achter en de hond die voor het raam zit, ach ja, maakt niet uit, heb het nu veranderd. ;)
Fijn dat het zo goed gaat met Dazzle, het is een mooi lief valkje. Het is nu wel stil hoor zonder die 5 valkjes, maar ik heb nu 1 grasparkietje binnen om tam te maken. En natuurlijk die andere 2 deugnieten; Paco & Chico, dus er is nog genoeg leven in huis. Soms lijkt het of ik Dazzle en Kokkie weer hoor tjilpen, maar dat doet Chico dan na, zijn ze toch nog een beetje bij me. :) En dat typische geurtje mis ik ook, ach ik snuif wel een beetje aan m'n valkjes buiten, dan kan ik er na dat shotje weer ff tegen aan! :D
Een fijne vakantie Karin, succes met het pootje van Jazzy en veel plezier met Dazzle! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Chewy

Wat leuk dat je zo de verhalen van je valkparkietjes kan bijhouden hè Mandy :). Ik volg ze graag en ben benieuwd of ze ooit zelf ook jongen zullen krijgen :).

Groetjes, Chris.

Karin

We zijn weer terug van onze vakantie. Het was heerlijk ! Naast onze honden en fretten hadden we Dazzle en Jazzy mee. Het was nog een heel karwei om Jazzy in zijn vakantiekooi te krijgen !  >:( We zijn zeker een half uur bezig geweest en uiteindelijk hebben we hem met een handdoek te pakken gekregen. Hij sprong wel steeds op onze vinger, maar als we hem over wilde zette vloog hij meteen weer weg  >:( Sinds we hem een keer hebben moeten vastpakken om medicijnen te geven is zijn vertrouwen in ons een behoorlijk stuk minder geworden. Ook het feit dat zijn hormoontjes opspelen werkt niet echt mee. Hij gedraagt zich behoorlijk macho, bijt flink en gisteren probeerde hij mijn hand te dekken  :D Hij komt wel naar ons toe, gaat op onze hoofd en schouder zitten, maar zodra we een vinger voor zijn neus houden springt  hij er één seconde op en vliegt meteen weg. Ik kan jullie zeggen dat ik in gedachte al een schaar in mijn hand had om hem te kortwieken  ;D Alles was al ingepakt, honden en fretten in de auto, Dazzletje al in haar kooitje en dan gooit Jazzy roet in het eten  ;D Maar goed, ik ben niet zo'n voorstander van kortwieken, dus kijken we het nog voorlopig aan. Maar als hij dit gedrag blijft vertonen moet hij er misschien toch aan geloven.
Tijdens onze vakantie bleek hij wel een perfecte wekker te zijn. Om acht uur precies begon hij met schreeuwen  ::) Fluiten kon je het niet noemen  ;D En dat precies als je eens lekker uit kan slapen. Hij stopte ook niet. Hij bleef net zo lang door gaan tot we eruit kwamen  ::)

Dazzletje was een engeltje. Ze mocht in het vakantiehuisje iedere avond een uurtje of 2 losvliegen. Ze zat dan vooral op onze schouder en ook de balk onder het plafond vond ze geweldig. Jazzy durfde we niet los te laten, dus die hebben we iedere avond kroeltherapie in zijn kooi gegeven. Er zaten daar zoveel hoge plekjes, dat als hij niet wilde we hem nooit meer te pakken konden krijgen.

De thuisblijvers Kazoo en Breezer ( de niet tamme ) hebben elkaar helemaal gevonden en zitten heerlijk te kroelen. Af en toe een beetje gekibbel en in elkaars poten bijten, maar dat is toch pure liefde ?  ;D Dus wie weet eind dit jaar kleine Kazootjes en Breezertjes. Breezer is waarschijnlijk van juni / juli vorig jaar, dus nog ietsje te jong. We wachten met een nestkast ophangen tot na onze vakantie in oktober.

Dazzle heeft net laten zien dat ze ook behoorlijk fel kan zijn  ;D Ik had net een bakje sla naast me gezet voor haar en ze ging zich er meteen in "wassen"  :D Toen Jazzy dichterbij wilde komen kreeg hij een uithaal van haar. En ook ik moest er aan geloven  :D Ze maakte duidelijk dat het haar bakje is.
Op de foto zie je Dazzle in het vakantiehuisje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hoi Karin, :)

Wat je noemt; vakantie, je bent er nu vast weer aan toe met al die deugnieten! :D
Dazzle ziet er goed uit, mooi alle veertjes weer op hun plek, het is een knappe, voor mijn gevoel; meid. :P
En dus ook een pittige tante blijkt wel! ;D
Maar je hebt nu dus meer werk aan die andere deugniet Jazzy las ik wel, vervelend hoor.
Ben benieuwd of je misschien jongen krijgt van het andere loveduo, afwachten maar, de natuur gaat z'n gang wel. ::)
Leuk weer iets over ze gelezen te hebben. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

 ;D Gelukkig heb ik nog een weekje vrij  ;D, want inderdaad het is een heel karwei met al die dieren mee. Mijn katten en de volière vogels blijven wel altijd thuis ( schoonzusje komt dagelijks ), maar de honden gaan natuurlijk mee. Geen vakantie zonder honden  ;D Helaas gingen mijn schoonouders ook weer voor 5 weken op vakantie en dan komt hun hond altijd bij ons. Die moest dus ook mee. Voor mijn fretten heb ik geen goed logeeradres waar ik ze met een gerust hart achter kan laten... dus, die ook mee. En dan Dazzle en Jazzy, die hebben nog zoveel aandacht nodig dus die gingen natuurlijk ook mee. Ach, ik heb er minder werk aan dan wanneer we kinderen mee hadden  ;D Tja, en dan Jazzy hè, de deugniet. Vanmorgen om 8 uur ging hij pas de kooi in  >:( Ik hoop dat het starks beter gaat. Hij vliegt nu al weer een aantal uurtjes rond, omdat we vanavond naar een verjaardag moeten. We zullen zien  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Heel leuk voor Dazzle dat ie mee mocht op vakantie :-)
Hij zit erg op zijn gemak op dat raam zo te zien.
Heeft ie nog veel gesloopt want die houten kozijnen zijn natuurlijk erg aantrekkelijk voor een valkje en hout kunnen ze bijna niet weerstaan zonder hun snavel erin te zetten :-)

Groetjes,  Paul

Karin

Het was een steunbalk aan het plafond  ;) en nee, ze heeft zich keurig gedragen... niets gesloopt. Ze is natuurlijk nog jong, dus dat zal wel komen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves