22 mei 2025, 18:57:39

Broedblok met gaas!

Gestart door marianca., 23 juni 2005, 12:34:49

« vorige - volgende »

marianca.

hallo allemaal,

Ik was al een tijdje aan het denken hoe ik de kleintjes van Iza en Kwebbel een aangenaam verblijfje kan geven in hun broedblokje.Daar ik overdag de deur veel open heb vond ik het te riskant om de deksel eraf te laten ivm wegvliegen van
Iza en Kwebbel.Gister op speurtocht en de scheur en zie...idee van mezelf en de kleintjes gaat het nu veel beter...niet meer zo gepuf door de warmtte..

groetjes
marianca

Kolkkie

Hoi Marianca,

Wat een goed idee is het zeg.

Heb je het gaas wel goed vast zitten?

Als het te los zit dan zijn de vogels zo gevlogen ::).

Ik vraag mij af of je dat gaas er al op kan hebben als ze nog aan het broeden zijn.
Of zullen ze dan teveel last hebben van de omgeving?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marianca

Hallo mariska,

Nou,de kleintjes puffen echt niet meer en voor moeders is het de nacht ook aangenamer ;).Ik heb het gaas goed gebogen..is zeer buigzaam en nog eens extra bevestigd aan de kooi...niks wegvliegen,hahaha.

Of je het ook bij broeders kan doen weet ik niet...mijn valken zitten binnen en zijn niet schuw...ik zou het gewoon proberen ;)

groetjes
marianca

Kolkkie

Hoi Marianca,

Ik kon vaak zonder problemen in het blok komen als Minggu op de eitjes/jongen zat.
Bij Punky is het wat moeilijker. Dat is net een kleine Terminator, geen vinger blijft meer heel ::).

Ik denk wel dat het bij mij zal lukken.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Ik heb het blok van Dazzle en Chico op een kier gezet. Het gaat gelukkig nu goed ( 30 graden op de zolder  :o ), maar als het nog warmer wordt was ik van plan er vliegengaas voor te plakken, bij mij zit de opening nml aan de achterkant  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marianca.

Hallo karen,

Vliegengaas is ook een goed idee..maar laat minder lucht door vind ik zelf.Ze hebben het nu goed naar hun zin en ik ben blij voor de kruimels ;D

groetjes
marianca

claudjuh

24 juni 2005, 16:59:22 #6 Last Edit: 24 juni 2005, 18:16:43 by claudjuh
hi!

Wat een goed idee, met dat gaas! BIj ons in de voliere is het vandaag 45 garden..echt veel te warm. Maar ik kan er weinig aan doen, de voliere staat onder zo'n afdak met kunstof platen...en de zon staat er heel de middag op, dus ik heb hun dak wel afgedekt met dik karton, zodat het wel nog schaduw is, maarja, de warmte blijft...En ik vraag me dus ook af hoe warm de beestjes het kunnen hebben? Ik heb wel een ventilator op de traagste stand ervoor staan, zodat de lucht net wat verplaatst wordt, maar ze hebben nog hun vleugeltjes uitstaan en ademen sneller dan gewoon.(ventilator staat niet recht op broedkast of zitstokken gericht, maar ernaast; ik ben bang dat ze anders ziek worden, maar dit deed ik vorig jaar op warme dagen ook zo en ze zijn nog nooit verkouden ofzo ervan geweest)

bedankt voor de tip, groetjes claudia

marianca.

Hallo claudia,

Ja ergens is dat weer natuurlijk geweldig maar voor de valkjes die in volieres buiten zitten te warm.Ik heb de valken binnen..verschillende grote kamervolieres voor de broedkoppels en een voliere van 2x2x2..wordt in juli 3x2x2 ;D

Het gaas is echt geweldig..de kleintjes puffen eigenlijk weinig..maar binnen is het natuurlijk aangenamer dan buiten.
Met die ventilator is ook een goed idee zolang er maar geen tocht is kunnen de valkjes er lekker van genieten..

groetjes
marianca