11 mei 2025, 07:11:57

hoelang bijvoeren ??????

Gestart door Tineke, 24 juni 2005, 20:54:28

« vorige - volgende »

Tineke

24 juni 2005, 20:54:28 Last Edit: 25 juni 2005, 04:19:54 by Paul
Hallo,
wij hebben een valkparkieten span op eieren zitten, eind juni kunnen die ong. uitkomen.
de bedoeling is zodra de eerste is uitgevlogen (+/- 5 week oud) dat ik er dan eentje tam maak en dus op mijn kamer hou.

Mijn vraag is: wat moet ik hem voeren ? kan hij dan al zelfstandig zaden e.d. eten, of moet ik hem bijvoeren met hand op fok voer o.i.d. ???
ALVAST BEDANKT.  groetjes Tinus.

margreet

hallo Tinus,

Ze worden met 5 weken nog door de ouders gevoerd, je kunt er wel eentje regelmatig uithalen en apart zetten, dan wennen ze ook heel goed aan jou, lekker verwennen met een stukje trosgierst helpt ook, vanaf 6 weken kun je proberen of hij al zelfstandig gaat eten, als dit goed gaat kun je hem apart zetten, als je veel met je valkjes bezig bent (ook de jongen) worden ze echt heel tam ook zonder handopfok. Veel succes.

groetjes Margreet

Tineke

Dankje voor je antwoord  ;) :D

moonwitch (diana)

hoi tinus

Wat ik zelf doe is : ik laat ze overdag bij de ouders en dan worden ze gevoerd en tegen schemering of iets eerder haal ik ze naar binnen en probeer ze te laten wennen aan mensen.
Ze worden dan niet echt super tam maar ze komen wel op je hand dus echt wild zijn ze ook niet meer.
Voor mij werkt het prima, en als ik zie dat ze binnen al zelfstandig eten dan hou ik ze gewoon binnen.
Het werkt voor mij en de valkjes prima zo,
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tineke

Diana zou je willen antwoorden ?