19 april 2024, 22:19:29

waar kopen

Gestart door eefje nieuwenburg, 22 juni 2005, 15:30:37

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ik ben dus op zoek naar een maatje voor de valkparkiet die wij binnenkort krijgen.Ik weet niet of dit bericht hier dus goed staat want eigenlijk is het gezocht maar ja .. :-\
ik wil het liefst dezelfde kleur(volgens mij wildkleur).
We zijn alleen nog niet zeker van het geslacht dus maar ik ga toch alvast maar rondvragen.Ik kan de vogel ook pas over 2-3 weken huisvesten.
Het is waarschijnlijk een man en dus ben ik op zoek naar een pop en het liefst dus 1 die al een jaar oud is of waar van  vast staat dat het een pop is.
Maarrrrr nu komt de grote vraag,,,,,,,,,waar kan ik dat wat ik zoek vinden?
onze vogelvereniging in de buurt heeft geen tel.nr dus kan ik geen hobbykwekers in de buurt vinden.
Wie weet of is zelf een hobby kweker en heeft toevallig een pop te koop?of wie heeft een pop die hij een nieuw huisje wil geven?

Ik woon in Katwijk zh.

graag hoor ik of iemand wat weet.
groetjes eefje

Urban Leopard

Hoi Eefje,

Heb je al gekeken in de lijst van kwekers?

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kwekers.htm

Daar zal ongetwijfeld een kweker  bij staan die niet zo heel ver bij jullie uit de buurt is en de meesten hebben ook een website zodat je meer info kunt vinden.


Cor

eefje nieuwenburg

22 juni 2005, 16:30:34 #2 Last Edit: 22 juni 2005, 16:36:04 by eefje nieuwenburg
degene die in de buurt zitten hebben geen site of de site doet het niet  of er staat geen info betreft  dat wat hij/zij als aanbod heeft,vandaar mijn vraag hier. ;)
ik hoopte dat ik op deze manier door direct te vertellen wat ik zoek eerder een reactie zou krijgen als dat ik eerst iedereen een mail moet gaan sturen. :-\

groetjes eefje

Rianne

Hoi,

kijk anders even bij 'dagboeken' op dit forum. Daar zijn ook nog mensen (wel en geen kwekers) met jonge valkjes.

Karin

Hoi Eefje, ik woon wel bij je in de buurt maar ik heb geen wildkleurtjes, en van de jongen die ik heb weet ik het geslacht niet. Kijk maar eens in mijn dagboek.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb gekeken maar welke kleur heb je dan ?
ik begrijp dat als er een wildkleur tussen zit dat ie al besproken is maar welke kleur is nog niet besproken?

groetjes eefje

Bianca

Hoi Eefje,
Ik heb wel jongen op het moment, woon in rotterdam.
ik heb als het goed is een geparelde wildkleur er tussen zitten.
zoiets als dit,
je kunt ook nog even op mijn site kijken www.kwetterflat.nl
groetjes Bianca


Ps karin heeft ook hele leuke jongen hoor, heb ik er zelf ook eentje vandaan..........

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

Oh ik zie ineens dat je een popje wilt, maar dat weet ik niet........
Sorry

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eefje nieuwenburg

ik kan de vogels pas over 2 weken huisvesten want dan komt de binnenvoliere en zitten we net in onze nieuwe woning.
ik wil het liefst een wildkleur maar als het niet gaat vind ik zo'n gele ook wel gaaf.
en als het kan dus een popje,gaat dit niet dan zien we wel wat het word en zijn het 2 mannetjes gaan we gewoon op zoek naar 2 vrouwtjes erbij ;D
de kooi is groot genoeg en ze mogen er elke avond uit totdat we naar bed gaan dus moet kunnen denk ik.
ik zit ook met iemand via hotmail te mailen over jongen,c.vos of Tineke.
Nu weet ik niet wat ik moet doen haha.
Bij de dierenwinkel bij ons krijgen ze deze week of volgende week jongen daar word ik ook nog over gebeld.
wat een zoektocht haha.
ik hoor het graag als iemand iets heeft waar ik naar zoek.
groetjes eefje

Karin

Hoi Eefje,

In ieder geval cinnamon gepareld, even een voorbeeld uit het vorige nest :



Maar het nest is er nog niet helemaal, dus het is ff afwachten wat het allemaal is  ;D Ik ben wat bijgelovig, dus zet ik de jongen altijd pas in mijn dagboek als alles geboren is  ;D

Koop alsjeblieft geen valkje bij een dierenwinkel ! Die komen allemaal bij handelaren vandaan en zijn van hand tot hand gegaan. Je weet nooit waar ze vandaan komen en hoe er mee is om gegaan, want het gebeurt zelden dat een hobbykweker ze aan een dierenwinkel verkoopt. Koop er eentje bij een hobbykweker, de meeste maken ze ook handtam voor je. Ik haal ze van jongs af aan in de hand en geef ze vanaf 2 weken leeftijd 1 x daags een beetje handvoeding zodat ze goed aan mensenhanden wennen. De rest van de voedingen doe de ouders. Deze ouders hebben hele lieve knuffelige jongen, heel makkelijk in de omgang, de jongen die al in mijn dagboek staan zijn weer van een ander koppel en die hebben zeer ondernemende maar ook zéééér pittige jongen  ;D Maar die zijn dus al besproken. Zelf woon ik in Oegtgeest, maar er zitten nog meer kwekers in de buurt zoals Bianca dus ( Rotterdam ), vind je het niet erg om wat verder te rijden dan Mandy ( bij Bergen op Zoom ).

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

karin,
die op de foto is echt heel mooi!
maar die gaan dus pas over een paar weken weg toch?
dat zou mooi uitkomen want dan kan de 1e even wennen in zijn nieuwe huisje en wij aan hem ;D
dat je zo dichtbij woont is ook super want dan hoeft hij/zijn niet zo lang in een kleine ruimte te zitten onderweg.
Oke ik hou me aanbevolen en als je het zeker weet hoor ik wel hoe wat wanneer en hoeveel ;)
de dierenwinkel krijgt ze wel van een hobbykweker,had ik speciaal gevraagt maar deze weet nog niet wat voor kleur ze worden omdat hij ze nog niet gezien heeft.
Maar goed nu kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen .
ik hoor graag van je!

groetjes eefje

Karin

Ze mogen als alles goed gaat over een week of 6 - 6 1/2 weg, ik heb je IM al beantwoord. Ik ben morgen de hele dag weg, dus als je laat antwoord krijgt weet je waarom  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb weer terug geantwoord ;D

groetjes eefje

carco

Hoi

Hoeveel valkjes zocht je er ook alweer bij?? ;D ;D
Volgens mij is je kooi straks toch echt niet groot genoeg meer hoor als ik dit alemaal zo lees.
Helemaal niet verslavend hè die valkjes van ons allemaal.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




eefje nieuwenburg

ja Carco zo heb je er maar 1 en dan zit je alweer plannen te maken waar je met 4 eindigt.
maar niks is nog zeker behalve het feit dat we de 1e al hebben en zeker een 2e willen als maatje voor de 1e en verder zien we wel waar het schip strand,ik ben benieuwd.

ik weet niet of het lukt maar wij krijgen dus zo'n binnen voliere van ferplast het is niet de grootste maat(die we eigenlijk wilden) maar goed wat niet is kan altijd nog komen ;D

groetjes eefje