Kan je een valkparkiet zindelijk maken???

Gestart door Thijs Vekens, 20 mei 2003, 20:17:51

« vorige - volgende »

Thijs Vekens

Hallo, kan je een valkparkiet zo ver krijgen dat hij alleen maar in zijn kooi zijn boodschap doet??? Is dit algelukt bij jullie???

Lique

Nee jammergenoeg niet.
Je kan het wel zo doen dat om de zoveel minuten, als je valkje zijn ontlasting laat vallen, dat je hem ff boven de kooi houdt, dat hij het in de kooi doet, maar hij zal zelf niet het benul hebben van o, daar mag ik wel poepen.
ik mag nu met 11 valkjes wel 2 x per dag de kamer netjes maken, want ze laten het allemaal maar vallen hahahah.

Thijs Vekens

ik moet mijn valkje nog eten geven met een spuit
hij is nu al tam!!! hij zit op mijn hand en vliegt soms eens rond in huis. keert ook zelf terug naar zijn kooi

Lique

Oow, dat heb je lekker snel voor mekaar gekregen.
Bij mij gaan ze gelukkig ook zelf de kooi in en uit. Meestal kost het mij ook geen moeite om ze er weer in te zetten. Maar soms hebben ze natuurlijk de kuif op verkeerd staan en sjezen ze net voor je weg.
Maar dat gebeurt natuurlijk alleen maar als je net weg meot hahahaha.

Mirjam-Moniek

Angelique, ja ik ken dat. Ze voelen gewoon aan dat je onrustiger bent ofzo. Basje heb ik altijd zo in de kooi, maar voor Jimba trek ik altijd 5 minuten uit zodat ik niet de bus mis. Meestal heb ik hem binnen een halve minuut in de kooi, maar hij zal maar net een keer z'n kuif verkeerd hebben staan.  :)
Verder heb ik wel in een boekje staan hoe je een valkparkiet zinnelijk kan krijgen. Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus weet niet of het werkt. Het is in elk geval een tijdrovende manier om ze het aan te leren en als ze het kunnen, moet je ze geloof ik, elk kwartier op de kooi zetten.
Ik heb besloten maar gewoon keukenpapier neer te leggen op de plekken waar ze veel poepjes laten vallen en de andere plekken maak ik wel gewoon schoon. Spaart tijd.  :)

Lique

Ja, met zoveel huisdieren krijg je heel veel rotzooi.
Maar ik vind het ook niet erg, ik heb het er graag voor over,. want het geeft ook een hele hoop gezelligheid en ontspanning.
Ik heb ook in de huiskamer wel een doos tissues staan, het scheelt wel een hoop, maar lege zaden, stof, veertjes ed. dat vindt je ook heel erg veel. En dat moet ook allemaal schoongemaakt worden. Maar ach ff de stofzuiger erdoonheenhalen, en een natte lap, dan is het weer schoon.

Ellen

Precies, zo is dat.
De hele dag stil in huis maar wel lekker schoon en
opgeruimd? Neuhhhh....................
dan maar liever een beetje keten in huis.
Moet wel zeggen dat de poeder van de veren ook
hardnekkig is hoor. :-)
Maar ik zou ze er niet meer door willen missen.
Ciao Ellen.