29 maart 2024, 02:29:40

Pop split geelwang???????????????

Gestart door ♪ Marlies, 20 juni 2005, 23:13:33

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Kan een pop split zijn voor geelwang???

Tara

Ja hoor,

maar om geelwang jongen te verkrijgen moet je dan ook een man hebben die geelwang in zich heeft, of geelwang is.

Groetjes, Tara

Karin

Nee, popjes kunnen niet split zijn voor geelwang, net als cinnamon, gepareld en lutino. Het is "sex-linked".

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Citaat van: Karin op 21 juni 2005, 00:09:02
Nee, popjes kunnen niet split zijn voor geelwang, net als cinnamon, gepareld en lutino. Het is "sex-linked".

Groetjes, Karin.


Dan kijk je beter ook even in de mutatiecalculator Karin :).

Groetjes, Tara

Karin

Heb ik gedaan  ;D Niet nu hoor, maar op de cockatiel color pallet staat bij de pop geen geelwang bij de splitten, hier nog een stukje van internet :

Yellowcheek
Sex-linked recessive
Often incorrectly called the S/L Yellowface in the USA - don't all non-Whitefaces have a yellow face? Psittacin orange is reduced or eliminated, giving a Cockatiel in which the orange ear-coverts are changed to peach or even merge into the general yellow of the face. Note the distinction between the Yellowcheek and the Pastleface. In the Pastelface yellow and orange are reduced equally; in the Yellowcheek they are reduced differentially.

Zie je het staan ? Stond in het rijtje van de andere sexlinked mutaties, zoals gepareld, cinnamon en lutino. Er bestaat ook nog dominant geelwang, maar dan zou de pop zelf al geelwang zijn.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Citaat van: Karin op 21 juni 2005, 00:42:39
Heb ik gedaan  ;D Niet nu hoor, maar op de cockatiel color pallet staat bij de pop geen geelwang bij de splitten, hier nog een stukje van internet :

Yellowcheek
Sex-linked recessive
Often incorrectly called the S/L Yellowface in the USA - don't all non-Whitefaces have a yellow face? Psittacin orange is reduced or eliminated, giving a Cockatiel in which the orange ear-coverts are changed to peach or even merge into the general yellow of the face. Note the distinction between the Yellowcheek and the Pastleface. In the Pastelface yellow and orange are reduced equally; in the Yellowcheek they are reduced differentially.

Zie je het staan ? Stond in het rijtje van de andere sexlinked mutaties, zoals gepareld, cinnamon en lutino. Er bestaat ook nog dominant geelwang, maar dan zou de pop zelf al geelwang zijn.

Groetjes, karin.



Hoi Karin,

ja weet wel, daarmee, bij mijn topic van splits staat ie daar ook zo, maar ohh keej, misbruik gemaakt van de mutatiecalculator ;D

♪ Marlies

Duidelijk dames ;), Bedankt
Groetjes Marlies