29 maart 2024, 10:44:37

!!!!de nacht door!!!!!!

Gestart door Bianca, 20 juni 2005, 23:08:45

« vorige - volgende »

Bianca

20 juni 2005, 23:08:45 Last Edit: 20 juni 2005, 23:13:28 by Bianca
Hoi Hoi,
Ik heb een probleem, net hadden een paar vogels in het binnenhok een "paniek"aanval toen dennis het deurtje open deed kwam deedee meteen van het blok en vloog naar buiten.
Ze heeft 3 jongen de oudste is bijna 2 weken de jongste 1,5 weken.
Haar mannetje Dexter zat al buiten met de rest van de mannen en daar zit zij nu prins heerlijk tussen.
Wat moet ik nou?
Ze durfde niet meer naar binnen omdat het te donker was, ik heb nu een schemerlampje aan gezet binnen maar ze lijkt geen interesse te hebben om terug te gaan.
Kunnen die jongen dat hebben?
Of moet ik ze onder een lamp zetten?
Ohw ........ik baal als een stekker!

HELP!


Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Na 10 dagen gaan de ouders al veel vaker van de jongen af en het in momenteel zo warm dat het gelukkig niet snel fout zal gaan denk ik.
Ik heb hier binnen bij de handvoedingskleintjes zelfs de warmtelamp uit moeten doen omdat ze op 37 graden kwamen en begonnen te hijgen.
Houd in elk geval een klein lampje aan misschien gaan ze vanacht nog terug en anders zullen de jongen best warm blijven lijkt mij.
Ze zijn al een aardige leeftijd en ze kunnen elkaar ook nog warm houden.
Houd het even in de gaten zo en je kan even voelen of de jongen over een uurtje warm aan voelen als dat zo is dan zal het wel goed gaan vanacht.

Groetjes, Paul

Bianca

thanks ik hoop het zo, het zijn goede ouders, maar een beetje bang in het donker blijkbaar.
Paul als ik jou toch eens niet had.......... ;) ;D


Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Ria

Hoi Bianca,

Je zou kunnen controleren of de pootjes van de jonkies ook warm zijn. Dat zal het eerste zijn wat koud wordt. Of je meet met een kleine thermometer de warmte in het blok maar die zal nu best hoog zijn.

Groetjes,
Ria

Bianca

Ze hebben veel voer in hun kropjes en ze zijn super warm, ik ga nu ook slapen en hoop dat ik morgen tegemoet geschreeuwt wordt.
duim duim duim duim........

Welterusten Bianca :-\

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ik zou me geen zorgen maken hoor, het is ook vannacht bloedheet en de jongen kunnen elkaar goed warm houden. Wel raad ik je aan om standaard 'snachts eeen nachtlampje aan te zetten, heb ik ook op mijn vogelkamer. Dat scheelt een boel paniekaanvallen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

hoi,

En hoe is het met de jonkies?
 

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Bianca

Het gaat gelukkig goed....
Ze hadden vanmorgen wel hele lege kropjes en heb om even op te starten ze een beetje handvoeding gegeven, ze vonden het best lekker.........

Groetjes Bianca

Nogmaals bedankt.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Prima dat het goed gegaan is maar ze zijn gelukkig niet heel erg klein en dan kunnen ze al aardig wat hebben en het is warm genoeg buiten met deze hitte ook in de nacht :)
Vaak ook al zitten de ouders in het blok dan zitten ze op die leeftijf gewoon soms naast de jongen in plaats van erop als het niet te koud is.
Het is nu inderdaad even afwachten of de ouders weer gaan voeren dus houd dat nog even in de gaten maar ik denk wel dat ze weer het blok in gaan nu als ze het gekrijs van de kleintjes horen :)

Groetjes, Paul