7 mei 2025, 19:37:58

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi Linda
het zijn knotwilgen die we hebben ,had zelf de verkeerde naam in mijn hoofd ,leuk dat je iemand in de buurt hebt die ook valkjes houd en wat adresjes weet voor je in de buurt altijd handig.

Groetjes Gonnie

jacksmama

Hoi Linda,

Wat een mooi vogeltje is Elmo....

Heel toevallig hebben wij een lutino van twee en halve maand...en die heet PIno....mag jij raden hoe haar broer heet??

Inderdaad ook Elmo!!!

Veel plezier met je vogeltjes, hier zijn we helemaal besmet met het valkenvirus, zelfs onze peuter van drie..( die dikke maatjes is met Pino)

Ik kom gauw weer eens kijken.

Christa & de Rest
Christa & De Rest

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik kreeg net het leuke bericht dat coco vandaag geboren is.
Het is een wildkleurtje of een geparelde.
Ik ben helemaal blij ;D.
In de week van mijn verjaardag op 9 augustus is ie 5 weken.
Zal hij dan ongeveer gaan uitvliegen ?
Want dan duurt het nog 10 dagen voordat ik hem mag halen denk ik.

groetjes Linda

Christine

hey
jij verjaart de 9de en ik de 10de augustus wat een verrassing elmo is een heel mooi valkje zelf heb ik ook een lutino popje en een wildkleur en nu nog een wildkleurbaby'je

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Wat leuk Linda, dus Coco is eindelijk geboren!
Nu kun je écht gaan meeleven!
Krijg je ook af en toe een fotootje? Zo ja, plaatsen dan he?  ;)

Groetjes,
Petra

gonnie

Hoi

hee linda waar ben je we horen niks meer van je ,ben je op vakantie ?
groetjes gonnie

XxLindaxX

Hoi allemaal,

Ik ga morgen pas op vakantie voor een week, maar ik had nog niks gehoord van de kwekerij. Heb net een email gestuurd hoe het gaat en of hij eventueel een foto kan maken als hij de jongen gaat ringen.
coco is vandaag 4 dagen oud. De ouders hebben het vorige nest verlaten omdat er gedrilt werd voor een nieuwe bestrating. Toen waren er 3 jongen dood gegaan en nu laat de kweker zo zoveel mogelijk met rust. Vandaar dat ik nog geen foto's heb gekregen.
Tot over een week !

groetjes Linda

Ankie

Hoi Linda

Wat leuk Coco is geboren. Mooi is dat ,als je je valkje helemaal vanaf de geboorte kan volgen ;D. Gaat Elmo naar een logeeradres ? Hele fijne vakantie en tot de volgende week ;D 8).

:-* Zazou & Nala ,groet van Ankie

XxLindaxX

Hoi ankie,

Nee Elmo en mijn andere beestjes blijven thuis bij mijn ouders. ( ik woon namelijk nog thuis)
Ik heb gister begrepenn dat de ouders van coco niet zo goed op het nest blijven zitten en dat vind ik toch wel spannend. Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar als ze de jongen verlaten of niet meer voeren heb ik gezegd dat ik coco wel met de hand wil groot brengen. (misschien ook de andere  2 jongen als dat nodig is) Ik heb al ervaring met handopvoeden en dat is toen goed gegaan.
Verder hopen we maar dat ze wel blijven zitten op het nest, want woensdag is het 2e jong (waarschijnlijk lutino) geboren.

Tot over een week allemaal !

groetjes Linda

Petra en Cheeky

Fijne vakantie Linda! Tot gauw!

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie en het was erg leuk en gezellig. Toen ik thuis kwam kreeg ik echter minder bericht, want mijn konijn was vanmorgen dood gegaan. Ik had verwacht dat mijn andere konijn dood zou kunnen gaan, omdat die pasteurella (snotziekte) heeft. Maar nu is mijn andere lieve konijntje dood. Ik vermoed dat ze longontsteking heeft gehad omdat ze de zelfde syptmonen had als hun moeder die 2 jaar geleden ook aan longontsteking is overleden. Ik wilde deze week naar de dierenarts gaan voor de zekerheid, maar dat is nu te laat. :'(
Gelukkig is alles goed met elmo en mijn andere beestjes.
Van coco heb ik nog niets gehoord, maar dat niet lang meer duren voordat ik een mailtje terug zal krijgen.

hier een foto van mijn lieve konijntje speedy die overleden is (R.I.P 18-8-1998 / 16-7-2005)

en een foto van mijn andere konijn romie die ook op 18-3-1998 is geboren.

groetjes Linda

Petra en Cheeky

Wat een domper Linda, om zo terug te komen van vakantie! Sterkte met het verlies van je konijn!

Groetjes,
Petra

XxLindaxX

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie. Het was wel even een domper ja, maar goed ze heeft een goed leven gehad. Nu moet ik even verzinnen wat ik met het hok doen, want die zat vast aan het hok van mijn andere konijn. Ik denk dat ik daar een soort nachthok van maak.
En wat betreft elmo, daar ga ik waarschijnlijk toch een kamervolliere voor kopen. Dan weet ik zeker dat haar staartje weer mooi gaat worden. Is het een idee om de schommel eruit te halen waardoor haar staartje kapot gaat. Ze vind het heel leuk om te schommelen en daardoor komt ze tegen de tralies aan. De schommel wil ik wel overhangen in de volliere omdat die groot genoeg is.

groetjes linda

Petra en Cheeky

Ha Linda,

Elmo zit toch in die blauwe kooi van de foto eerder in je dagboek? Die is toch groot genoeg voor een schommeltje, of is het een megaschommel? Wij hebben zo'n schommelring in het midden van de kooi hangen en dat werkt uitstekend, ze komen nergens tegenaan (ze kunnen ook niet erg ver schommelen omdat we de ketting erboven vrij kort hebben gehouden).

Wat je konijn betreft, tja, dan zit je ineens met een leeg hok. Maar je idee om er een nachthok van te maken, is nog niet zo gek. Mocht je t.z.t. besluiten om er toch weer een tweede bij te nemen, dan heb je in ieder geval de ruimte.

Groetjes,
Petra

XxLindaxX

Hoi Petra,

Ik heb zo'n soort schommel in de kooi hangen :

De kooi die ik heb kunnen in principe wel 2 valkjes in, maar ik wil toch een grotere kooi. Ze mogen er dan niet zo vaak meer uit omdat elmo ook steeds in de glasgordijnen vliegt en daar haken in trekt. En met 2 valkjes in de glasgordijnen is ook niet leuk voor mijn ouders. Ik neem ze gewoon een paar keer per week mee naar mijn kamer en laat ze daar los vliegen. Dat doet elmo nu ook af en toe als ik rustig een film ga kijken ofzo.
En in een grotere kooi kunnen e meer bewegen ;D

Verder heb ik nog mail gekregen over coco en daar gaat het goed mee. Er was nog een derde jong geboren, maar die werd niet gevoerd en was dood gegaan. Er zijn dus 2 jongen uit dit nest en daar gaat het tot nu toe goed mee gelukkig.
De hobbykweker is nu op vakantie en dus zal ik 2 weekjes niets over mijn valkjes horen. Als hij terug komt zijn ze alweer 4 weken oud en kan je ook goed zien wat voor mutatie coco is.

groetjes Linda