19 april 2024, 23:45:26

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat erg goed met m'n valkjes.
Ik heb vorige week een topic geplaatst over een kat die mijn voliere lastig viel, maar die heb ik van de week eens goed nat gespoten en sinsdien niet meer gezien. Was volgens mij wel een lieve kat, maar hij moet niet mijn valkjes opjagen.

Ik ben inmiddels aan het denken aan uitbreiding. Ik zou graag een koppeltje grasparkieten willen waar ik mee wil kweken.
Heb begrepen dat valkjes niet in de nestkast van formaat grasparkiet kunnen komen. Wil eerst nog wel wat informatie gaan zoeken voor ik de stap ga zetten.

Verder is coco inmiddels al een hoop parels verloren, en heeft hij zijn gele staart en vleugelpennen ingeruild voor donker grijze. Hij is echt een schatje. Kan met hem zo lekker knuffelen.

Met de anderen gaat het ook erg goed. Het uiterlijk van de andere 3 mannen is niet echt veranderd. Ze worden wel steeds tammer.
Ik geniet met het goede weer echt van die valkjes als ik buiten zit. Kan urenlang kijken naar hoe ze bezig zijn.
Elmo zet ik dan met kooi en al in de sluis zodat ze wat meer contact krijgt met haar soortgenoten.

Elmo is op het moment erg blij met haar nieuwe touwladder die ik zelf heb gemaakt en een buigzame zitstok waarop ze op de uitkijk kan zitten.

Met mijzelf gaat het ook goed. Heb het erg druk met werken en m'n opleiding. Ben echt blij als ik 3 weken vakantie heb.
Heb ook onlangs mijn 2e dan (2e zwarte band) gehaald met taekwondo, waar ik volgend jaar al weer 10 jaar bij train.

Nou ben ik voorlopig weer even bijgepraat.
Hier nog een paar kiekjes bij elkaar van mijn valkenbende !

Mara

Hoi Linda,

Het klopt idd dat valkparkieten niet in de broedblokken van de grasjes kunnen komen.

Groetjes
Mara

XxLindaxX

15 juni 2006, 17:12:15 #197 Last Edit: 15 juni 2007, 21:56:59 by Marianne
Hallo allemaal,

Ik ben eruit inmiddels.
Het binnenhok van de valken waar ze bijna geen gebruik van maken ga ik omtoveren tot een mooi onderkomen voor mijn aankomende koppel grasparkieten.
Ik ben op zoek naar een albino en een bonte grasparkiet.
Als ik vakantie heb ga ik ze pas kopen zodat ik ze goed kan observeren.

Met de herenvalken buiten  en elmo gaat het prima. Vooral bij chico is de testosteron erg hoog. Hij zit vaak met zijn staart over de zitstok te wrijven en als hij in het binnenhok zit en ik ga kijken doet hij net alsof hij op eieren zit en die moet beschermen.
Coco heeft nu nog maar 50 % van zijn parels over.

groetjes Linda

Dagboek is gesloten.
Er is een jaar niet meer in geschreven.
Weer open, neem dan even contact op.

Groetjes Marianne