18 april 2024, 10:48:39

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

XxLindaxX

20 juni 2005, 17:37:26 Last Edit: 5 juni 2006, 19:24:03 by XxLindaxX
Hallo allemaal,

Het is nu echt zo ver. Elmo krijgt er binnenkort een maatje bij.
Hij/zij gaat coco heten en moet nog wel even geboren worden. Ik heb een hobbykwekerij in helmond gevonden die een 3tal leuke koppeltjes heeft zitten waarvan er 1 bezig is met een nestje. Het koppeltje is beide wildkleur en heeft in het laatste nestje 3 jongen (lutino, gepareld en bont) gekregen. Ik ben benieuwd wat er nu uit komt voor kleur.
Ik word gebeld zodra ze geboren zijn, en dan houden we contact en hoop ik dat hij zo nu en dan eens een foto zal sturen. Dan kan ik jullie ook een beetje op de hoogte houden... ;)
Nadat Elmo de prikpil heeft gehad een kleine maand geleden is ze veranderd in een hoopje niks. Ze reageerde niet meer en zat maar te slapen. Nu is het gelukkig uitgewerkt en is ze weer helemaal de oude. Ze krijgt ook vitamine door het water en is vandaag ook begonnen met haar eerste rui (na 1,3 jaar).
Ik ben erg blij dat het goed is gekomen en nu maar hopen dat ze voorlopig niet meer gaat leggen. Ik hoop dat de komst van het nieuwe valkje goed gaat verlopen en dat ze hem/haar accepteerd. Ze vind mijn konijnen en hamster ook erg interessant en ik denk dan ook dat het wel goed gaat komen

nog een foto van de ouders van coco..
het mannetje


het popje


groetjes Linda en Elmo

Petra en Cheeky

Ha Linda en Elmo!

Fijn dat Elmo zo is opgeknapt nu ze van de prikpil af is! Lief dat je al een jonkie "besteld" hebt, voordat-ie geboren is! Dan kun je Coco al vanaf het prille begin volgen, wel zo leuk!

Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt! Ik kom zeker vaker bij je buurten!

Groetjes,
Petra

Marianne

Hoi Linda,

Wat leuk dat Elmo een vriendje erbij krijgt.
Dat weet hij vast te waarderen.
Nog even wachten is het wel, aangezien het nog geboren moet worden.
Veel succes en laat het weten als het zover is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

XxLindaxX

Hoi Petra en Marianne,

Bedankt voot jullie reactie. Ik probeer nu ook te achterhalen wanneer de eitjes gelegd zijn, want dan kan ik zelf wel een beetje uitrekenen wanneer die uitkomen.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.

groetjes Linda

Urban Leopard

Fijn dat Elmo weer opgeknapt is, moet een hele geruststelling zijn.

Leuk joh, een tweede erbij en dan nu al een naam ook :)

Ben benieuwd,

Cor

XxLindaxX

Hoi Cor,

Het is ook zeker leuk voor elmo om een maatje te hebben. Ik had al lang geleden bedacht dat als ik er een valkje bij kreeg dat ik die coco zou gaan noemen. Nu is het zover en hoef ik daar niet meer over na te denken.  :)
Ik laat snel meer horen...

groetjes Linda

Rianne

Wat is Elmo toch een mooi valkje, net een tijgerprintje... :)
Wil je er een popje bij of een mannetje? Of maakt dat niet uit?

XxLindaxX

Hoi Muppet,

In principe maakt het niets uit of het een mannetje of vrouwtje is. Het is voor de gezelligheid en afleiding. Ze is nu gestopt met eitjes leggen door de prikpil en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft. Ze krijgt ook nooit meer zo'n prik tenzij ze echt dreigt uit te putten. Ik ben ook benieuwd wat voor mutaties er uit komen, want de kleur maakt me in principe ook niet uit. Als het maar niet dezelfde is als Elmo. ;)

groetjes Linda

Petra en Cheeky

Klinkt goed! Het maakte ons ook niet uit of het een mannetje of een popje zou zijn, wij hebben de tweede ook voornamelijk genomen als gezelschap voor Cheeky.

Enneh, Elmo is inderdaad een schatje om te zien! Ben heel benieuwd hoe Coco er straks uit gaat zien, wel spannend zo!

Groetjes,
Petra

~Natas~

Hoi Linda,

Wauw zeg wat een mooie foto van Elmo zeg.
Daar wordt ik echt verliefd op  :-*
Maar wel erg leuk dat Elmo er een vriendje of vriendinnetje bij krijgt.
Ben ook erg benieuwd wat voor mutatie hier uitkomt.

Groetjes,

Natas

XxLindaxX

Hoi Petra en Natas,

Ik bn ook heel benieuwd wat er uit komt. Uit het vorige nest zijn er al bont, gepareld en lutino uit gekomen.
Toen ik elmo kreeg wist ik ook niet dat het een geparelde was, omdat de veertje nog niet helemaal uitgeklapt waren. Toen ze 3,5 week wist ik zeker dat het een geparelde moest worden. ( Had ik stiekem wel van gedroomd... :))
Ik vind het ook best spannend, want ik weet nog niet precies in welke week ze geboren gaan worden. Ik verwacht in de week van 3 juli , maar daar krijg ik als het goed is nog email van terug. Ik heb al een kooitje geregeld waar de kleine zonodig een weekje in door kan brengen om ze aan elkaar te laten wennen en een reismandje om het valkje op te halen.
Cybergirlie van deze site heeft deze nog staan en daarvan mag ik ze lenen.
Ik heb een kooi waar ze wel allebei in kunnen denk ik. Op de foto van deze site zitten er ook 2 vogels in.
Alleen moet ik dan wel de schommel weg halen, anders wordt het te druk.
Zodra ik op mezelf ga wonen koop ik een kamervolliere waar de schommel wel in kan hangen.

Hier een foto van de kooi toen elmo er voor het eerst in zat
(Nu is de indeling anders)


groetjes Linda

Petra en Cheeky

Mooie, ruime kooi hoor.... daar passen nog véél meer valkjes in ...  ;) ;D

Groetjes,
Petra

XxLindaxX

Hoi Petra,

Ik kwam er net achter dat elmo nog iets gegroeit is sinds die foto. Ze was toen 5 a 6 weken oud en nu een beetje groter.
Verder heb ik gister nog een mailtje terug gehad van de hobbykweker, want die had snel even gekeken hoeveel eitjes en hoeveel bevrucht er lagen. Er lagen 5 eitjes waarvan er 3 bevrucht. Yes......  ;D Ik ben heel blij.
En als ik terug tel er van uit gaande dat het 5e eitje gister is gelegd klopt het dat ze in de week van 3 juli uit gaan komen.
En nu hopen dat het goed blijft gaan. Ook al worden ze een beetje geplukt dat maakt mij niet zo veel uit. Groeit wel weer aan he ;)...

Nog even een foto die ik net heb gemaakt van elmo die aan het schommelen is. Dit is nu de grote van de vogel in de kooi.


groetjes Linda

Petra en Cheeky

Ha Linda,

Het is niet helemaal gelukt met de foto!  :o

Fijn dat in ieder geval 3 eitjes bevrucht zijn, dan maak je een goede kans en krijg je toch gelijk met de week van 3 juli. Enne... inderdaad, dat plukken is heel akelig om te zien, maar het worden later net zo goed prachtige valkjes!

Leuk dat ook Elmo gegroeid is, dat gaat soms heel hard ineens! Cheeky van ons zit nu in zijn eerste rui en dat is ook heel grappig om mee te maken (in ons dagboek staat het uitgebreid), als je 'm nu aait, is hij net een stekelvarkentje met alle uitpuilende lege hulsjes!

Groetjes,
Petra

XxLindaxX

Hoi Petra,

Ik ga het nog eens proberen.



groetjes Linda